adexo3
۱۲۷۸۰۶۷
۱ نظر
۵۰۷۰
۱ نظر
۵۰۷۰
پ

آبکشی اسلامی ماشین لباسشویی‌های اسنوا واقعا ضروری است؟

شرکت‌های تجاری اساسا فاقد دیدگاه‌های ایدئولوژیک اعتقادی هستند و تمرکز آن ها بیشتر بر کسب سود است. آن‌ها همواره به دنبال گستره نفوذ خود در لایه‌های متفاوتی از جوامع هستند.

شرکت‌های تجاری اساسا فاقد دیدگاه‌های ایدئولوژیک اعتقادی هستند و تمرکز آن ها بیشتر بر کسب سود است. آن‌ها همواره به دنبال گستره نفوذ خود در لایه‌های متفاوتی از جوامع هستند. این لایه‌ها، نگرش‌ها و اعتقادات متفاوتی دارند که اگر از نظر آماری، سودآور باشند، نقطه‌ای با اهمیت تلقی می‌شوند که باید به انتظارات آن‌ها پاسخ داد.

چرا که رعایت دیدگاه‌ها و احترام به اعتقادات می‌تواند برای یک تجارت، سودمند باشد. چنانکه برندهایی نظیر مک دونالد، سامسونگ و نایک در کشورهای مختلف، واکنش‌هایی متناسب به موضوعاتی مذهبی و اعتقادی دارند و عدم تقابل با ارزش ها و عدم ایجاد مقاومت در نهایت برای فروش بیشتر، مد نظر است. بنابراین احترام یک برند به انتظارات تمامی مخاطبانش، موضوعی جدی و حیاتی خواهد بود.

در ایران نیز بخشی از مخاطبان دارای دیدگاه‌های مذهبی اسلامی هستند و بخش مهمی از این دیدگاه‌ها، به شستشو مربوط است. در حال حاضر استفاده از ماشین‌های لباسشویی دوقلو و یا استفاده از تشت رخت‌شویی، امکان انجام آبکشی به اصطلاح شرعی با ترکیب شستشوی ماشینی و دست را ایجاد می‌کنند. این پرهیز از اعتماد به دستگاه‌های شست و شوی اتوماتیک به دلیل بسته بودن چرخه آب در آن‌هاست که مخاطبان را به سمت فرآیندی اضافه‌تر سوق می‌دهد. حتی «وسواس به تمیزی» نیز تا حدودی در همین تعریف قرار می‌گیرند و مخاطبان در این حیطه دوست ندارد که لکه کثیفی تا آخر، در محفظه شستشو باقی بماند.

اسنوا در سال 1390، برنامه جدیدی را به ماشین لباسشویی‌های خودش اضافه کرد که پاسخی به چنین انتظاراتی ا‌ست. این برنامه که پیشتر با نامی متفاوت و البته عملکردی تقریبا مشابه در ماشین لباسشویی‌های هیتاچی و میتسوبیشی، معرفی شده بود در ماشین لباسشویی‌های اسنوا با نام «شستشوی اسلامی» اضافه شده است.

آبکشی اسلامی ماشین لباسشویی‌های اسنوا واقعا ضروری است؟

نحوه عملکرد «برنامه شستشوی اسلامی» به این صورت است که پس از آخرین چرخه شستشو، آب ورودی و خروجی به طور همزمان برای مدتی کوتاه باز می‌مانند تا به اصطلاح «آب کر» بتواند از لباس ها عبور کند و پس از آن چرخه، پایان می‌یابد. انطباق این برنامه با دستورالعمل‌های مذهبی توسط برخی مراجع نیز بررسی و تایید شده‌است.

در حال حاضر ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک نیز مراحل شستشو و تخلیه را انجام می‌دهند اما از منظر برخی از مخاطبان با قواعد اسلامی، این شکل برای طهارت، دقیق نیست چرا که آب و یا مواد در محفظه باقی مانده‌است و آبی جاری نمی‌ماند. البته بین علما در این حیطه اختلافاتی وجود دارد و اسنوا نیز صرفا مدعی رعایت نکات آن به صورت دقیق‌تر برای کسانی که به دنبال قواعدی کامل می‌گردند، شده است.

با این حال، به نظر می‌رسد اسنوا نیز در این‌باره به صورت وسواس‌گونه‌ عمل کرده‌است و احتمالا بسیاری از مخاطبان نیاز به چنین دقتی در رعایت این قواعد ندارند. هر چند در حال حاضر این برنامه به دلیل پاسخ گویی به انتظارات مخاطبان، یکی از ویژگی‌های کلیدی ماشین لباسشویی‌های این برند برای فروش در بازارهایی با ارزش‌هایی مذهبی-اسلامی است. به گفته بخش بازاریابی اسنوا، ماشین لباسشویی‌های دارای این برنامه در ایران، کشورهای حوزه حاشیه خلیج فارس و عراق، محبوبیت دارد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • AS

      سال ۱۳۸۰ شرکت رای رد لباسشویی اوشن و تامسون رو با همین خصوصیات وارد کرد،که در آخرین مرحله خشک کن ۵ بار مثل بارون به مدت چندثانیه وارد دیگ میشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج