۱۲۸۰۶۳۲
۶۷۳۹
۶۷۳۹
پ

عکس جالب از بلند قدترین و کوتاه‌ترین مرد جهان

سلطان کوسن ۴۰ ساله، رکورددار گینس و اهل ترکیه است. او با قد بیش از ۲ متر و ۵۱ سانتی خود، تقریباً همه انسان ها را از بالا می بیند.

روزیاتو: سلطان کوسن ۴۰ ساله، رکورددار گینس و اهل ترکیه است. او با قد بیش از ۲ متر و ۵۱ سانتی خود، تقریباً همه انسان ها را از بالا می بیند. سلطان به لطف شهرتی که قد و قامت باورنکردنی‌اش به او بخشیده به سراسر جهان سفر کرده است؛ اما ملاقات با آشنای جدیدی، او را نگران کرده بود. ملاقات با مردی که سلطان می ترسید او را لگد کند.

عکس جالب از بلند قدترین و کوتاه‌ترین مرد جهان

آقای کوسن در سال ۲۰۱۴ در لندن با کوتاه‌قدترین مرد جهان چاندرا بهادر دانگی ملاقات کرد که تصور می‌شود با ۵۵ سانتیمتر قد کوتاه‌ترین انسان تاریخ بوده است. این مرد نپالی متأسفانه تنها یک سال بعد درگذشت، اما خاطره آن دیدار سال‌ها ماندگار شد.

 

سلطان کوسن بعدها ملاقات تاریخی خود و کوتاه ترین مرد جهان، در سال ۲۰۱۸ نیز با کوتاه ترین زن جهان در مصر ملاقات کرد.
او در گفتگو با یوتیوبر ترکیه ای Ruhi Cenet گفت: «من مدام از مقامات می خواستم که آنها را از من دور کنند. من خیلی می ترسیدم به طور تصادفی روی آنها پا بگذارم و آسیب ببینند.»

سلطان فاش کرد که اختلاف قد آنها در واقع مانع از برقراری ارتباط او با این دو رکورددار شده است و افزود: «من هرگز چیزی که آنها می گفتند را نشنیدم.»

عکس جالب از بلند قدترین و کوتاه‌ترین مرد جهان

او همچنین فاش کرد که قد قابل توجه او ناشی از مشکل غده هیپوفیز است و به خاطر قد بلندش، در کودکی قادر به حضور در مدرسه نبوده است؛ چراکه قدش برای صندلی و میزهای کلاس درس خیلی بلند بود.

در حالی که او چندین شغل را در طول زندگی خود داشته است، اما هرگز نتوانسته است یکی از آنها را در درازمدت نگه دارد، زیرا قدش مدام مشکلاتی را ایجاد می‌کند، اما می‌گوید به عنوان یک رکورددار، درآمد او اکنون از سفر به سراسر جهان به دست می‌آید.

سلطان در سال ۲۰۱۳ با یک زن سوری ۱۶۹سانتی متری به نام مروه دیبو، که ده سال کوچکتر از سلطان بود ازدواج کرد. اما این زوج در ارتباط با هم مشکلاتی داشتند، زیرا سلطان فقط ترکی صحبت می کند در حالی که همسرش فقط عربی متوجه می شد. آنها در سال ۲۰۲۱ به دلیل محدودیت زبانی طلاق گرفتند.

عکس جالب از بلند قدترین و کوتاه‌ترین مرد جهان

در سال گذشته، سلطان همچنین در خطر از دست دادن تاج خود به نظر می رسید و گفته می شد سلیمان عبدالصمد ۲۹ ساله از شمال غنا، با ۲.۸۹ متر قد، رکورد او را خواهد شکست. اما در نهایت مشخص شد که این یک اشتباه در مورد تجهیزات اندازه گیری بوده است، به این معنی که او عنوان بلندقدترین مرد جهان را که از سال ۲۰۰۹ در اختیار داشته است، حفظ کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج