جاباما
۱۲۸۴۰۲۱
۳۳۱۹
۳۳۱۹
پ

فریاد یک تهیه‌کننده: چرا برایم شائبه درست می‌کنید؟

​ نشست مطبوعاتی فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟ » بدون حضور کارگردانش برگزار شد در حالی که علی‌رضا معتمدی در سینمای رسانه حضور داشت.

ایسنا: نشست مطبوعاتی فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟ » بدون حضور کارگردانش برگزار شد در حالی که علی‌رضا معتمدی در سینمای رسانه حضور داشت.

فریاد یک تهیه‌کننده: چرا برایم شائبه درست می‌کنید؟

فیلم جدید علیرضا معتمدی روز شنبه ۱۵ بهمن در پردیس ملت برای اهالی رسانه نمایش داده شد. در نشست مطبوعاتی این فیلم فقط تهیه کننده شرکت کرد و رضا محقق جلسه را با نام خدای تنها آغاز کرد.

او سپس گفت: ابراز همدردی می‌کنم با مردم خوی و امیدوارم مسئولان و سینما در این فصل سرد در شرایط سخت کمک‌کننده باشند.

وی با اشاره به اینکه سه اثر در این دوره از جشنواره دارد، ادامه داد: وقتی مشغول تولید فیلم «شهر خاموش» بودم باران کوثری پیشنهاد همکاری در ساخت این فیلم را داد و پس از تحقیقاتی تصمیم به تولید فیلم گرفتم.

او بیان کرد که یکسری از سوال‌ها باید توسط خود فیلمساز پاسخ داده شود.

این تهیه کننده درباره اسم فیلم هم گفت: اگرچه نظرم براین بود که تغییر کند اما در کار فیلمساز دخالتی نمی کنم.

محقق اظهار کرد: من نمیتوانم برای آقای معتمدی تعیین تکلیف کنم که تشریف بیاورند یا خیر. در دنیا تهیه‌کننده صاحب یک اثر است و من عزم خود را جزم کردم که فیلم در اینجا باشد. اینکه تا اینجا تشریف بیاورند و پشت در بایستند را خودشان باید پاسخ دهند. در سینمایی که صاحبانش مردم و هنرمندان هستند نمی‌شود تحریم کرد چون ما معیشت مردم را نشانه گرفته‌ایم. در حوزه سیاسی هم عده‌ای به نام کاسبان تحریم وجود دارند. اگر در تونس و قاهره اتفاق‌هایی افتاد، آیا سینما را تحریم کردند؟ 

او درباره واکنش بازیگران به حضور فیلم در جشنواره با اشاره به آیه‌ای از قرآن مبنی براینکه گروهی قلیل بر عده‌ای زیاد پیروز می‌شوند، گفت: من اینجا تنها آمدم ولی این سینما مگر سال قبل هم نبود؟ می‌گویند من رانت دارم ولی سابقه کاری من همه چیز را نشان می‌دهد بخصوص که همین سال قبل فیلم کم بودجه «دِرب » را در جشنواره داشتم. می‌گویند من وصل هستم. بله، ولی وصل به خدا. چرا شائبه ایجاد می‌کنند؟ دوستان اگر دوست دارند تشریف بیاورند. به آنها گفتم اینجا میدان شماست. من میدانم شما برمی گردید. ما در غم مردم غمگینیم و در شادی آنها شاد. من نمیتوانم با سینما قهر کنم. اگر هم قهر کنم، برمی گردم. صحبتی دارید، آن را مطرح کنید. 

وی تاکید کرد: وسط بازی نکنیم. بیایید در میدان بازی کنید و حرف بزنید. پیام داده‌اند که رفاقتی در این فیلم بودند. چه کسی رفاقتی آمده؟ شمایی که ۵۰۰ میلیون گرفتید؟ نامه نوشتید که من تهیه کننده باشم، بعد میگویید مرا نمی‌شناختید و دو هفته قبل از کار اضافه شدم؟ اگر میخواهید مرا بزنید جور دیگری بزنید. مملکت قانون دارد و حتما برای ادعاهای مطرح شده باید پاسخ داشته باشند.‌گفته بودند داماد شخص خاصی هستم. من به داماد پاسدار بودن افتخار میکنم ضمن اینکه ازدواجم از سر عشق و دوستی بود.

رضا محقق با بیان اینکه سینما عشق اوست گفت: امسال با سه فیلم به جشنواره آمدم و سال دیگر با چهار فیلم. 

او درباره اینکه آیا نگران نیست اظهارنظرش درباره بازیگران فیلم، ادامه ی کارش در سینما را برایش سخت کند؟ گفت: برای چه نگران باشم ؟ مگر آنها مرا به سینما آوردند؟ بگذارید آزادی کمی نفس بکشد. بگذارید مردم قضاوت کنند. شما اگر دلتان برای مردم می سوزد، بیایید و کمک کنید. برای مردم چه کار کردید ؟ از پشت مناسبات خود بیرون بیایید. سینما پنح هزار عضو دارد وقتی آن را تحریم می کنید بیش از چهار هزار نفر دیگر چه کنند؟ مگر سینما ارث موروثی کسی است؟ شما جای خود را با سیاسیون اشتباه گرفتید. کجای دنیا بازیگر این همه اختیار عمل دارد که درباره همه چیز حرف بزند؟ چند نفر از آنها به خوی رفتند؟

وی ادامه داد : چرا برای تحریم های ظالمانه آمریکا و بیماران پروانه ای و ... پست نمی گذارید؟ چون میترسید پروازهایتان به خطر بیفتد؟

رضا محقق در پایان نشست که در لحظه هایی با صدای بلند و بغض او همراه بود، گفت: من در آخر فقط میذخواهم بگویم که خدای بزرگ من بخشیدم تو هم ببخش. سینمای ما برای همه است. شما -بازیگران- رفتید، ولی برمی گردید و من هم در خدمت شما هستم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج