جاباما
۱۲۹۱۱۹۹
۱ نظر
۶۶۲۳۷
۱ نظر
۶۶۲۳۷
پ

این مرد، لباس پوشیدن را به تمام مردان دنیا یاد داد!

الویس پریسلی اسطوره موسیقی راک اند رول با چهره و تیپ جذابی که داشت یکی از نمادهای مد زمان خودش نیز بوده‌است.

چی بپوشم- زهرا محمدپور: الویس پریسلی اسطوره موسیقی راک اند رول با چهره و تیپ جذابی که داشت یکی از نمادهای مد زمان خودش نیز بوده‌است. در سال 2022 با اکران فیلم زندگینامه الویس پریسلی با بازیگری آستین باتلر و کارگردانی باز لورمن توجه بسیاری از افراد دوباره به سمت پادشاه راک اند رول، الویس پریسلی کشیده شد. هرچند  فیلم بیشتر سعی کرده‌است تصویر دقیقی از این اسطوره موسیقی را ارائه دهد اما طراحی لباس بخش بسیار مهمی از فیلم بود و مردم را بیش از پیش کنجکاو کرد تا در مورد استایل‌های الویس پریسلی بدانند و به این طریق شبکه نفوذ او بر مد گسترش یافت و همه بیش از پیش مشتاق هستند تا با سبک استایل او آشنا شوند. در اینجا قصد داریم نکات مهم استایل الویس را بررسی کنیم و نمادین‌ترین لباس‌های الویس پریسلی که در اجراها و زندگی شخصی‌اش به تن داشت و با آن‌ها طرفدارانش را بیشتر مجذوب خود می‌ساخت، بیاوریم. به شما هم توصیه می‌کنیم با ما همراه شوید.

این مرد، لباس پوشیدن را به تمام مردان دنیا یاد داد!

لباس‌های چرم جز اصلی کمد لباس الویس پریسلی

الویس مترادف بسیاری از چیزهاست و شنیدن نام الویس یادآور موارد متعددی می‌باشد اما مطمئنا یکی از آن‌ها کت چرم است. الویس پریسلی سوپر استار خوش‌تیپ و خوش‌چهره، با لباس‌هایی که می‌پوشید به ما نشان داد که تا چه اندازه شیفته لباس‌های چرمی، کفش‌ها، چکمه‌ها، دستبند و کمربند چرمی و حتی در موادی استایلی تماما چرمی است. جذاب‌ترین استایل‌های الویس پریسلی اصولا حول محور چرم می‌چرخید. برای پادشاه راک اند رول چه استایلی می‌تواند جذاب‌تر از یک کت و شلوار چرم به همراه بوت چرمی باشد؟ نظر شما چیست؟ در این عکس الویس پریسلی برای اجرای برنامه ویژه NBC در سال 1968 یکی از محبوب‌ترین استایل‌های خود را رو کرد که به عنوان یک استایل نمادین و جاودانه از او در ذهن‌ها نقش بسته است.

این مرد، لباس پوشیدن را به تمام مردان دنیا یاد داد!

الویس پریسلی و عشق به لباس‌های صورتی

الویس پریسلی که به عنوان یکی از جذاب‌ترین مردان تمام دوران‌ها شناخته شده و یک فشن آیکون دهه 50 میلادی بوده‌است، در زمانی به اوج محبوبیت رسید که هرگز مردان رنگ صورتی نمی‌پوشیدند و آن را رنگی زنانه می‌دانستند. حتی اکنون هم که در سال 2023 میلادی به سر می‌بریم اگر کمد لباس آقایان را نگاه کنیم بیشتر پیراهن‌هایی در طیف رنگی خاکستری، آبی و صد البته سفید می‌بینیم، درست است که این‌ها برای آقایان رنگ‌هایی امن و زیبا هستند اما گاهی بهتر است، آقایان رنگ‌های شادتری هم به کمد لباسشان بیافزایند. با بررسی کردن استایل الویس پریسلی و دیدن عکس‌های او کار سختی نیست که پی به علاقه شدید او به رنگ صورتی ببریم. برای الویس مهم نبود دیگران با دیدن لباس‌های صورتی او قضاوتش کنند و با سایر مردم تفاوت استایل داشته باشد. او راه را برای مردان دیگری که به این رنگ علاقه داشتند، هموار کرد و الگو مردان بسیاری شد. به این استایل الویس که کت چهارخانه صورتی پوشیده نگاه کنید، این یکی از چندین لباس صورتی او و یکی از استایل‌های پرطرفدار الویس است.

این مرد، لباس پوشیدن را به تمام مردان دنیا یاد داد!

 

لباس‌های پر زرق و برق الویس پریسلی

الویس پریسلی جذاب گاهی هم در استایل‌های پر زرق و برق و درخشان دیده می‌شد. برای مثال این کت و شلوار طلایی را تنها یکبار به منظور عکاسی برای روی جلد مجله پوشیده بود و گفته می‌شود این کت طلایی 10000 دلاری را پارکر از خیاط رودئو، نودی کوهن، برای پریسلی سفارش داده بود و خود الویس علاقه چندانی به آن نداشت و در جایی گفته بود از آن متنفر است (البته ما هم با او موافق هستیم) اما به هر حال به عنوان نمادی از مد او در ذهن‌ها باقی مانده‌است.

این مرد، لباس پوشیدن را به تمام مردان دنیا یاد داد!

استایل کلاسیک پریسلی

 

مد دوران الویس پریسلی پر از لباس‌ها و اکسسوری‌های کلاسیکی است که هنوز هم محبوبیت دارند و می‌توانید، بپوشید. بلیزرهای زیبا، پیراهن‌های آستین کوتاه یقه‌دار با طرح‌های چاپ شده، کفش‌های چرم مردانه و… از جمله عناصر کلاسیک مردانه‌ای هستند که با تغییر کوچکی همچنان محبوب می‌باشند. استایل‌های کلاسیک الویس پریسلی با کت و شلوار رسمی خیلی جذاب هستند و ابهت او را به رخ می‌کشند؛ اینطور نیست؟ به این استایل او نگاه کنید که در آن به خوبی یک کت چهارخانه کلاسیک را با شلوار، کراوات و دستمال جیبی کت مشکی ست کرده و با پیراهن سفیدی که دکمه سر آستین ساده و شیکی دارد، این استایل کلاسیک را کامل کرده‌است.

این مرد، لباس پوشیدن را به تمام مردان دنیا یاد داد!

پیراهن‌های هاوایی

یکی از عناصر جدانشدنی از استایل الویس پریسلی، پیراهن‌های هاوایی او بود. این سبک پیراهن‌ها اکنون هم برای بسیاری از آقایان محبوب هستند و گزینه مناسبی برای گرمای فصل تابستان می‌باشند. او شاید از نخستین مردانی بود که به خود جسارت پوشیدن پیراهن‌های هاوایی در دهه 50 را داد که با استقبال زیادی روبرو شد.

این مرد، لباس پوشیدن را به تمام مردان دنیا یاد داد!

 

لباس‌های سرهمی لاس‌وگاس

یک سبک از لباس‌هایی که الویس برای برخی از اجراهایش می‌پوشید، سرهمی‌های پر زرق و برق، فانتزی و تا حدودی عجیب بود، که مخصوص خود او طراحی می‌شدند. الویس در جایی گفته بود که ” برای حاضر شدن روی صحنه اجرا لباس‌هایی می‌پوشم که تا جایی که می‌شود پر زرق و برق باشند اما برای حضور در ملاعام لباس‌های محافظه‌کارانه‌تر را ترجیح می‌دهم.”

این مرد، لباس پوشیدن را به تمام مردان دنیا یاد داد!

پیراهن‌هایی با یقه کوبایی

یکی از مدل پیراهن‌هایی که احتمالا به تعداد زیاد در کمد لباس پریسلی یافت می‌شده، پیراهن‌های یقه کوبایی بوده‌است. در دهه‌های قبل پیراهن‌های یقه کوبایی مربوط به قشر کارگر بود اما الویس پریسلی با علاقه و استمراری که در پوشیدن این سبک پیراهن از خود نشان داد آن را به یکی از محبوب‌ترین پیراهن‌های مردانه تبدیل کرد که این محبوبیت تا زمان حال نیز ادامه دارد. برای مثال الویس در این استایل که مربوط به سال 1956 می‌باشد، یک پیراهن یقه کوبایی قرمز که یقه ناچ برگردان باز دارد، شلوار مشکی، کفش لوفر و جوراب آرگیل را با هم ست کرده‌است.

این مرد، لباس پوشیدن را به تمام مردان دنیا یاد داد!

مدل موی پمپادور بلند

گاهی به نظر می‌رسید، پریسلی با انتخاب برخی از مواردی که در استایل‌های آن زمان مرسوم نبود به گونه‌ای می‌خواهد سبکی شورشی و سرکش از خود به جای بگذارد. یکی از این موارد مدل موی پمپادور بلند بود که پیش از او اصلا بین مردان آن زمان مد نبود. از طرفی الویس مرتبا موهایش را رنگ می‌کرد تا رنگ  بلوند شنی طبیعی موهای خودش را تیره کند. این رنگ کردن مو هم یک طغیان دیگر او بود زیرا مردان دهه 50 میلادی غالبا موهای خود را رنگ نمی‌کردند. الویس پریسلی خیلی به مراقبت از موهایش اهمیت می‌داد و گفته می‌شود آن‌ها را مرتبا با روغن جوجوبا و ویتامین E ماساژ می‌داد.

این مرد، لباس پوشیدن را به تمام مردان دنیا یاد داد!

سخن پایانی

با هم استایل الویس را بررسی کردیم و شاید با دیدن برخی از موارد کمد لباس الویس پریسلی که در اینجا مطرح کردیم با خود فکر کنید، خیلی هم استایل خاص و منحصر به فردی نداشته، مثلا خیلی از آقایان لباس‌هایی با یقه کوبایی یا پیراهن و کتی صورتی و یا پیراهن‌های چاپ‌دار دارند اما باید دقت کنید که الویس در دهه 50 میلادی خیلی از لباس‌هایی که اکنون به سادگی در کمد لباس آقایان جا خوش کرده‌اند را برای اولین بار پوشید و با این کار در دنیای مد و فشن به چهره‌ای ماندگار مبدل شد و افراد بسیاری او را پادشاه مد ‌می‌نامند. این نکته هم شایان ذکر است که چیزی که الویس پریسلی را متمایز می‌کرد، علاوه بر لباس‌هایش، جذابیت چهره و تیپ او نیز بود. همچنین بالاتر از همه این‌ها الویس پریسلی افسانه‌ای در دنیای موسیقی به شمار می‌رود. نظر شما چیست؟ به استایل الویس پریسلی چه نمره‌ای می‌دهید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      زیبا و خوش تیپ و خوش اندام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج