adexo3
۱۲۹۰۸۰۸
۱۶۳۳۲
۱۶۳۳۲
پ

سخنگوی تجمع علیه بی‌حجاب‌ها انگیزه‌اش را از برپایی این تجمع فاش کرد

جمعیت بالغ بر هزار نفره بانوان محجبه جلوی مجلس، روز یکشنبه یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات ماه‌های اخیر را رقم زد؛ بی‌حجابی و اصلاح قوانین مرتبط با حجاب و عفاف خواسته اصلی آنها در این تجمع بود.

همشهری: جمعیت بالغ بر هزار نفره بانوان محجبه جلوی مجلس، روز یکشنبه یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات ماه‌های اخیر را رقم زد؛ بی‌حجابی و اصلاح قوانین مرتبط با حجاب و عفاف خواسته اصلی آنها در این تجمع بود.

زنجیره انسانی بانوان محجبه هر دو ضلع شمالی و غربی مجلس در خیابان‌های مجاهدین اسلام و مصطفی خمینی را احاطه کرده بود. این تجمع ظهر یکشنبه برگزار شد و زنان حاضر در میدان بهارستان راهپیمایی سکوت خود را در پیاده‌روهای جلوی مجلس همراه با پلاکاردهایی برگزار کردند. نیروهای امنیتی و انتظامی نیز امنیت این تجمع را برعهده گرفته بودند.

توضیحات سخنگوی تجمع به همشهری یکی از بانوان فعال حاضر در تجمع روز یکشنبه مجلس که خود را سخنگو و جزو نمایندگان بانوان حاضر معرفی کرد، درباره خواسته جمعیت از برگزاری این تجمع با همشهری صحبت کرد.

هدف‌تان از برگزاری این تجمع چیست؟

مجلس باید قانون موجود را اصلاح کند؛ چون تنش‌زاست. طرحی به نمایندگان مجلس پیشنهاد شده است که بدون تنش مشکل عفاف و حجاب حل شود، ولی این طرح را پیگیری نمی‌کنند. ما همچنین انتظار داریم که دولت هم قانون را اجرا کند که چنین نمی‌کند. اگر قانون موجود با نقصی که دارد اجرا شود، مشکل جامعه ما از نظر حجاب و عفاف حل می‌شود. متاسفانه نه قانون موجود اجرا می‌شود و نه از طرحی که 2سال روی آن کار شده است، حمایتی صورت می‌گیرد.

این طرح از کجا تهیه شده است؟

زحمت این طرح را ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشیده است. ما به‌عنوان نماینده مردم که این طرح به دست‌مان رسیده است، خواستار پیگیری آن هستیم.

نقص قانون فعلی را چه می‌دانید؟

نقص قانون این است که بی‌حجابی را از همان ابتدا جرم‌انگاری می‌کنند، افراد را دستگیر می‌کنند و برای آنها پرونده تشکیل می‌دهند. الآن با این وضعیت چطور ممکن است همه دختران مردم را دستگیر کنیم و به زندان بفرستیم و پرونده‌دارشان کنیم؟ در طرح گفته شده است مراحل اول به‌صورت تخلف پیگیری شود؛ مثل تخلفات مالیاتی،  راهنمایی و رانندگی. ما معتقدیم قانون موجود باید اصلاح شود و سپس اجرا شود؛ بدون اینکه مردم ما اذیت شوند. درنهایت اگر کسی واقعا معاند بود، کارش به قوه قضاییه برسد.

بانی این تجمع که بوده است؟

بانی‌اش مردم بوده‌اند که با هم در ارتباط هستند.

کاغذنوشته‌های تجمع‌کنندگان جلوی مجلس بیشتر خواستار تصویب طرح مدنظر آنها بود که ستاد امر به معروف و نهی از منکر مبدع آن بوده است. محتوای برخی از این شعارنوشته‌ها را می‌خوانید:

بهار و تابستان در پیش است، قانون حجاب و عفاف را کی می‌خواهید اجرا کنید؛ دلار با برهنگی فرهنگی ارزان نمی‌شود؛ دلار با بی‌حیایی ارزان نمی‌شود؛ دولت انقلابی مجلس انقلابی فتنه بی‌حجابی عامل هر فساد است؛ طرح حجاب و عفاف ستاد امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود؛ انفعال مجلس ولنگاری فرهنگی؛ از اجرای قانون حجاب و عفاف کوتاه نخواهیم آمد؛ جرای کامل احکام حجاب و عفاف را از مسئولان خواستاریم؛ فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است؛ اگر خدایی ناکرده جهت‌گیری غلط باشد به همان بلایی مبتلا خواهیم شد که امروز در کشورهایی بنیان خانواده از هم پاشیده است؛ چرا پاسخ موثر به درخواست مردم در موضوع حجاب و عفاف نمی‌دهید؛ نماینده ملت که خوب باشد اجرای قانون حجاب و عفاف 17سال بر زمین می‌ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج