۱۲۸۳۲۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

درخواست آمریکا از ایران درباره یک خبرنگار

"جنیفر ساکی" در مورد خبرنگار روزنامه واشنگتن پست گفت:متاسفانه ما اطلاعات زیادی در اختیار نداریم. ما همچنان درباره بازداشت او در ایران به همراه یک شهروند دیگر آمریکایی نگران هستیم که شما به یکی از آنها اشاره کردید. ما البته که از دولت ایران می خواهیم و همچنان از دولت ایران می خواهیم که فورا اقدام به آزادی او و دیگر افراد بکند.

باشگاه خبرنگاران جوان: سایت وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: "جنیفر ساکی" در نشست خبری خود در وزارت امور خارجه آمریکا به پرسش های خبرنگاران درباره ایران پاسخ داد.

"جنیفر ساکی" در مورد خبرنگار روزنامه واشنگتن پست گفت:متاسفانه ما اطلاعات زیادی در اختیار نداریم. ما همچنان درباره بازداشت او در ایران به همراه یک شهروند دیگر آمریکایی نگران هستیم که شما به یکی از آنها اشاره کردید.

ما البته که از دولت ایران می خواهیم و همچنان از دولت ایران می خواهیم که فورا اقدام به آزادی او و دیگر افراد بکند. تمرکز ما روی این است که هر کاری می توانیم انجام دهیم تا بازگشت امن و آزادی رضائیان و دیگر افراد بازداشت شده به همراه او را تامین کنیم. ما درخواست دسترسی کنسولی از طریق سفارت سوئیس را مطرح کردیم.

پاسخ ایران به درخواست ما برای دسترسی کنسولی به اتباع با تابعیت دوگانه عموما این است که ایران تابعیت آمریکایی آنها را به رسمیت نمی شناسد و آنها را صرفا شهروندان ایرانی می داند. من دراین مقطع زمانی هیچ اطلاعات دیگری درخصوص درخواست آمریکا ندارم اما البته همچنان ما این مسئله را زیر نظر خواهیم داشت.

"ساکی" درباره مذاکره هسته‌ای ایران پاسخ داد: اول باید بگویم که علت کار کردن ما با اعضای پنج بعلاوه یک ، علت مذاکره کردن ما با ایران به نگرانی بزرگ رئیس جمهور (آمریکا) ، بسیاری از اعضای کنگره و وزیر امور خارجه ی آمریکا درباره ی دستیابی ایران به سلاح هسته ای مربوط می شود. به اعتقاد ما پیشگیری از چنین امری یک اولویت برای آمریکا است و یک اولویت برای جامعه بین المللی است.

در هر مقطعی از این روند، ما همچنان درباره دیگر موضوعاتی که درباره آنها اختلاف نظر داریم، نگران هستیم. نه فقط درباره بازداشت اتباع آمریکایی نگرانی داریم که البته در این زمینه نگرانی شدیدی داریم بلکه در زمینه ی موضوعاتی مثل نقض حقوق بشر و حمایت آنها از فعالیت‌های تروریستی هم نگرانی داریم. پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای همچنان یک هدف خواهد بود که به نظر ما هدف با ارزشی است و ما این هدف را البته که دنبال خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص اینکه ایران یک شریک خوب برای مذاکره است یا خیر، گفت: به نظر من ایران از طرح اقدام مشترک پیروی کرده است.روشن است که ما درحال ورود به مرحله جدیدی از مذاکرات هستیم که به زودی آغاز خواهد شد. همانطور که می دانید در هر یک از این مذاکرات ، هر زمانی که ما فرصت داشتیم نگرانی ها درباره ی اتباع آمریکایی بازداشت شده و علاقه ما برای بازگشت آنها به آمریکا را اعلام کردیم.

"جنیفر ساکی" در مورد احتمال دیدارها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه آینده در نیویورک گفت: من این گزارش ها را مشاهده کردم. من درباره تاریخ دیدار بعدی هیچ خبر جدیدی ندارم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج