۱۲۸۴۴۷۱
۳۱۵۹
۳۱۵۹
پ

واکنش به پیشنهاد باهنر برای جلب مشارکت مردم

تحلیل ماجرای امروز ایران در قالب رقابت محدود اصلاح‌طلب و اصولگرا نادرست و انحرافی است. به قول معروف، آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت. باید طرحی نو در انداخت.

روزنامه هم میهن نوشت: تحلیل ماجرای امروز ایران در قالب رقابت محدود اصلاح‌طلب و اصولگرا نادرست و انحرافی است. به قول معروف، آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت. باید طرحی نو در انداخت.

واکنش به پیشنهاد باهنر برای جلب مشارکت مردم

شاید منظور باهنر این است که در انتخابات سال آینده گشایشی صورت گیرد و دوباره به نظام انتخاباتی و رقابتی اصلاح‌طلب و اصولگرا برگردیم و از این وضعیت بحرانی خارج شویم. ولی به‌نظر می‌رسد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. حتی اگر نگاه رسمی به پیش از انتخابات ۱۴۰۰ و ۱۳۹۸ برگردد، باز هم انتخابات رونقی نخواهد گرفت. به این دلیل ساده که اگر ایشان به اطرافیان و نزدیکان و فرزندان حتی اصولگرایان هم نگاه کنند، احتمالاً بسیاری را خواهند دید که نه‌فقط از اصولگرایان که از اصلاح‌طلبان و سایر مجموعه‌ها هم عبور کرده‌اند.

در حقیقت، نیامدن مردم در دو انتخابات قبلی ربط چندانی به رد و تائید صلاحیت‌ها نداشت. موضع مردم عدم شرکت بود. این عدم شرکت هم مبتنی بر تجربه‌هایی بود که از انتخابات گذشته و سپس اتفاقات سال‌های ۹۶ تا ۹۸ داشتند. بخش قابل‌توجهی از مردم متوجه شدند هنگامی که در برابر این اندازه از اتفاقات نه‌تنها کوچک‌ترین تغییر و اصلاح سیاستی داده نمی‌شود، سهل است که مسیر معکوس را می‌روند پس انتخابات هم هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد و از این‌رو آگاهانه آن را فراموش کردند.

مسئله این است که افراد و احزاب معتبر پس از این، در انتخابات نامزد و حاضر نخواهند شد؛ به این علت ساده که مردم آنان را نادیده خواهند گرفت و پاسخی به آنان نمی‌دهند. تحلیل ماجرای امروز ایران در قالب رقابت محدود اصلاح‌طلب و اصولگرا نادرست و انحرافی است. به قول معروف، آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت. باید طرحی نو در انداخت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج