۱۲۸۷۶۸۲
۹۶۰۶
۹۶۰۶
پ

محمد خاتمی دومین بیانیه خود را منتشر کرد

خواهش از تشکل‌های اصلاح‌طلب این است که اولا میزان درک و دریافت خود را از مطالبات عمومی بالا ببرند ثانیا با گشودن باب گفت‌و‌گو، راه تفاهم ملی و برون رفت از بحران‌هایی که هست و متاسفانه زمینه‌های بروز بیشتر آنها نیز وجود دارد بیابند و طی کنند.

صبح ما: سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در پیامی به چهارمین کنگره سراسری مجمع ایثارگران تاکید کرد: حاکمیت مردم بر سرنوشت جز در سایه ایجاد فضایی برای ابراز خواسته ها و مطالبات مردم و در راس آن استقلال و آزادی و برخورداری مادی و معنوی شهروندان و تقویت بنیه کشور در برابر تهدیدها و تجاوزهای بیرونی و نیز مقابله با پایمال شدن حقوق اساسی و آزادی‌های مردم و تلاش برای برانداختن هیولای فساد و افساد و بی عدالتی و تبعیض قابل تحقق نیست.

سیدمحمد خاتمی در پیامی به چهارمین کنگره سراسری مجمع ایثارگران نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

با درود به اعضای محترم حزب مجمع ایثارگران و آرزوی کام روایی آنان در نشست سراسری، در اینجا و در این هنگامه حساس بر نکته مهمی تاکید میکنم که از ژرفای جان به آن باور دارم و بیت الغزل بیشتر گفته ها و نوشته هایم بوده است، نکته ای که خرد ناب انسان آنرا در می یابد و تجربه تاریخی پرهزینه بشر نیز بر آن مهر تایید زده است و از متن آیینی که به آن باور دارم نیز به روشنی قابل استنباط است گرچه برداشت ها و تلقی های دیگری نیز در این باره وجود داشته و دارد. و آن :نکته برخورداری انسان از کرامت و ایمان به آنست که در عرصه حیات اجتماعی به صورت حق حاکمیت انسان بر سرنوشت خود بروز می کند و در این باب به فرازی از پیام سال گذشته خود به این حزب محترم اکتفا میکنم.

“… حاکمیت مردم بر سرنوشت جز در سایه ایجاد فضایی برای ابراز خواسته ها و مطالبات مردم و در راس آن استقلال و آزادی و برخورداری مادی و معنوی شهروندان و تقویت بنیه کشور در برابر تهدیدها و تجاوزهای بیرونی و نیز مقابله با پایمال شدن حقوق اساسی و آزادی های مردم و تلاش برای برانداختن هیولای فساد و افساد و بی عدالتی و تبعیض قابل تحقق نیست و هر چه در برابر پدید آمدن چنین وضع و فضایی باشد چه ناشی از توطئه های خارجی چه اشکال ها و مشکل های ساختاری و رویکردی و رفتاری نظام حکمرانی امریست ضد انقلابی” انقلابی که به نظر من از مهمترین اهداف آن زمینه سازی تحقق عینی کرامت انسان و نیز حاکمیت مردم بر سرنوشت بوده هرچند که بر سر راه رسیدن به آن هدف موانع سختی وجود داشت و دارد.

و اگر چنین است “… کدام طایفه و گروه و طبقه ای شایسته تر از ایثارگران راستین است که در برابر آنچه حاکمیت مردم بر سرنوشت را تهدید می کند و خطرهایی که از بیرون و درون متوجه کشور و ملت است بایستد.

آنچه در فاصله میان دو پیام رخ داده است جنبش و حرکتی است که نسل نوپای جامعه در محور آن قرار دارد و بر این باورم که دل های نزدیک به اتفاق هم نسلان و انبوهی از غیر هم نسلان که هر کدام نیز به علت و دلیلی از اوضاع ناراضی اند با این حرکت بوده است هرچند که ممکن است پاره ای از شیوهها و رفتارها را نپسندند باری نارضایتی و سیل به تغییر پدیده ای فراگیر است برای بهره برداری از این ظرفیت بزرگ و نیز بستن راههای سوء استفاده از آن گفتگوی بخشهای مختلف با یکدیگر بخصوص با نسل جدیدی که مطالبات، احساسات و خواسته های تازه ای دارد، جهت هم افزایی توان و امکانات و سوق دادن به سوی بهبود اوضاع بهترین راه است. به خصوص خواهش از تشکل های اصلاح طلب این است که اولا میزان درک و دریافت خود را از مطالبات عمومی بالا ببرند ثانیا با گشودن باب گفت و گو که شرط اول آن پذیرش و تحمل دیگری است نه تحمیل یک جانبه خواست ها و برداشت ها به دیگران، راه تفاهم ملی و برون رفت از بحران هایی که هست و متاسفانه زمینه های بروز بیشتر آنها نیز وجود دارد بیابند و طی کنند.

با آرزوی موفقیت برای عزیزان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج