جاباما
۱۲۸۵۶۳۴
۱۵۴۴۳
۱۵۴۴۳
پ

غذاهایی که باعث افزایش قند خون می‌شوند

رژیم غذایی عاملی شناخته شده و قابل تغییر است که در شروع دیابت نوع ۲ نقش دارد بنابراین درک طیف وسیعی از عوامل غذایی که ممکن است بر شیوع رو به رشد این بیماری تاثیر بگذارد نیز مهم است.

ایسنا: رژیم غذایی عاملی شناخته شده و قابل تغییر است که در شروع دیابت نوع ۲ نقش دارد بنابراین درک طیف وسیعی از عوامل غذایی که ممکن است بر شیوع رو به رشد این بیماری تاثیر بگذارد نیز مهم است.

غذاهایی که باعث افزایش قند خون می‌شوند

به نقل از هلث، تخم‌ مرغ سرشار از مواد مغذی ازجمله پروتئین، ویتامین B، سلنیوم، روی، لوتئین، زآگزانتین و کولین است با این حال، خوردن هر روز تخم‌مرغ موردی بحث برانگیز است، مهم نیست که به صورت آب پز، همزده یا هر نوع پخته شده دیگری باشد. نتایج تحقیقی نشان می‌دهد که خوردن یک یا چند تخم‌مرغ در روز احتمال ابتلا به دیابت را تا ۶۰ درصد افزایش می‌دهد.

محققان ارتباط بین افزایش مصرف تخم‌مرغ و دیابت را در ۸۵۴۵ بزرگسال چینی با استفاده از داده‌های بررسی سلامت و تغذیه چین از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۹ بررسی کردند.

بروز دیابت نوع دو در سراسر جهان به سرعت در حال افزایش است و چین نیز از این قاعده مستثنی نیست. شیوع جهانی دیابت به‌طور متوسط ۸.۵ درصد و برای چین بالای ۱۱ درصد است که یک مسئله سلامت عمومی نگران کننده محسوب می‌شود. هزینه پرداختی برای این بیماری نیز سنگین است و ۱۰۹ میلیارد دلار آمریکا را شامل می‌شود.

دکتر مینگ لی، محقق این تحقیق گفت: رژیم غذایی عاملی شناخته شده و قابل تغییر است که در شروع دیابت نوع ۲ نقش دارد بنابراین درک طیف وسیعی از عوامل غذایی که ممکن است بر شیوع رو به رشد این بیماری تاثیر بگذارد نیز مهم است.

در طول چند دهه گذشته، چین دستخوش تغییر تغذیه‌ای قابل‌توجه بوده است که دیده می‌شود بسیاری از مردم چین از رژیم غذایی سنتی شامل غلات و سبزیجات دور شده و به سمت رژیم غذایی فرآوری‌شده‌تر که شامل مقادیر بیشتری گوشت، تنقلات و مواد غذایی پرانرژی است، سوق داده شدند.

از همان زمان، مصرف تخم‌مرغ نیز به‌طور پیوسته در حال افزایش است؛ از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۹، تعداد افرادی که تخم‌مرغ مصرف می‌کنند در چین تقریبا دو برابر شده است.

در حالی که ارتباط بین مصرف کردن تخم‌مرغ و دیابت اغلب مورد بحث است، این مطالعه با هدف ارزیابی مصرف طولانی‌مدت تخم‌مرغ در افراد و خطر ابتلا به دیابت در آنان، همانطور که توسط گلوکز خون ناشتا تعیین می‌شود، انجام شده است.

آنچه ما کشف کردیم این بود که مصرف طولانی‌مدت تخم‌مرغ (بیش از ۳۸ گرم در روز) خطر ابتلا به دیابت را در میان بزرگسالان چینی به میزان تقریبا ۲۵ درصد افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، بزرگسالانی که به‌طور منظم تخم‌مرغ زیادی (بیش از ۵۰ گرم یا معادل یک تخم‌مرغ در روز) مصرف می‌کنند، تا ۶۰ درصد خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهند.

این مطالعه روشن نمی‌کند که این شرکت‌کنندگان از کدام الگوهای غذایی و روش‌های آشپزی استفاده کردند. به عنوان مثال، تخم‌مرغ در رژیم‌های غذایی مدرن اغلب در غذاهای پر کالری، سرخ شده، فرآوری شده، میان وعده‌ها، کیک‌ها و دسرها یا همراه با غلات تصفیه شده مانند نان سفید و برنج سفید مصرف می‌شود.

نتایج تحقیقات پیشین نشان دادند که این نوع غذاها باعث افزایش قند خون و کاهش حساسیت به انسولین و منجر به دیابت خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج