۱۲۸۷۷۷۵
۵۳۱۵۶
۵۳۱۵۶
پ

اظهارات جدید علم‌الهدی در خطبه جمعه درباره حجاب

احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: روایت رسانه‌های استکباری خارج از کشور، فاصله گرفتن مردم از ماهیت انقلابی گری بود اما حماسه‌ای که مردم خلق کردند، خلاف آن را ثابت کرد. حرکت ملت در این انقلاب ثابت کرد که مردم خواهان این نظام هستند و نه‌تنها از آن خسته نشده‌اند بلکه تازگی آن برای مردم بیشتر و لذت از دستاوردهای آن نیز مضاعف شده است.

تسنیم: احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: روایت رسانه‌های استکباری خارج از کشور، فاصله گرفتن مردم از ماهیت انقلابی گری بود اما حماسه‌ای که مردم خلق کردند، خلاف آن را ثابت کرد. حرکت ملت در این انقلاب ثابت کرد که مردم خواهان این نظام هستند و نه‌تنها از آن خسته نشده‌اند بلکه تازگی آن برای مردم بیشتر و لذت از دستاوردهای آن نیز مضاعف شده است

وی ادامه داد: حرکتی که مردم در ۲۲ بهمن امسال نشان دادند، اجابت دعوت نبوی و لبیک به رسول‌الله(ص) بود. انقلاب ما، انقلاب احیاگر اسلام است. امام ما، امام تجدیدکننده نهضت اسلام است. هویت و ذات اسلام به برکت این انقلاب بود که در جهان دوباره زنده شد و اگر انقلاب نبود، اسلام در مسیر نابودی قرار داشت و به‌عنوان سنگلاخی در مسیر جهانخواری مستکبران، نظام سلطه متمرکز بود تا اسلام را از اساس ریشه‌کن کند.

علم‌الهدی با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره مبارکه توبه تصریح کرد: خداوند عالم می‌فرماید «وَلَا یَطَئُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلًا إِلَّاکُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ» یعنی قدم‌هایی که برداشته‌شده تا دشمن ناراحت شود و غیض کفار را برانگیخته کند، به‌مثابه عمل صالحی است که خداوند به آن اجر می‌دهد. مقصود از این قدم‌ها، همان قدم‌هایی است که ۲۱ میلیون مرد و زن موحد و یکتاپرست در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال برداشتند تا دشمن را به غیض بیاورد و این مصداق همان عمل صالح است که قرآن می‌فرماید و وعده می‌دهد که اجر آن ضایع نمی‌شود.

وی تأکید کرد: عبادت از این بالاتر و پرفضیلت‌تر؟ همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده بودند دشمن در محاسبه دچار اشتباه است و مردم هم در راهپیمایی ۲۲ بهمن این موضوع را در عمل ثابت کردند. این راهپیمایی، روشن‌ترین سند برای اثبات وجود فاصله میان فضای مجازی و عرصه حقیقی بود. مردم در میدان نشان دادند که هنوز خون اراده انقلابی در رگ‌هایشان جریان دارد و تصویر راهپیمایی امسال، آن چیزی نبود که قلم پراکنی‎های معاندانه عده‌ای در فضای مجازی قصد بیان آن را داشت.

امام‌جمعه مشهد با تأکید بر ضرورت پاسداری از خواسته مردم برای زیست عفیفانه در جامعه، گفت: زیست عفیفانه خواست غالب این ملت است؛ در مسئله حجاب، رسانه‌های معاند آن را حجاب اجباری می‌خوانند اما برخلاف ادعای دروغ آن‌ها این‌طور نیست که یک دستگاه بخواهد آن را به مردم تحمیل کند بلکه در حقیقت این مردم ما هستند که زندگی عفیفانه را می‌پسندند و باور دارند که بدون حجاب، زندگی عفیفانه قابل اقامه نیست.

وی با بیان اینکه جامعه انقلابی بدون حجاب قابل تحقق نیست، ابراز کرد: حجاب، اقتضای حیا و اصالت فرهنگ ایرانی است به‌گونه‌ای که حتی وقتی در این کشور اسلام فراگیر نبود، ایرانی‌ها بازهم باحجاب بودند. علاوه بر این، حجاب واجب شرعی است و در نص صریح چندین آیه قرآن، تأکید شده که باید حجاب در کشور و نظام اسلامی برقرار باشد. به‌موازات این، حجاب از سال ۱۳۸۵ هم به‌صورت قانون رسمی درآمده و دستگاه‌ها موظف به تثبیت و فرهنگ‌سازی پیرامون آن هستند. از سوی دیگر، از آن‌جا که بی‌حجابی باعث بروز جرم در جامعه می‌شود، دستگاه‌های قضایی هم مأموریت دارند تا با ترویج آن مقابله کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج