۱۲۸۳۵۲۵
۴۶۴۸
۴۶۴۸
پ

فرمانده جدید نیروی انتظامی تهران کیست؟

با حکم سردار رادان، سردار عباسعلی محمدیان به جای سردار رحیمی به عنوان فرمانده پلیس پایتخت منصوب شد.

رویداد۲۴: درست در لحظاتی که سفارت باکو در تهران توسط یک فرد مسلح به رگبار بسته شد، خبر رسید که سردار عباسعلی محمدیان به جای سردار حسن رحیمی فرمانده پلیس پایتخت شده است. زمان اعلام این انتخاب آنقدر با بی‌سلیقگی بود که وقتی ماجرای سفارت آذربایجان رخ داد، هنوز سردار رحیمی در محل حاضر بود و به جای سردار محمدیان صحبت می‌کرد! این در حالی بود که هنگام حادثه، سردار رحیمی به سمت رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا منصوب شده بود، با این حال همچنان رحیمی نبض کار را در دست داشت و درباره شائبه‌های ماجرا با رسانه‌ها گفت‌وگو می‌کرد و همین نشان می‌داد ظاهرا سردار محمدیان هنوز برای لحظاتی بحرانی آماده نیست.

اگر به درجه‌های هر دو فرد هم نگاه کنیم، مشخص است که سردار رحیمی، سرتیپ تمام و با یک ستاره کنار خوشه‌های گندم است، اما سردار محمدیان سرتیپ دوم است و یک درجه کمتر از سردار رحیمی است. در حقیقت نقش فرمانده پلیس پایتخت نسبت به رئیس پلیس دیگر شهرها، چیزی شبیه شهردار تهران است که با شهرداران سایر شهر‌ها فرق می‌کند. از این منظر سردار رحیمی به لحاظ سلسله مراتب نظامی، هم‌درجه سردار رادان فرماندهی انتظامی کل کشور است، اما رئیس پلیس جدید، با درجه‌ای پایین‌تر از نفر پیشین است که این موضوع می‌تواند او را در اداره کلانشهر تهران با دست پایین‌تر مواجه کند.

سابقه سردار محمدیان

اما سردار محمدیان کیست و با چه سابقه‌ای فرمانده پلیس پایتخت شد؟ اگر رزومه محمدیان را بررسی کنیم، مشخص است که او پیش از این فرمانده انتظامی استان البرز و رئیس پیشین پلیس آگاهی تهران بوده است. اگر بخواهیم ماجرا را با زبان طنز بیان کنیم، احتمالا ماجرای پیدا کردن خودروی به سرقت رفته سردار رادان و پیدا کردن آن در عرض نیم ساعت، باعث شد دین سردار محمدیان بر گردن سردار باقی بماند و حالا با فرماندهی کل رادان، این دین جبران شده است!

اما فارغ از این مسئله، حقیقت آن است که رادان و محمدیان از قدیم ارتباط بسیار نزدیکی داشته‌اند. محمدیان از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶ به مدت ۱۰ سال رئیس پلیس آگاهی تهران بوده و حامیانش می‌گویند «او در این مدت توانسته عمده باندهای خلافکار تهران را دستگیر کند و آمار جرم و جنایات مربوط به این حوزه را کاهش داده است.» البته کاهش آمار جرم جنایت، تعریفی است که خیلی به واقعیت نزدیک نیست؛ چنانچه آمارهای منتشر شده توسط مراجع رسمی از اتفاق دیگری حکایت می‌کند؛ هر چند باید پذیرفت که این موضوع را باید در کارکرد مناسب تیم اقتصادی کشور جستجو کرد، نه تیم نظامی و امنیتی. با این حال آمارها درباره کاهش جرم و جنایت واقعی نیست.

پس از سردار محمدیان، سردار لطفی به عنوان رئیس پلیس آگاهی تهران منصوب شد و محمدیان به عنوان فرمانده استان البرز منصوب شد. از جمله اتفاقات مهم در دوران فرماندهی محمدیان در آگاهی تهران، ماجرای سرقت از صرافی خیابان فردوسی، ماجرای گروه بزرگ جعل چک، حادثه تلخ پلاسکو و مورد بازگرداندن گاوصندوق‌های آن بود. همچنین در استان البرز نیز اعتراضات ۱۴۰۱، زمین‌خواری‌های میلیاردی در کرج، فروشندگان مدارک جعلی در کرج و ماجرای لوازم یدکی تقلبی در آن استان بود.

فرمانده جدید نیروی انتظامی تهران کیست؟

فرمانده جدید نیروی انتظامی تهران کیست؟

فرمانده جدید نیروی انتظامی تهران کیست؟

 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج