۱۲۹۱۳۶۰
۳۶۵۰
۳۶۵۰
پ

جنجال بزرگ بین چین و آمریکا بر سر این جنگنده!

اخیراً یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی برخورد بسیار نزدیک و خطرناکی با یک جنگنده چینی، شنیانگ J-۱۱، بر فراز دریای جنوبی چین داشته است.

خبرآنلاین: اخیراً یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی برخورد بسیار نزدیک و خطرناکی با یک جنگنده چینی، شنیانگ J-۱۱، بر فراز دریای جنوبی چین داشته است.

در ۲۴ فوریه، یک جنگنده چینی J-۱۱ مجهز به چهار موشک هوا به هوا، یک هواپیمای گشت دریایی آمریکایی P-۸ Poseidon را در حالی که خبرنگاران رسانه های آمریکایی در هواپیما بودند، رهگیری کرد. بر اساس گزارش ها، هواپیمای آمریکایی برای بیش از یک ساعت در سایه J-۱۱ قرار داشت.

جنجال بزرگ بین چین و آمریکا بر سر این جنگنده!

روزنامه‌نگاران آمریکایی حتی می‌توانستند خلبان‌های J-11 و سلاح‌هایی را که هواپیمای جنگی چین به آن‌ها مسلح شده بود، ببینند. این حادثه اندکی پس از آن رخ داد که یک هواپیمای RC-135 نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) در دسامبر 2022 بر فراز دریای جنوبی چین به طرز خطرناکی با یک جت جنگنده J-11 چین برخورد کرد.

جت جنگنده چینی در فاصله 10 فوتی (سه متری) هواپیمای جاسوسی آمریکایی قرار گرفت و هواپیمای جاسوسی آمریکایی را مجبور به انجام مانورهایی برای فرار و جلوگیری از برخورد کرد.

ویدئویی از این حادثه وجود دارد که احتمالاً از RC-135 گرفته شده است. این نشان می دهد که جنگنده چینی از نزدیک به هواپیمای گشت آمریکایی در سمت چپ خود نزدیک می شود و برای مدت کوتاهی در مقابل آن پرواز می‌کند و سپس دور می شود.

در آن زمان گفته می شد که J-11 به چهار موشک هوا به هوا، از جمله دو موشک هوا به هوا PL-12 Beyond Visual Range (BVR) (AAM) و دو موشک کوتاه برد PL-8 مسلح شده است.

جت جنگنده Shenyang J-11 یک هواپیمای جنگی دو موتوره و تک سرنشین است که با گرفتن مجوز از روی جنگنده روسی Sukhoi Su-27SK Flanker ساخته شده است و به همین دلیل به آن Flanker یا Flanker B+ نیز می‌گویند.

تولید مشترک J-11 در سال 1998 آغاز شد. با این حال، پس از ساخت حدود 100 هواپیما، خط تولید مشترک متوقف شد.

با این حال چین به تنهایی به تولید این جنگنده ادامه دادو موتورهای Lyulka Saturn AL-31 ساخت روسیه را در برخی از J-11B با موتورهای WS-10 جایگزین کرد. همچنین یک نسخه بهبود یافته به نام J-11D، مجهز به رادار Active Electronically Scanned Array (AESA) و یک موتور ارتقا یافته WS-10 از این جنگنده را توسعه داد.

شایان ذکر است، جنگنده J-15 چین با قابلیت حمل بار و هواپیمای چند منظوره J-16، از طراحی J-11 الهام گرفته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج