۱۲۸۰۳۵۷
۵۰۴۵
۵۰۴۵
پ

مارمولک بریتانیایی که نه دست دارد و نه پا!

وقتی برانگیخته می‌شوند گاز می‌گیرند، وقتی می‌ترسند پوست می‌اندازند و حتی می‌توانند دم خود را برای فرار از مرگ بیاندازند. در مورد این موجودات جذاب و چگونگی افزایش شانس خود برای دیدن آنها در این گزارش بخوانید.

خبرآنلاین: وقتی برانگیخته می‌شوند گاز می‌گیرند، وقتی می‌ترسند پوست می‌اندازند و حتی می‌توانند دم خود را برای فرار از مرگ بیاندازند. در مورد این موجودات جذاب و چگونگی افزایش شانس خود برای دیدن آنها در این گزارش بخوانید.

اگر یک کرم آرام (Anguis fragilis) را در باغ خود ببینید، فکر می‌کنید مار است اما در واقع یک مارمولک بدون پا، تنها موجود بومی بریتانیا است.

کرم‌های آرام احتمالاً رایج‌ترین خزنده در بریتانیا هستند. دکتر مارک ویلکینسون، محقق موزه متخصص در خزندگان و دوزیستان، دلیل این امر را توضیح می دهد: اگرچه مارمولک معمولی (Zootoca vivipara) احتمالاً در بریتانیا شایع‌تر است، کرم‌های آرام بیشتر در باغ‌ها و محوطه‌های پشتی رشد می‌کنند و بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که توسط افراد بیشتری دیده شوند.

کرم‌های آرام همچنین در هنگام آشفتگی برای فرار بسیار آهسته عمل می‌کنند، در حالی که مارمولک‌های معمولی اگر متوجه شوند کسی خیلی نزدیک شده است، خیلی سریع ناپدید می‌شوند.

مارمولک بریتانیایی که نه دست دارد و نه پا!

کرم‌های آرام (Anguis fragilis) یکی از سه گونه مارمولک بومی انگلستان و یکی از گونه‌هایی هستند که به احتمال زیاد در یک باغ یا محوطه با آن روبرو می‌شوید.

از میان تفاوت‌های این مارمولک با مارها می‌توان گفت که این مارمولک‌ها پلک می زنند و این سریع ترین و ساده ترین راه برای کشف این تفاوت است چراکه مارها پلک ندارند.

از طرف دیگر این مارمولک‌ها زبانه بریده ای دارند. زبان مارها دوشاخه تر است و سرش از بدنش متمایز به نظر نمی رسد.

مارمولک بریتانیایی که نه دست دارد و نه پا!

کرم‌های آرام معمولاً کوچک‌تر از مارهای بومی بریتانیا هستند. بزرگسالان تا ۵۰ سانتی متر طول دارند. در مقایسه، مار صاف - کوچکترین مار - می تواند به ۷۰ سانتی متر برسد. اما این گونه بسیار نادر است. مارهای چمنی بیشترین احتمال یافتن در زیستگاه های مشابه کرم های آرام را دارند و در صورت رشد کامل ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی متر طول دارند.

مارمولک بریتانیایی که نه دست دارد و نه پا!

نرهای کرم آرام قهوه ای مایل به خاکستری و ماده ها قهوه ای با ضلع های تیره هستند. مارهای صاف (همانطور که در اینجا نشان داده شده است) رنگ عمومی مشابهی دارند، اما فلس های آنها واضح تر به نظر می رسد و علائم آنها متفاوت است. آنها اغلب نوارهای تیره یا ردیف هایی از نقاط در پشت خود دارند و تقریباً همیشه یک لکه تیره روی سر خود دارند.

مارمولک بریتانیایی که نه دست دارد و نه پا!

مارهای چمنی دارای طرح سفید یا کرم و سیاه در انتهای سر خود هستند. مانند مارهای صاف و کرم های آرام، برای انسان بی ضرر هستند. کرم های آرام مانند مارها فلس دارند. اما در حالی که کرم‌های آرام احساس صافی می‌کنند، بسیاری از مارها بر روی فلس‌های خود کیل‌هایی دارند که در لمس آن‌ها را خشن می‌کند. مار صاف یک استثناست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج