۱۲۸۱۷۳۵
۶۳۵
۶۳۵
پ

رپورتاژ آگهی

معیارهای درجه بندی فرش ماشینی

یکی از فرش هایی که در همه منازل و مکان ها برای پوشش دادن سطح زمین از آن استفاده می کنند فرش های ماشینی می باشد.

معیارهای درجه بندی فرش ماشینی

یکی از فرش هایی که در همه منازل و مکان ها برای پوشش دادن سطح زمین از آن استفاده می کنند فرش های ماشینی می باشد. فرش های ماشینی دارای قیمت مناسب تر نسبت به فرش های دستبافت و ابریشمی هستند و در تنوع و طرح های فراوانی تهیه می شوند و افراد برای انتخاب طرح و رنگ و مدل فرش ها گزینه انتخاب زیادی دارند. فرش های ماشینی انواع مختلفی دارند و از لحاظ کیفیت و ارزش درجه بندی می شوند.

درجه بندی فرش های ماشینی

درجه بندی فرش های ماشینی با توجه به برخی از نکات انجام می شود. که شامل موارد زیر است:

۱- فرش های درجه یک

درجه بندی اول فرش های دستبافت شامل فرش هایی می شود که تار و پود فرش ها از بهترین و درجه و بهترین الیاف ساخته شده باشد همچنین رنگ رزی الیاف نیز به بهترین نحو و رنگ های مرغوب و با کیفیتی استفاده شده باشد. این فرش ها دارای بافت منظم بوده دارای شیرازه متصل مناسب و سطحی هموار هستند.

۲- فرش های درجه دو

فرش های ماشینی درجه دوم جنس و کیفت تار و پود آن ها پایین تر از فرش های درجه یک است و نوع رنگ و عملیات رنگ رزی تار و پود این نوع فرش ها ضعیف تر از فرش های درجه یک است. اابته فرش های درجه دوم شباهت زیادی به درجه یک دارد و تنها توسط متخصصین قابل تشخیص هستند. فرش های درجه دو نیز نسبتا مقاوم هستند و جلوه و نمای آن قابل قبول است.

۳- فرش های درجه سوم

فرش های ماشینی درجه سوم جنس و نوع تار و پود آن ها ضعیف است و اگر به درستی مراقبت نشود امکان پارگی آن ها وجود دارد. فرش های درجه سوم مانند فرش های درجه دوم و سوم براق نیستند و هنگام شستشو ممکن است دچار رنگ دادگی شوند.

جهت شستشوی انواع فرش می توانید از قالیشویی معتبر خدمات بگیرید.

چه عواملی باعث کیفیت فرش ماشینی می شود

عوامل زیادی باعث حفظ کیفیت و افزایش فرش های ماشینی می شود به طور مثال

۱- نحوه ی بافت فرش ها و اینکه بافت آن ها با چه نوع دستگاهی بوده بر افزایش کیفیت فرش های ماشینی موثر است.

۲- استفاده از تار و پود های با کیفیت و محکم بودن گره های فرش تاثیر زیادی بر کیفیت فرش دارد به دلیل این که پس از اتمام بافت فرش، پرداخت کاری فرش صورت می گیرد، و پس از پرداخت فرش نمای بسیار زیبایی دارد.

۳- بالا بودن شانه و تراکم فرش تاثیر زیادی بر کیفیت فرش دارد. بالا بودن تراکم فرش بر مقاومت و استحکام فرش می افزاید و فرش در برابر ضربه ها آسیب زیادی نمی بیند‌.

۴- استفاده از الیافت مرغوب و مواد اولیه با کیفیت.

معیارهای درجه بندی فرش ماشینی

۵- استفاده از دستگاه های پیشرفته و به روز برای بافت فرش تاثیر زیادی بر روی کیفیت فرش ها دارد. به دلیل این که بافت فرش با دستگاه های پیشرفته به صورت هماهنگ و مرتب انجام می شود و گره های فرش در یک راستا و در کنار هم قرار می گیرند. گره های پشت فرش در هنگام بافت فرش، کور می شوند و احتمال باز شدن گره های ان ها بسیار پایین می آید به همین دلیل فرش عمر زیادی و مفیدی می کند.

6- استفاده از نیروهای متخصص جهت نظارت بر روی نحوه بافت دستگاها و گرفتن تست سلامت فرش.

شانه و تراکم چه تاثیری در کیفیت فرش دارد.

شانه و تراکم فرش نقش به سزایی در کیفیت فرش ها دارد. منظور از شانه ها تعداد گره هایی می باشد که در قسمت عرض فرش حین بافت در پشت فرش به وجود می آید. هر چقدر گره ها محکم تر و مرتب تر در پشت فرش قرار بگیرند باعث زیبایی و کیفیت فرش های ماشینی می شود.و  تراکم نیز شامل گره هایی می باشد که در قسمت های طولی فرش بر روی گره های عرضی فرش قرار می گیرند گفته می شود. فرش ها با شانه ها و تراکم های متفاوتی وجود دارد هر چقدر تعداد گره ها و شانه ها بیشتر باشد باعث افزایش کیفیت و مقاومت فرش می شود. اگر تعداد شانه های فرش ماشینی از تعداد تراکم فرش بیشتر به آن فرش، فرش ریز بافت می گویند و شباهت زیادی به فرش های دستبافت پیدا می کند. به همین دلیل شانه و تراکم تاثیر زیادی بر کیفیت فرش دارد.

بالا بودن تعداد تراکم یا گره های طولی فرش تاثیر خیلی زیادی بر روی مقاومت و استحکام، کیفیت، زیبایی و ضخامت فرش و همچنین باعث افزایش وزن فرش‌های ماشینی می شود.

شانه‌ ها و تراکم فرش تاثیر مثبتی بر روی کیفیت طولانی مدت فرش دارد به دلیل این ‌که اگر تراکم و شانه‌ های فرش به تعداد استانداردی باشد باعث حفظ زیبایی سطحی فرش، براقیت و حفظ بافت فرش می‌شود و اگر بافت فرش حفظ گره های پشت فرش ثابت و عمر طولانی مدتی می کنند. فرش‌ها معمولاً جزء لوازمی هستند که بر روی آن‌ها رفت ‌و آمد به‌ صورت همیشه انجام می‌شود و به اصطلاح پا می خورند به همین دلیل حفظ بافت فرش توسط تراکم فرش باعث حفظ گره‌های فرش می شود.

همچنین بالا بودن تعداد تراکم و شانه ‌ها باعث می‌ شود که فرش به راحتی سر نمی‌خورند یا لول نمی‌شود و تمیز کردن آن به‌ راحتی انجام می‌شود و همه ی این دلایل باعث می‌شود که کیفیت فرش ماشینی بیشتر شود.

آیا دستگاه بافت هم بر روی کیفیت فرش تاثیر دارد؟

نوع دستگاه نیز روی کیفیت و زیبایی فرش تاثیر خیلی زیادی دارد به‌ طور مثال اگر برای بافت فرش از دستگاه‌های قدیمی استفاده شوند امکان شل بودن بافت فرش وجود دارد و بافت و گره های پشت فرش محکم نیستند و در گذر زمان امکان باز شدن گره ها وجود دارد. بافت فرش با دستگاه‌های پیشرفته و مکانیزه کاملاً استاندارد و به صورت اصولی بافته می‌شود و در آخر یک فرش با کیفیت و با سطح هموار را به ما تحویل می‌دهد. دستگاه‌های زیادی برای بافت فرش‌های ماشینی وجود دارد ولی بهترین دستگاه برای بافت فرش‌های ماشینی دستگاهی است که در سریع‌ ترین زمان و به بهترین شکل ممکن بافت فرش را انجام  دهد.

معیارهای درجه بندی فرش ماشینی

بافت فرش با دستگاه ها سبب می شود که طرح و نقش های گوناگونی را برای بافت اجرا کرد و باعث افزایش تنوع طرح های فرش می شود و افراد طبق سلیقه خود می ‌توانند فرش‌ مورد نظر خود را انتخاب کنند. بافت فرش با دستگاه‌ ها سبب می‌شود که فرش ویژگی‌های زیادی داشته باشد :

۱- افزایش کیفیت و کارآیی

استفاده از دستگاه های مکانیزه سبب می شود که بافت فرش به صورت ریز بافت انجام شود و فرش ماشینی شباهت زیادی به فرش های دستباف پیدا کند.

۲- نمای کامل فرش

بافت فرش با دستگاه‌ باعث می شود که طرح و نقش فرش وضوح کاملی داشته باشد و نمای فرش کاملا واضح و پر رنگ دیده شود.

۳- محکم بودن گره ها

بافت فرش ها با دستگاه کاملا محکم انجام می شود و گره های پشت فرش کاملا محکم و به صورت اصولی انجام می شود و به راحتی باز نمی شود. محکم بودن گره ها سبب می شود که فرش عمر و دوام طبیعی آن بالا تر شود

کیفیت فرش های ماشینی به چه عواملی بستگی دارد

 حفظ کیفیت فرش های ماشینی به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل شامل:

۱- نحوه نگهداری

نحوه ی نگهداری فرش های ماشینی پس از بافت فرش بسیار مهم است. فرش های ماشینی را پس از بافت نمی توان بسته بندی کرد و در کاور ها قرار داد به دلیل این که فرش پس از بافت داغ است و لول شدن ان ممکن است به فرش آسیب وارد کند و حالت فرش تغییر کند.

۲- بسته بندی فرش های ماشینی

نوع بسته بندی فرش های ماشینی برای حفظ کیفیت و مقاومت فرش ها بسیار مهم است. برای بسته بندی فرش های ماشینی از قرار دادن فرش ها در کاور های پلاستیکی خودداری کنید به دلیل این که با به وجود آمدن گرما فرش دچار تعریق شده و خیس می شود. خیس شدن فرش های ماشینی باعث ایجاد کپک و کیسی می شود.

۳- شستشوی هر چند وقت یک بار

فرش های ماشینی به دلیل مصنوعی بودن تار و پود و شیمیایی بودن مواد، به شستشوی هر چند وقت یک بار نیاز دارند. شستشوی هر چند وقت یک بار فرش های ماشینی از نفوذ کردن گرد و خاک بین تار و پود فرش جلوگیری می کند.

۴- قرار ندادن فرش ها در محل های پر از گرد و خاک

قرار دادن فرش های ماشینی در محیط هایی که گرد و خاک زیادی در آن قرار دارد باعث کدر شدن فرش می شود. فرش های ماشینی به دلیل مصنوعی بودن الیاف اگر گرد و خاک بر روی آن ها بنشینند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج