۱۲۸۰۵۵۹
۲ نظر
۳۱۷۳
۲ نظر
۳۱۷۳
پ

گلایه عجیب رئیس‌جمهور مصر از مردم

السیسی در مراسم عید پلیس گفت: من از رسانه‌ها درمورد موضوع بحران اقتصادی گله‌مند هستم، برای چه اصرار دارید اینگونه نشان دهید که مردم مصر به دلیل غذا، نوشیدنی و افزایش قیمت‌ها در ترس و بیم به سر می‌برند، اینطور نیست.

شفقنا: «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر اعلام کرد: «تلاش‌های بسیاری شد تا به دستگاه پلیس در کشور را نابود کند که مهم‌ترین آن بیش از ۱۰ سال قبل بود تا بر مقدرات کشور تسلط یابند.»

گلایه عجیب رئیس‌جمهور مصر از مردم

به نقل از العربی الجدید، السیسی در مراسم عید پلیس گفت: «من از رسانه‌ها درمورد موضوع بحران اقتصادی گله‌مند هستم، برای چه اصرار دارید اینگونه نشان دهید که مردم مصر به دلیل غذا، نوشیدنی و افزایش قیمت‌ها در ترس و بیم به سر می‌برند، اینطور نیست، بله قیمت‌ها افزایش یافته اما این پایان دنیا نیست، اظهاراتی مبنی بر اینکه دولت بر بازارها نظارت دارد، دقیق نیست زیرا دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند بر قیمت‌ها در کشوری به حجم مصر کنترل داشته باشند، جمعیت کشور زیاد است.»

وی خطاب به شهروندان مصری گفت: «شما من را به خاطر افزایش قیمت‌ها سرزنش می‌کنید و من شما را به خاطر افزایش جمعیت سرزنش می‌کنم، مصر از سال 2011 میلادی 20 میلیون نفر بر جمعیتش افزوده شده است، این به معنای افزایش تقاضای شغل، خدمات مسکن، راه، بهداشت و آموزش است، دولت منابع کافی برای پاسخ به این تعهدات نداشته است.»

السیسی تصریح کرد: «اقتصاد کشورهای بزرگ از شرایط کنونی تاثیر پذیرفته است، ما هم از این وضعیت تاثیر گرفته‌ایم، این سخن، نهادهای بین المللی نظیر صندوق بین‌المللی است، من به مردم مصر می‌گویم، در برابر شرایط کنونی صبر و مقاومت کنید چرا که ما آن را ایجاد نکرده‌ایم، اوضاع اقتصادی کنونی محتملا تا مدتی با ما خواهد بود، باید صبر کرد، ما به عنوان دولت تلاش خواهیم کرد تا فشار بر شهروندان نباشد.»

وی در پایان گفت: «برخی کشورهای همسایه از 20 یا 30 سال پیش نتوانسته‌اند از تروریسم عبور کنند اما مصر علیرغم برخی حملات طی 10 سال گذشته، مصون از این خطر بوده است.»

مصر به دنبال وام‌‌هایی برای پرداخت یارانه‌های دولتی غلات وارداتی نان است و با کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت مصرف‌کننده دست‌وپنجه نرم می‌‌کند. تهدید ناامنی غذایی در کشوری که بزرگ‌ترین واردکننده گندم در جهان است و ۸۰ درصد این گندم از منطقه جنگ‌زده دریای سیاه می‌‌آید، نگرانی‌‌های عمده‌‌ای را برانگیخته است.

نرخ تورم سالانه مصر در ماه اوت گذشته به ۳/ ۱۵ درصد رسید، در حالی که این رقم در ماه مشابه سال گذشته کمی بیش از شش درصد بود. پوند مصر در برابر افزایش ارزش دلار رکورد کاهشی را ثبت کرده و ارزش یک دلار به بیش از 25پوند رسیده است، این امر منجر به افزایش کسری تجاری و بودجه شده و ذخایر خارجی مورد نیاز برای خرید غلات و سوخت حدود ۱۰ درصد در مارس گذشته کاهش یافته است؛ یعنی پس از مدتی کوتاه که از جنگ روسیه و اوکراین گذشته بود و منجر به افزایش قیمت کالاهای اساسی و خروج میلیاردها دلار پول سرمایه‌‌گذاران از مصر شد.

در همین رابطه، طبق آمار بانک مرکزی مصر، هرگونه وام جدید بدهی خارجی مصر را افزایش می‌دهد که از ۳۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ به ۱۵۸ میلیارد دلار در پایان مارس گذشته افزایش یافت.

حکومت السیسی در مصر معتقد است که علل وضعیت کنونی همه‌‌گیری ویروس کرونا است که به صنعت حیاتی گردشگری در این کشور آسیب زد و قیمت‌‌های بالای ناشی از جنگ در اوکراین و همچنین انقلاب مصر از جمله دیگر عوامل است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راست گفته دیگه در ۱۰ سال ۲۰ میلیون نفر افزایش جمعیت ؟!!!

    • م

      ایران رو مثال میزد ، کافی بود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج