۱۲۸۶۲۰۷
۱۰۷۰
۱۰۷۰
پ

برای درمان کمردرد به متخصص درد مراجعه کنید

کمردرد از آن دسته مشکلات شایع است که اغلب افراد به آن دچار می‌شوند. خوشبختانه در اکثر مواقع با راهکارهای خانگی قابل درمان است، اما زمانی نیاز به مراجعه به پزشک است که گاهی افراد در این مواقع سردرگم می‌شوند که باید به چه پزشکی برای درمان کمردرد مراجعه کنند.

فوق تخصص درد دکتر محمد حسین دلشاد پزشکی است که از روش‌های نوین و روز دنیا به صورت غیر جراحی درد بیماران را درمان می‌کند. زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنید بسته به علت درد ناحیه کمر مراحل مختلف درمانی در نظر گرفته می‌شود.

همانطور که می‌دانید کمردرد از آن دسته مشکلات شایع است که اغلب افراد به آن دچار می‌شوند. خوشبختانه در اکثر مواقع با راهکارهای خانگی قابل درمان است و دلایل زمینه‌ای جدی ندارد.

اما زمانی نیاز به مراجعه به پزشک دارید که درد را به صورت مزمن احساس می‌کنید و مانع فعالیت‌های روزمره شما شده باشد.

گاهی افراد در این مواقع سردرگم می‌شوند که باید به چه پزشکی برای درمان کمردرد مراجعه کنند. قطعا همه بیماران پزشکی را ترجیح می‌دهند که جراحی را برای درمان پیشنهاد ندهد.

ابتدا با ساده‌ترین روش‌ها شروع شده و در نهایت در صورت نیاز به روش‌های غیر جراحی و حداقل تهاجمی‌ درد بیماران را تسکین می‌دهند.

در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از روش‌هایی که متخصص درد برای درمان کمردرد مزمن در نظر می‌گیرد را به شما معرفی کنیم.

برای درمان کمردرد به متخصص درد مراجعه کنید

 

لیزر دیسک برای درمان کمردرد مزمن

قطعا نام بیماری دیسک کمر به گوشتان خورده است، در گذشته زمانی که موفق به تسکین درد دیسک کمر با دارو نبودند، در نهایت عمل جراحی را به بیمار پیشنهاد می‌دادند.

اما مشکلی که در این مواقع وجود داشت این بود که عمل جراحی همیشه نتایج موفقیت‌آمیزی نداشت و گاهی برخی از افراد متحمل درد پس از جراحی نیز می‌شدند.

به همین جهت بسیاری از افراد از انجام عمل جراحی برای درد ناشی از دیسک کمر صرف نظر می‌کردند. خبر خوب این است که امروزه به لطف وجود متخصصین درد دیگر برای درد ناشی از فتق دیسک کمر مجبور به انجام عمل جراحی نیستید.

با کمک روشی نوین به نام لیزر دیسک می‌توانید این عارضه را درمان کنید. با قرار گرفتن پروب لیزری بین فضای مهره‌های کمر قسمتی از دیسک که بیرون زده است، برداشته می‌شود.

از آنجایی که دیسک بیرون زده به عصب فشار وارد می‌کند، در نهایت پس از انجام این روش درمان، فشار از روی عصب برداشته شده و بیمار متوجه تسکین درد خود پس از انجام این روش درمانی می‌شود.

تمامی این پروسه درمانی بدون بیهوشی و بی حسی موضعی برای بیمار انجام می‌گیرد و به همین جهت بیمار همان روز می‌تواند بدون نیاز به بستری شدن به خانه بازگردد.

https://drdelshadfoundation.com/laser-treatment-of-low-back-pain/

رادیوفرکوئنسی

از دیگر روش درمانی موثر که با توجه به شرایط بیمار و در صورت نیاز انجام می‌گیرد، رادیوفرکوئنسی است. در طی این روش پزشک یک سوزنی در نزدیک مفصل فاست روی ستون فقرات قرار می‌دهد.

از طریق این سوزن امواج رادیویی گرم و با فرکانس بالا به عصبی که منجر به درد شده است، تابانده می‌شود تا آن عصب سوزانده شود یا از بین برود.

برای درمان کمردرد به متخصص درد مراجعه کنید

 

تزریق داروی استروئید اپیدورال

داروی اپیدورال یک محلول استروئیدی است که برای بی حسی موضعی کاربرد دارد. این دارو برای تسکین کمردرد به فضای اپیدورال، قسمتی که نخاع را احاطه کرده است، تزریق می‌شود.

معمولا این روش درمانی را برای افراد به کار می‌گیرند که در ناحیه کمر درد دارند و از کمر به قسمت پایین بدن از جمله باسن، لگن و پا انتشار پیدا می‌کند.

این مسئله می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که طناب نخاعی یا ریشه‌های عصبی بزرگ در ناحیه ستون فقرات تحت فشار قرار گرفته‌اند. مهم‌ترین عاملی که در این عارضه نقش دارد، تنگی کانال ستون فقرات است.

تحریک الکتریکی عصب

از دیگر روش درمانی غیر جراحی برای درمان کمردرد تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS) است. در این روش درمانی پزشک پدها الکتریکی را به ناحیه که بیمار احساس درد دارد، می‌چسباند.

هنگامی‌ که دکتر محمد حسین دلشاد دستگاه مرتبط با این روش درمانی را فعال می‌کند، قسمت‌هایی از جمله اعصاب، عضلات و... تحت تحریک الکتریکی قرار خواهند گرفت و در نهایت سیگنال‌های مرتبط با درد متوقف خواهد شد.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی برای افرادی که دچار کمردرد مزمن هستند، بسیار موثر است، در واقع به این صورت که به حفظ عملکرد و بهبود درد ناشی از کمر بسیار کمک می‌کند.

حال اینکه چه نوع تمریناتی برای عملکرد بهتر شما توصیه می‌شود، بسته به شدت و علت درد متفاوت است. شرکت در این جلسات به شما کمک می‌کند که فعال بمانید و تا حد زیادی دردهای خود را تسکین دهید.

برای درمان کمردرد به متخصص درد مراجعه کنید

 

تمامی این روش‌های درمانی که برای شما نام بردیم تنها بخشی از روش‌های درمانی غیر جراحی متخصص درد است که با توجه به شرایط هر بیمار بهترین راهکار درمانی را در نظر خواهد گرفت.

با توجه به اینکه بیمار از روش‌های غیر جراحی برای درمان کمردرد بهره می‌گیرد، در کمترین زمان ممکن بهبود پیدا می‌کند و نیازی به مراقبت‌های زیادی پس از جراحی ندارد.

علاوه بر این بیمار پس از انجام هر نوع درمانی می‌تواند به منزل بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان، بازگردد.

منبع: https://maryamhospital.ir/pain-specialist/

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج