۱۲۸۱۲۸۸
۱۷ نظر
۷۹۹۳
۱۷ نظر
۷۹۹۳
پ

ساعت روز قیامت به خطرناک‌ترین حالت خود رسید

تنظیم دوباره ساعت موسوم به روز قیامت توسط دانشمندان نشان می‌دهد که خطر نابودی بشر در نتیجه بحران‌های جهانی، به بیخ گوشمان رسیده است.

گجت نیوز: تنظیم دوباره ساعت موسوم به روز قیامت توسط دانشمندان نشان می‌دهد که خطر نابودی بشر در نتیجه بحران‌های جهانی، به بیخ گوشمان رسیده است.

بولتن دانشمندان اتمی در روز سه‌شنبه اعلام کرد که ساعت موسوم به «روز قیامت» را به‌دلیل حمله روسیه به اوکراین و افزایش تهدیدهای هسته‌ای ۱۰ ثانیه به جلو کشیده است. بدین ترتیب، ساعت آخرالزمان اکنون در ۹۰ ثانیه به نیمه‌شب تنظیم شده است.

ساعت روز قیامت به خطرناک‌ترین حالت خود رسید

تهدیدهای ناشی از بحران‌های اقلیمی و شکست هنجارهای جهانی و نهادهای وابسته برای کاهش خطرات مرتبط با فناوری‌های پیشرفته و تهدیدهای بیولوژیک مانند کووید-۱۹، از دیگر عوامل تعیین زمان جدید ساعت روز قیامت هستند.

دکتر راشل برونسون، رئیس و مدیرعامل بولتن دانشمندان اتمی با انتشار بیانیه‌ای گفت: ما در دوره‌ای خطرناک زندگی می‌کنیم و ساعت روز قیامت این واقعیت را منعکس می‌کند. دولت آمریکا، متحدانش در ناتو و اوکراین از کانال‌های مختلفی می‌توانند وارد گفتگو شوند، بنابراین از رهبران کشورها می‌خواهیم با یکدیگر همکاری کرده و برای به عقب راندن ساعت روز رستاخیز تلاش کنند.

ساعت روز قیامت به خطرناک‌ترین حالت خود رسید

ساعت روز قیامت توسط بولتن هیئت علم و امنیت دانشمندان اتمی که تاکنون موفق به کسب ۱۰ جایزه نوبل شده است، تنظیم می‌شود. این هیئت علمی هم‌چنین افزود که جنگ کنونی، سوالاتی را در مورد نحوه تعامل کشورها ایجاد کرده است. در ادامه این بیانیه آمده: تهدیدهای غیرمستقیم روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای به جهان یادآوری می‌کند که تشدید درگیری، چه تصادفی و چه عامدانه، یک خطر بالقوه وحشتناک است.

پیش‌تر ساعت قیامت در سال ۲۰۲۰ روی ۱۰۰ ثانیه تا نیمه‌شب تنظیم شده بود.

بان کی‌مون، دبیرکل سابق سازمان ملل متحد نیز گفت: از زمان تنظیم ساعت روز قیامت در سال ۲۰۲۰، هرگز عقربه‌های آن جابجا نشده بود. اکنون نزدیک‌تر شدن این ساعت به نیمه‌شب، نشان می‌دهد که بحران‌های جهانی نظیر تغییرات اقلیمی، کووید-۱۹ و جنگ میان روسیه و اوکراین می‌توانند خطرات جبران‌ناپذیری را ایجاد کنند. رهبران جهان به هشدارهای این ساعت در سال ۲۰۲۰ توجه نکردند و اکنون این ما هستیم که باید بهای آن‌را بپردازیم.

ساعت روز قیامت چیست و چگونه ساخته شد؟

ساعت روز قیامت به خطرناک‌ترین حالت خود رسید

بولتن دانشمندان اتمی در سال ۱۹۴۵ توسط آلبرت انیشتین، جی رابرت اوپنهایمر، یوجین رابینوویچ و دانشمندان دانشگاه شیکاگو که به توسعه اولین سلاح اتمی در پروژه منهتن کمک کردند، تاسیس شد. به‌نقل از محققان، آنها نمی‌توانستند در برابر عواقب کار خود بی‌تفاوت بمانند و برای آگاه‌سازی مردم و سیاست‌گذاران در مورد تهدیدات ساخت انسان‌، در راه حفظ موجودیت بشر قدم برداشتند.

طراحی ساعت روز رستاخیز توسط مارتل لانگسدورف، از نقاشان برجسته انجام شده است. پیش‌تر با پایان جنگ سرد در سال ۱۹۹۱، این ساعت ۱۷ دقیقه به عقب کشیده شد، اما اکنون با وقوع بحران‌های بین‌المللی بیش از هر زمان دیگری به نیمه‌شب نزدیک شده است. ساعت آخرالزمان که در سال ۲۰۲۰ به سمت جلو حرکت کرد و اختلاف خود با نیمه‌شب را تنها به ۱۰۰ ثانیه رساند، اکنون ۱۰ ثانیه دیگر نیز فاصله خود را کاهش داده تا خطر نابودی بشر بیش از پیش برجسته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      من که نفهمیدم چی شد کسی فهمید به منم بگه

    • نیک اندیشان

      جنگ بین آمریکا وروسیه است نه بین اوکراین و روسیه

    • علی

      خدا کنه زودتر برسه این بشر دزد نابود بشود

    • بدبخت

      انشالله

    • کیمیا

      همش چرت وپرت
      همه چی دست خداست هروقت خدابخاد ق ظهورنزدیک میشه وبس

    • ناشناس

      فرضيه مضحك وكودكانه مثل قصة افسانه أي هري پاتر

      پاسخ ها

      • ناشناس

        محض اطلاعتون تمام این اعداد رو بر اساس وقایع و با کلی پژوهش و ... اعلام میشه. یک عدد نمادینه که تماما براساس علم هست

    • داود

      سلام وقتی درتعدادی ازگشورها که دارای تگنولوژی هسته ای. بمب اتمی. دارند وتصمیم گیرنده فقط یک نفرباشد پس فاتحه جهان رابایستی خواند مثل رهبرگره شمالی. وروسیه وآمریگاه چون هرلحظه احتمال بهم دیگرپریدن وجودداردوقتی دراینگونه گشورها دین ومذهب وجودنداشته باشدواطلاعی ازآخرین گتاب آسمانی قران ونوشته های آن بی خبرباشند نهایتا جهان روی به نابودی خواهدرفت این روقطعا جدی بگیرید

    • ناشناس

      چرتو پرت

    • ناشناس

      به عقاید و دل هم توجه نکنی با عقل جور در نمیاد
      چرته خالص

    • محمد اممجدیان

      و مکرو ومکرالله والله خیرالماکرین

    • باران محبت

      احسنت آقا دادود گل گفتی واقعا

    • بی نام

      حیف اینقدر خسته هستم داوود حال ندارم جوابت رو بدم

    • سلام مهربانان
      تصور بفرمایید که هر لحظه ای که جنگ اتمی بین دارندگانش اتفاق بیفتد را بطور قراردادی (به این دلیل که زندگی در زمین نابود میشود) ساعت دوازده نیمه شب(شش غروب تا شش صبح را شب بدانیم) بخوانیم.
      نزدیک شدن به پایان کار زندگی در زمین با وجود خطرات و فاکتورهایی مانند سیاستهای متضاد بین کشورها در رقابتهای برای ادامه حیات و فاکتور تغییرات آب و هوایی و غیره که باعث ترس و نگرانی محاسبه کنندگان زمان مانده یا میزان ترس شأن تا حد مرگ را بیان میکند.یعنی باور به نابودی گونه های حیات منجمله بشر به دست بشر که البته محتمل هم هست.این احتمال را با فاصله زمان تا نیمه شب قرار دادی برآورد یا تخمین با روش آماری میزنند.

      پاسخ ها

      • حسن

        الان دقیقا هر ایرانی شده یه پا کارشناس ....قلمبه و سلمبه ..عادت ماست دیگه

    • ناشناس

      تموم بشه راحت شیم.

    • ناشناس

      هرچه ثانیه های ساعت آخر زمان به نیمه شب نزدیک شود نشان از وقوع یک اتفاق ناگوار مانند روز قیامت در سراسر جهان می دهد که الان ۹۰ ثانیه باقی مانده چیزی مانند جنگ جهانی سوم چیزی مانند عصر یخبندان جدید چیزی مانند استفاده مجدد از بمب اتم چیزی مانند قحطی در جهان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج