۱۲۷۷۷۸۰
۸۸۱
۸۸۱
پ

جادوی مهندسی اینتل در تولید پردازنده

پردازنده‌ی نسل سیزدهمی ۱۳۹۰۰T که توان محدود ۳۵ وات دارد موفق شده است در بنچمارک‌های غیررسمی پردازنده‌ی ۱۲۵ وات ۱۲۹۰۰K را شکست دهد.

زومیت نوشت: پردازنده‌ی نسل سیزدهمی ۱۳۹۰۰T که توان محدود ۳۵ وات دارد موفق شده است در بنچمارک‌های غیررسمی پردازنده‌ی ۱۲۵ وات ۱۲۹۰۰K را شکست دهد.

اینتل در نمایشگاه CES ۲۰۲۳ پردازنده‌های نسل سیزدهمی سری T را با توان مصرفی نسبتا پایین رونمایی کرد که قوی‌ترین مدل آن‌ها Core i۹-۱۳۹۰۰T است و توانش به ۳۵ وات می‌رسد. اولین بنچمارک Core i۹-۱۳۹۰۰T در گیک‌بنچ ۵ نشان می‌دهد این پردازنده با وجود توان ۳۵ وات عملکرد بسیار خوبی دارد.

بر اساس گزارش Wccftech، پردازنده‌ی Intel Core i۹-۱۳۹۰۰T مدل اصلاح‌شده‌ی پردازنده‌ی استاندارد Intel Core i۹-۱۳۹۰۰ است که توان طراحی حرارتی (TDP) محدودی دارد. در حالی که Intel Core i۹-۱۳۹۰۰ در مدل آنلاک به توان ۱۲۵ وات و در مدل استاندارد به توان ۶۵ وات دست پیدا می‌کند، Intel Core i۹-۱۳۹۰۰T تنها ۳۵ وات توان دارد. مدل آنلاک Intel Core i۹-۱۳۹۰۰ به توان حداکثر ۲۵۳ وات نیز می‌رسد. حداکثر توان مدل استاندارد و مدل T به ترتیب ۲۱۹ وات و ۱۰۶ وات است.

تراشه‌ی Intel Core i۹-۱۳۹۰۰T همچون دو مدل دیگر از ۲۴ هسته شامل هشت هسته‌ی پرقدرت و ۱۶ هسته‌ی کم‌مصرف استفاده می‌کند و ۳۲ ترد دارد. فرکانس پایه‌ی Intel Core i۹-۱۳۹۰۰T برابر با ۱٫۱۰ گیگاهرتز و فرکانس بوست ۵٫۳۰ گیگاهرتز است. Iین پردازنده ۶۸ مگابایت کش L۲ و L۳ دارد و با قیمت ۵۴۹ دلار در دسترس قرار می‌گیرد.

پردازنده‌ی اینتل Core i۹-۱۳۹۰۰T موفق شده است در گیک‌بنچ ۵ به امتیاز تک هسته‌ای ۲٬۱۷۸ و امتیاز چند هسته‌ای ۱۷٬۳۳۹ دست پیدا کند. درمقایسه، پردازنده‌ی نسل دوازدهمی آنلاک Intel Core i۹-۱۲۹۰۰K در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیاز ۱٬۹۰۱ و ۱۷٬۲۷۲ را کسب کرده بود. این باعث می‌شود ۱۳۹۰۰T در بخش تک هسته‌ای ۱۵ درصد سریع‌تر باشد. نکته‌ی مهم این است که ۱۲۹۰۰K به توان ۱۲۵ وات (حدودا ۳٫۶ برابر بیشتر) دست پیدا می‌کند و حداکثر توانش ۲۴۱ وات است.

عملکرد قابل‌توجه Core i۹-۱۳۹۰۰T تا حد زیادی وابسته به لیتوگرافی ۱۰ نانومتری اینتل و معماری ترکیبی جدیدی است که از نسل دوازدهم متولد شد. پردازنده‌های لپ تاپی نسل ۱۳ نیز پیشرفت مشابهی نسبت‌به نسل قبل تجربه کرده‌اند، خصوصا مدل‌های HX.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج