۱۲۸۰۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

دوچرخه سواری پسران هم مشکل دارد...

مینو اصلانی در خصوص طرح ساخت دوچرخه ویژه زنان اظهار داشت: ورزش و سلامتی زنان همیشه موضوع مهمی بوده است و اگر طراحی این دوچرخه به گونه‌ای باشد که حدود لازم رعایت شود، می‌تواند کمک کند ولی ما نمی‌دانیم چطور این دوچرخه طراحی می‌شود.

مینو اصلانی در خصوص طرح ساخت دوچرخه ویژه زنان اظهار داشت: ورزش و سلامتی زنان همیشه موضوع مهمی بوده است و اگر طراحی این دوچرخه به گونه‌ای باشد که حدود لازم رعایت شود، می‌تواند کمک کند ولی ما نمی‌دانیم چطور این دوچرخه طراحی می‌شود.

وی ادامه داد: اما اگر اولویت و محور کار این موضوع رعایت اصول، مباحث بنیادی و شرعی ما باشد، بر مبنای آن هر طراحی نو و جدیدی کاملاً برای جامعه ما پذیرفته خواهد شد و اّلا اگر غیر از این باشد، جامعه متدین ما حتماً عکس‌العمل نشان می‌دهد.

اصلانی در پاسخ به این پرسش که آیا از شما در خصوص ساخت دوچرخه ویژه زنان نظرخواهی نشده است؟ گفت: نظری از ما در این خصوص خواسته نشده است اما باید منتظر این طراحی بمانیم و ببینیم که آیا طراحی این دوچرخه می‌تواند اصول و چارچوب ملی، اخلاقی و دینی نظام ما را حفظ کند؟

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: این موضوع از نظر مراجع مهم است چرا که این دوچرخه‌ای که ما در ذهن داریم کاملاً به بحث عدم عفاف می‌انجامد و با آنچه که وجود دارد، نمی‌تواند حیا، عفاف و حجاب را رعایت کند چرا که اگر زنان بخواهند با وجود مانتو و چادر دوچرخه سواری کنند، قطعاً این موضوع امکان‌پذیر نیست.

وی در پاسخ به این شائبه که شاید این طرح به ایده برخی زنان دولت‌های قبل برمی‌گردد، تاکید کرد: خدا کند که این طور نباشد ولی شاید هم به آن موضوع بازگردد؛ دوچرخه‌سواری زنان از نظر ما و مراجع و علما با چارچوب‌های اخلاقی کاملاً مغایرت دارد و به هیچ وجه وضعیت دوچرخه‌ای که هم‌اکنون است نمی‌تواند رعایت این چارچوب‌ها را رعایت کند.

اصلانی خاطرنشان کرد: اصلاً موضوع دوچرخه‌سواری در جامعه ما فرهنگ‌سازی نشده است و هیچ زیرساختی برای آن وجود ندارد؛ بنده نمی‌دانم چه اصراری است که هنوز این فرهنگ جا نیفتاده است و هنوز مدارس مکانی برای حضور جوانان و نوجوانان پسر ما با دوچرخه ندارد، به این موضوع پرداخته‌اند.

وی در پایان گفت: نمی‌دانم چرا در شرایطی که دوچرخه سواری برای متدینین و دختران ما حساسیت برانگیز است، به سراغ دوچرخه‌سواری زنان می‌روند.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

دوچرخه سواری پسران هم مشکل دارد...


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سحر

      خوبه اما چه فايده.من عاشق دوچرخه سواريم اما تو اصفهان پليس اگه ببينه دختر سوار شده ميگيرش.قانون جديده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج