۱۲۸۹۲۴۹
۶۵۹۵
۶۵۹۵
پ

حکم اعدام محمد بروغنی لغو شد

دیوان عالی کشور اعلام کرد: درخواست اعاده دادرسی محمد بروغنی یکی از متهمان اغتشاشات اخیر نسبت به رأی صادره از دادگاه انقلاب تجویز و پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم عرض دادگاه صادرکننده رأی ارجاع شد.

تسنیم: امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور در صفحه شخصی خود نوشت: "درخواست اعاده دادرسی محمد بروغنی یکی از متهمان اعتراضات اخیر، نسبت به رأی صادره از دادگاه انقلاب، در انطباق با بند چ ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری در دیوان عالی کشور تجویز و پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم عرض دادگاه صادرکننده رأی ارجاع شد."

دادگاه بروغنی را به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرد. ابتدا این حکم از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد و در نوبت اجرا قرار گرفت، اما پس از مدتی و در ۲۱ دی ماه دیوان عالی کشور اعلام کرد: حکم اعدام محمد بروغنی تا حصول نتیجه رسیدگی مجدد درباره تقاضای اعاده دادرسی متوقف شد.

حکم اعدام محمد بروغنی لغو شد

حکم اعدام محمد بروغنی لغو شد

بازخوانی اتهامات محمد بروغنی

دادگاه محمد بروغنی 7 آبان در دادگاه عمومی و انقلاب تهران و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. طبق اعلام  متن کیفرخواست قرائت‌شده در دادگاه، محمد بروغنی، فرزند حسین به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد قمه و حمله به‌همراه اوباش به فرمانداری پاکدشت و به آتش کشیدن فرمانداری و حمله به مأمور دولت حین انجام وظیفه و مجروح شدن وی، محاکمه شد.

در دادگاه رسیدگی به پرونده برخی از متهمان اغتشاشات اعلام شد؛ از گوشی تلفن همراه محمد بروغنی، تصاویری استخراج شده است که به‌وضوح به نقش لیدری وی در اغتشاشات پاکدشت دلالت دارد. در اسناد موجود در گوشی تلفن همراه بروغنی یک گفت‌وگو در بستر اینستاگرام کشف شده است که در این گفت‌وگو وی خطاب به یکی از دوستان خود می‌گوید؛ برای حضور در صحنه اغتشاشات مسلح حاضر شود که دوست وی خطاب به او می‌گوید؛ در زمان حاضر فقط قمه در اختیار دارد.

در نمونه‌ای دیگر از نقش لیدری بروغنی وی ضمن تهییج همشهریان خود برای حضور در اغتشاشات از آنها می‌خواهد با درست کردن نارنجک‌های دستی که در ایام چهارشنبه‌سوری انجام می‌دهند در محل اغتشاشات حاضر شوند و از آنها علیه مأمورین استفاده کنند.

اقدامات بروغنی در دعوت، تهییج و لیدری برخی عناصر همدست خود در پاکدشت به استوری و اطلاع‌رسانی ختم نمی‌شود و وی در محل اغتشاشات ضمن حضور با قمه به فیلمبرداری از اقدامات مجرمانه خود نیز اقدام می‌کند.

در فیلم‌های استخراج‌شده از گوشی بروغنی وی ضمن تعقیب کردن یک نیروی حافظ امنیت که به‌شدت توسط اغتشاشگران مصدوم شده است وی را با قمه مورد اصابت قرار می‌دهد.

بروغنی در فیلم‌های دیگری که از اغتشاشات آن شب در گوشی خود ذخیره کرده است نقشی فعال در آتش زدن فرمانداری و بروز ناامنی جلوی فرمانداری دارد.

بروغنی در دادگاه با اعتراف به جهالت خود، اعلام کرد که تحت تأثیر یک استوری در اینستاگرام به خیابان آمده و نمی‌دانسته که پشت این اغتشاشات چه قضایایی وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج