۱۲۸۷۸۷۸
۴۱۴۰
۴۱۴۰
پ

روایت شهروند ایرانی ساکن ترکیه از زلزله مرگبار

یک ایرانی ساکن در منطقه زلزله‌زده آدیامان ترکیه اظهار کرد: هشت روز را به خاطر ترس از زلزله و پس‌لرزه‌های آن در یک تالار عروسی زندگی می‌کردیم.

ایسنا: یک ایرانی ساکن در منطقه زلزله‌زده آدیامان ترکیه اظهار کرد: هشت روز را به خاطر ترس از زلزله و پس‌لرزه‌های آن در یک تالار عروسی زندگی می‌کردیم.

معصومه، یکی از شهروندان ایرانی ترک زبان که به همراه دو فرزند و همسرش در منطقه زلزله‌زده آدیامان ترکیه زندگی می‌کند در ارتباط با شب وقوع زلزله در این منطقه گفت: من اهل استان آذربایجان شرقی هستم و هشت سال است که به ترکیه آمده‌ام.

روایت شهروند ایرانی ساکن ترکیه از زلزله مرگبار

وی با اشاره به شب وقوع زلزله در مناطق جنوبی ترکیه از جمله منطقه آدیامان تصریح کرد: یک بار زلزله در ساعت ۴:۱۷ دقیقه بامداد در مقیاس ۷.۸ ریشتر رخ داد و ما در آن شب از ترس زلزله در ماشین پناه گرفتیم، کمتر از ۱۲ ساعت بعد، دومین زلزله که ۷.۶ ریشتر بود آمد و ما اصلا تصور نداشتیم که دوباره زلزله‌ای با این شدت بیاید؛ بنابراین به دلیل پس‌لرزه‌های بعدی و ترس از وقوع زلزله مجدد در یک تالار عروسی پناه گرفتیم و هشت شبانه روز را دور از خانه گذراندیم.

معصومه با بیان اینکه خوشبختانه بر اثر زلزله، خانه ما و دیگر مناطق مسکونی اطراف ما دچار آسیب شدیدی نشده است و قابل سکونت است، افزود: الان حدود سه روز است که به خانه خود رفته‌ایم و در آنجا مستقر شده‌ایم.

وی با بیان اینکه به دلیل وقوع زلزله فرزندانش در حال حاضر به مدرسه نمی‌روند، تصریح کرد: بعد از وقوع زلزله تمام امکانات در شهر از جمله آب، برق قطع شده بود و به سختی و با مشقت زیاد توانستیم خبر سلامت خود را به اقوام‌مان در ایران اطلاع دهیم.

این شهروند ایرانی ساکن در آدیامان با بیان اینکه در برخی از مناطق شهر ساختمان‌ها فرو ریخته است و تعداد زیادی از مردم خانه‌های خود را از دست داده‌اند، گفت: خوشبختانه روند امدادرسانی به زلزله زدگان در این منطقه مناسب است و شاهد توزیع غذا و پوشاک و کمک رسانی خوب از سوی مردم، دولت و گروه‌های امدادی به مردم هستیم.

معصومه با بیان این که البته یک روز دیرتر امدادرسانی به مردم این منطقه شروع شد و گروه‌های امداد و نجات در آدیامان حضور پیدا کردند، خاطرنشان کرد: مقامات ترکیه اعلام کرده‌اند که احتمالا تا دو سال پس لرزه‌ها ادامه خواهد داشت، ما برای عادت کردن به شرایط کنونی در خانه خود مستقر شده‌ایم و امیدوارم هر چه زودتر روند در شهر به حالت عادی برگردد. گرچه به نظر می‌رسد که این موضوع با توجه به خسارت‌های وارده زمان بر خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج