جاباما
۱۲۰۲۸۷۷
۵۲۸۷
۵۲۸۷
پ

دومین جعبه سیاه هواپیمای مسافربری چین پیدا شد

منابع خبری چینی اعلام کردند که دومین جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ که با ۱۳۲ مسافر نزدیک گوانگژو سقوط کرده بود، پیدا شده است.

باشگاه خبرنگاران: منابع خبری چینی اعلام کردند که دومین جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ که با ۱۳۲ مسافر نزدیک گوانگژو سقوط کرده بود، پیدا شده است.

مرکز فرماندهی عملیات امدادی چین امروز (یکشنبه) اعلام کرد که ماموران جستجو، دومین جعبه سیاه پرواز «MU ۵۷۳۵» هواپیمای بوئینگ «۷۳۷-۸۰۰» متلعق به شرکت هواپیمایی چین شرقی پیدا کردند. طبق گفته مقامات چینی این جعبه سیاه حاوی اطلاعات مهمی است، زیرا اطلاعات پرواز مانند سرعت و ارتفاع هواپیما را در خود ثبت کرده است.

رسانه‌های دولتی گزارش دادند که جعبه سیاه دوم حدود ساعت ۹:۲۰ صبح به وقت محلی در شرایطی گل آلود پس از بارش باران در روز‌های اخیر در عمق ۱.۵ متری از یک سراشیبی در نزدیکی محل سقوط هواپیما بیرون آورده شده است.

 هفته گذشته ، پرواز «MU ۵۷۳۵» با ۱۳۲ سرنشین به سمت گوانگژو در حرکت بود که تقریبا در نزدیکی محل فرود خود در یک منطقه کوهستانی سقوط کرد.

روز گذشته نیز اداره هوانوردی غیرنظامی چین اعلام کرد تمامی ۱۳۲ سرنشین هواپیمایی که این هفته در دامنه کوهی در جنوب چین سقوط کرد، کشته شده‌اند.  تاکنون دلیل این حادثه مشخص نشده است، اما داده‌ها بیانگر آن است که هواپیما در کمتر از یک دقیقه از ارتفاع ۲۹۱ هزار فوت به ۷ هزار و ۸۵۰ فوت (از حدود ۸ هزار و ۹۰۰ به ۲ هزارو ۴۰۰ متر) سقوط کرده است.

این سانحه، مرگبارترین فاجعه هوایی در چین از سال ۱۹۹۴ بود، زمانی که یک پرواز خطوط هوایی شمال غربی چین سقوط کرد و تمام ۱۶۰ سرنشین آن کشته شدند.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج