جاباما
۱۲۸۶۲۱۵
۱ نظر
۱۶۳۰
۱ نظر
۱۶۳۰
پ

۴۴ساله شدیم اما به این شاخص‌ها نرسیدیم

انقلاب ۵۷ با آرمان های برآمده از اسلام ناب محمدی(ص)، تبدیل شده به انقلاب اسلامی.انقلاب اسلامی قرار بود که بر مشی اسلام عزیز و روش حکومت داری پیامبر اعظم(ص) و مولا علی(ع)، حرکت کرده ومسائل بنیادین از اقتصاد و سیاست تا شادی و نشاط مردم ایران را از ریشه حل کند و جامعه را به سمت «مقام انسانیت» پیش ببرد؛.

سرآمد: انقلاب ۵۷ با آرمان های برآمده از اسلام ناب محمدی(ص)، تبدیل شده به انقلاب اسلامی.انقلاب اسلامی قرار بود که بر مشی اسلام عزیز و روش حکومت داری پیامبر اعظم(ص) و مولا علی(ع)، حرکت کرده  ومسائل بنیادین از اقتصاد و سیاست تا شادی و نشاط مردم ایران را از ریشه حل کند و جامعه را به سمت «مقام انسانیت» پیش ببرد؛ بنابراین، همواره باید مسیر موفقیت انقلاب اسلامی را هر ساله با همان شاخص ها و همان معیارهای بنیادین بررسی کرد؛ نه بر اساس شعارها و وعده های سیاسی. در این یادداشت به چند شاخص از شاخص های اصلی انقلاب شکوهمند اسلامی اشاره می کنیم و شاید هم گلایه ای در این رابطه داشته باشیم:

شاخص اول: ریشه کنی فقر

قرار بود حلبی آبادها برچیده شود. قرار بود که فقر از ریشه کنده شود تا مسائل جانبی مانند اعتیاد خانمان سوز، از میان برود. قرار بود که فقرا فقیر تر نشوند. قرار بود که شهرها و روستاهایی که با فلاکت زندگی می کردند، از زیر تازیانه وحشی خط فقر نجات پیدا کنند. آیا شد؟ تا چه حد؟

شاخص دوم: پاک دستی

نقدی که دوران سلطنت وارد بود، ناپاکی اخلاقی از یک سو و ناپاکی دست های آلوده به ارتشاء، رانت و دزدی از سوی دیگر روح مردم ما را آزار داد. انقلاب آمد و علیه این ناپاکی ها شمشیر قیام از نیام بر کشید و ریشه سلطنت را زد. سراپای ملت ایران گوش بود برای سخنان حضرت امام(ره) که فرمود: «دیگر لوطی خور نمی شود». در بسیاری از نهادها پاکدستی و پاک اخلاقی – به ویژه در دوران دفاع مقدس- رواج پیدا کرد؛ اما شوربختانه، با ظهور طبری ها، تبر به این آرمان خورد و خاوری ها، این آرمان را سوزاندند. و سخت است جبران مافات و زدودن روح آزرده مردم از این واقعیات تلخ. 

شاخص سوم: نه شرقی نه غربی

مردم الان می دانند که بیش از ۵۰۰۰ نفر از فرزندان مسئولان عالی این کشور در خارج کشور هستند. می دانند که بسیاری از مسئولان ما تابعیت غیر ایرانی هم دارند. و می دانند که گرایش سنگینی به سمت روسیه و چین پیدا کرده ایم. یعنی آرمان نه شرقی نه غربی را مکدر می بینند. اما نباید در استقلال ایران  امروز شک کرد؛ ولی گرایش به چین و روسیه را هم نمی شود انکار کرد. بستن طول و عرض کشور به روسیه و چین، ناخوشایند است کما این که چین با دورزدن ایران و گرایش به عربستان، یک باره شوک وارد کرد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      کارشان رشد فقر بی ارزش کردن ریال و تجارت کردن با دارو و تحصیل و غیره اب و برق مجانی دیگه نگم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج