adexo3
۱۲۷۹۲۹۶
۶۰۹۰
۶۰۹۰
پ

دریافتی چند کارگر، معادل حقوق دختر عضو شورا؟!

چرا قبل از رسانه‌ای شدن این فیش حقوقی، نهادهای نظارتی و رئیس شورای شهر به این ماجرا ورود نکرده است؟ برای آنها سوال پیش نیامده است که یک دختر بسیار جوان با چه سابقه کاری و چه روزمه‌ای چنین دریافتی دارد؟

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: انتشار فیش حقوقی ۳۳ میلیونی «فاطمه منصورلی» دختر «نرگس معدنی پور» عضو شورای شهر تهران و دریافتی ۲۶ میلیونی آن، این روزها حسابی سروصدا کرده است. منتشر شدن این فیش واکنش‌های بسیاری به همراه داشت و در نهایت کار به جایی رسید که دختر عضو شورای شهر از سمت خود استعفا داد.

دریافتی چند کارگر، معادل حقوق دختر عضو شورا؟!

رئیس شورای شهر تهران یعنی مهدی چمران سریع به صحنه آمد و تلاش کرد این موضوع را به گونه‌ای جمع کند. چمران در این باره گفت:« اعضای شورای شهر می‌توانند افراد امین و معتمد خود را در دفتر خود به کار گیرند و خانم معدنی‌پور هم ترجیح داده‌اند که دخترشان را به کار بگیرند.» استدلال چمران بیشتر به ماست‌مالی ماند تا دلیل منطقی برای این رفتار عضو شورای شهر.

در روزگاری که مردم به شدت در چرخاندن چرخ زندگی خود مشکل دارند و با حقوق‌های کم خود ماه حقوقی را به سختی به پایان می‌رسانند و برخی از آنها به خاطر مدیریت مالی در سرزمین تورم و گرانی باید جایزه نوبل اقتصادی بگیرند، روا نیست دختر دهه هشتادی یک مسئول به خاطر مادرش چنین حقوقی دریافت کند.

حقوق این دختر به اندازه حقوق سه یا چهار کارگر در ماه است و این دریافتی به عنوان رئیس دفتر بسیار عجیب است.

نکته تاسف‌برانگیز این است که این همین خانم مدام از انقلاب و انقلابی‌گری دم می‌زنند و معتقد هستند که یک موی کوخ نشین‌ها به تمام کاخ نشین‌ها می‌ارزد.

تصور کنید همه مسئولان به بهانه اعتماد به اقوام خود، تمام خویشان را در پست‌های مختلف بگمارند، آن وقت چه اتفاقی در کشور می‌افتد؟ بعد عضو شورای شهر بچه‌های مردم را هم با این میزان حقوق استخدام می‌کردند؟ فامیل‌سالاری به جای شایسته‌سالاری، شاخ و دم ندارد و همینی است که می‌بینید.

نکته دیگر که بسیار قابل توجه است این معناست که چرا قبل از رسانه‌ای شدن این فیش حقوقی، نهادهای نظارتی و رئیس شورای شهر به این ماجرا ورود نکرده است؟ برای آنها سوال پیش نیامده است که یک دختر بسیار جوان با چه سابقه کاری و چه روزمه‌ای چنین دریافتی دارد؟

کاش رئیس شورای شهر به جای اینکه به گونه‌ای این ماجرا را توجیه کند، سعی می‌کرد به صورت شفاف با رسانه‌ها سخن بگوید و این ماجرا را پیگیری کند.

به دلمان ماند یک بار هم که شده در اینگونه داستان‌ها مقام‌های بالادستی به جای فرافکنی به مسائل رسیدگی کنند و به مردم توضیح دهند و سعی نکنند به ماست، همه چیز را سفید کنند.

دختر عضو شورای شهر از سمت خود استعفا داد. اما بهتر بود که صادر کننده این حکم از جایگاه خود کنار می‌رفت و با یک عذرخواهی از مردم از شورای شهر استعفا می‌داد. با رفتن خانم معدنی‌پور به صورت اتوماتیک دخترشان هم از شورای شهر می‌رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج