جاباما
۱۲۸۳۴۴۳
۱۱۳۰۴۷
۱۱۳۰۴۷
پ

یک کشف چینی: سن شما روی پیشانی‌تان نوشته شده‌!

جینگ دونگ جکی هان، محقق دانشگاه پکن، با استفاده از یک سیستم دوربین سه بعدی و هوش مصنوعی، سیستمی را توسعه داده است که می تواند سن فیزیولوژیکی افراد را تعیین کند.

خبرآنلاین: جینگ دونگ جکی هان، محقق دانشگاه پکن، با استفاده از یک سیستم دوربین سه بعدی و هوش مصنوعی، سیستمی را توسعه داده است که می تواند سن فیزیولوژیکی افراد را تعیین کند.

این نقشه حرارتی نشان می‌دهد که چگونه چهره یک زن چینی متوسط با افزایش سن تغییر می‌کند. سن فیزیولوژیکی می تواند با سن تقویمی تا ۷.۵ سال متفاوت باشد.

یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد. اما وقتی آن تصویر یک تصویر سه بعدی با دقت بالا از صورت باشد، ممکن است ارزش هزار آزمایش خون را نیز داشته باشد. این به این دلیل است که گونه‌های پر و کیسه‌های زیر چشم نه تنها نشانه‌های افزایش سن هستند، بلکه بازتابی از سلامت ما هستند.

دانشمندان برای دهه‌ها می‌دانستند که سن تقویمی - عددی که می‌توان از شناسنامه ما به دست آورد - تمام داستان را بیان نمی‌کند. به اصطلاح سن بیولوژیکی ما، تحت تأثیر همه چیز از محیط ما گرفته تا عادات غذایی و ورزش، نشان دهنده سلامت سلول ها و اندام های ما است و می تواند با سن تقویمی سال ها متفاوت باشد. اما بر خلاف ردیابی زمانی که ما زنده بوده‌ایم، سن بیولوژیکی برای تعیین دقیق‌تر لغزنده‌تر است. اکنون جینگ-دونگ (جکی) هان و همکارانش یک فرآیند مبتنی بر هوش مصنوعی به نام ساعت پیری صورت را توسعه داده اند که تصویری سه بعدی از چهره افراد می گیرد و سن بیولوژیکی آنها را محاسبه می کند.

هان، زیست‌شناس محاسباتی در دانشگاه پکن، و تیمش با الهام از یک تمرین قدیمی چینی، که در آن تمرین‌کنندگان سلامتی افراد را با «خواندن» چهره‌شان تخمین می‌زنند، ساعت خود را با تجزیه و تحلیل تصاویر سه‌بعدی صورت تقریباً ۵۰۰۰ ساکن جیدونگ ساختند.

محققان دو ساعت مشتق از هوش مصنوعی ایجاد کردند که یکی سن تقویمی و دیگری سن بیولوژیکی را پیش‌بینی می‌کند. این ساعت‌های پیری صورت، تغییراتی را که صورت ما در طول زمان متحمل می‌شود را ردیابی می‌کند: گوشه‌های چشم‌ها آویزان می‌شوند، بینی باز می‌شود و فاصله بین بینی و دهان افزایش می‌یابد. مشخص است که برخی از ویژگی‌های صورت با برخی بیماری‌ها همخوانی دارند. برای مثال التهاب سیستمیک در افتادگی پوست خود را نشان می دهد.

یک کشف چینی: سن شما روی پیشانی‌تان نوشته شده‌!

به گفته آندره استوا، بنیانگذار و مدیر عامل یک استارت آپ هوش مصنوعی پزشکی در لوس آلتوس، کالیفرنیا، کار هان، پتانسیل بهبود پزشکی پیشگیری را دارد و می‌تواند در تغییر سبک زندگی اثرگذار باشد. با استفاده از این ابزار، پزشکان همچنین می‌توانند مراقبت‌های بیمارانی را که تحت درمان‌های سنگین شناخته شده برای افراد دارای پیری زودرس هستند، مانند شیمی‌درمانی، پیگیری و مدیریت کنند.

هان می‌گوید: ما درخواست‌های زیادی از شرکت‌هایی دریافت کرده‌ایم که می‌خواهند کارایی مکمل‌ها یا داروهای ضد پیری آنها را ارزیابی کند.

هیچ استاندارد طلایی برای سن بیولوژیکی وجود ندارد. کریستوفر بل، که رابطه بین سن و بیماری‌های مزمن را در دانشگاه لندن مطالعه می‌کند، توضیح می‌دهد: «مفهوم سن بیولوژیکی بیشتر یک اصطلاح کلی برای همه چیزهای چند سیستمی است که با افزایش سن رخ می‌دهند. از کوتاه شدن تلومرهای ما - کلاهک هایی که کروموزوم های ما را از تخریب جلوگیری می کند - گرفته تا کاهش میتوکندری و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن.»

برای کشف ارتباط بین ظاهر، سن و عوامل زمینه‌ای که بر سلامت تأثیر می‌گذارند، هان نمونه‌های خونی جمع‌آوری کرد و عادات افراد مورد تحقیق را بررسی کرد. به عنوان مثال، سیگار کشیدن، خروپف، و سطوح بالای کلسترول در خون اغلب از ویژگی های افرادی است که به سرعت پیر می شوند، در حالی که مصرف ماست، وعده های غذایی منظم و تراکم استخوان بیشتر از ویژگی های رایج افرادی است که دیرتر پیر می‌شوند.

به نظر می رسد میانسالی، زمانی که افراد در ۴۰ سالگی و اوایل ۵۰ سالگی خود قرار دارند، دوره ای است که تفاوت بین افرادی که سریع پیر می‌شوند و یا دیر پیر می‌شوند محسوس می شود. برخی از افراد ممکن است بسیار پیر به نظر برسند، حتی اگر فقط ۴۰ سال دارند، در حالی که برخی دیگر ۵۵ سال دارند، اما هنوز بسیار جوان به نظر می رسند. به گفته هان، این تنوع به این معنی است که مداخلات برای اتخاذ عادات سالم‌تر می‌تواند تفاوت چشمگیری در این فرصت ایجاد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج