۱۲۸۱۸۱۹
۴۲۴۲
۴۲۴۲
پ

۳ کاربرد مهم ویتامین سی برای پوست

ویتامین سی برای چی خوبه؟ این یکی از پر سرچ ترین سوالات در بین کاربرانی است که روزانه دنبال فواید و مزایای این ویتامین مهم می گردند.

برترین‌ها: ویتامین سی برای چی خوبه؟ این یکی از پر سرچ ترین سوالات در بین کاربرانی است که روزانه دنبال فواید و مزایای این ویتامین مهم می گردند. جالب است بدانید ویتامین سی که با نام آسکوربیک اسید نیز شناخته می شود علاوه بر کاربرد های خوراکی برای پوست نیز استفاده می شود . در این مقاله سعی داریم به 3 کاربرد مهم ویتامین سی برای پوست بیشتر بپردازیم.

ویتامین C چیست؟

ویتامین C یا همان آسکوربیک اسید یک آنتی اکسیدان است که از تخریب پوست محافظت می کند. این ماده می تواند رادیکال های آزاد آسیب رسان را که در پاسخ به نور UV تشکیل می شوند خنثی کند. در حالی که مصرف ویتامین C یک راه عالی برای محافظت داخلی آنتی اکسیدانی است، بهترین راه برای دستیابی به مزایای محافظتی ویتامین C استفاده مستقیم از آن روی پوست است. وقتی ویتامین C مصرف می شود، کمتر از 7 درصد آن را به پوست می رساند و تقریباً هیچ کدام به لایه های بیرونی یا اپیدرمی نمی رسد. استفاده از آن به صورت موضعی اجازه می دهد تا یک دوز متمرکز مستقیماً در لایه های بیرونی پوست جذب شود و آن را بسیار کارآمدتر کند.

۳ کاربرد مهم ویتامین سی یا همان اسید آسکوربیک برای پوست

نام فنی ویتامین C اسید ال اسکوربیک است. ویتامین C به طور طبیعی در برخی غذاها وجود دارد. با این حال، همانطور که در بالا نیز گفته شد بسیاری از مکمل ها و محصولات پوستی حاوی این ویتامین به صورت مصنوعی هستند از جمله نقش این ترکیب برای پوست می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- سنتز کلاژن و متابولیسم پروتئین ( در نتیجه این ماده می تواند در کرم های ضد چروک پوستی به وفور استفاده شود. استفاده ی مرتب از کرم های حاوی آسکوربیک اسید می تواند پوست شما را همواره شفاف نگه دارد و از ایجاد چین و چروک های سطحی پوست جلوگیری به عمل آورد)

2- کمک به فعالیت آنتی اکسیدانی و بهبود جذب آهن از منابع گیاهی

3- حمایت از بهبود پوست و بهبود سیستم ایمنی ( نوع خوراکی آن می تواند با بالا بردن قدری ایمنی بدن شما را در برابر انواع بیماری های ویروسی رایج محافظت نماید. همچنین مصرف نوع موضعی آن با کاهش چین و چروک پوستی سبب بهبود بافت پوست می شود. در نتیجه خیلی افراد در سنین متفاوت دنبال کرم های موضعی حاوی آسکوربیک اسید هستند)

توجه داشته باشید که بدن نمی تواند ویتامین C را به طور طبیعی بسازد. این ماده را از مصرف مکمل ها و یا برای پوست از کرم های پوستی حاوی این ترکیب دریافت کنید.

مجددا توصیه می شود اگر شما تولید کننده ی کرم های پوستی هستید خرید مواد اولیه آرایشی و بهداشتی و شوینده را از منابع معتبر انجام دهید.

3 کاربرد مهم ویتامین سی برای پوست

نکاتی که قبل از انتخاب سرم ویتامین C باید بدانید:

هنگام انتخاب بهترین سرم ویتامین سی باید عوامل متعددی را در نظر گرفت. این عوامل شامل فرمولاسیون، جایی که محصول را خریداری می کنید و خود بسته بندی است.

فرمولاسیون اسید اسکوربیک در کرم و لوسیون ها مهم است!

مطالعات زیادی برای اثبات اثربخشی ویتامین C انجام شده است. نتایج این مطالعات نشان می دهد که اسید ال اسکوربیک (ویتامین C خالص) در غلظت های 10-20٪ با pH پایین (کمتر از 3.5) بیشترین فواید برای پوست را دارد

خرید محصولات مراقبت از پوست تقلبی یکی از چالش های اصلی برای مصرف کننده است. مگر اینکه از منابع معتبر خرید نمایید. استفاده از یک محصول غیر معتبر می تواند باعث واکنش های پوستی و احتمالاً عفونت شود. اگر شما تولید کننده ی محصولات آرایشی و بهداشتی هستید توصیه می شود خرید و فروش مواد شیمیایی اولیه ساخت این محصولات را حتما از منابع معتبر انجام دهید

3 کاربرد مهم ویتامین سی برای پوست

بسته بندی و خرید اسید اسکوربیک 

 ویتامین C، اگرچه بسیار قدرتمند است، اما یک مولکول بسیار ناپایدار است که می تواند به سرعت تجزیه شود. همیشه محصول را در یک بطری شیشه ای تیره (بطری پلاستیکی برای این کار مناسب نیست) انتخاب کنید تا اکسیداسیون ناشی از اشعه ماوراء بنفش کاهش یابد.

نگهداری مناسب از اسید اسکوربیک را جدی بگیرید

ویتامین C یا همن اسید آسکوربیک را همیشه در جای خشک و خنک نگهداری نمایید و هرگز در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. از محکم بودن درب ظروف بسته بندی اطمینان حاصل نمایید تا امکان کاهش اکسیداسیون این ماده به حداقل برسد. همچنین می توانید سرم های حاوی اسید آسکوربیک، را در یخچال نگهداری کنید تا مطمئن شوید که قدرت خود را حفظ می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج