۱۲۹۱۹۱۲
۱ نظر
۵۳۸۳
۱ نظر
۵۳۸۳
پ

چینی‌ها معروف‌ترین ماشین آمریکایی را کپی کردند

خودروسازان چینی از ابتدای آغاز فعالیت خود تا به امروز، شهرت بالایی در کپی کاری یا الگو برداری از خودروهای جهانی داشته‌اند.

دیجیاتو: خودروسازان چینی از ابتدای آغاز فعالیت خود تا به امروز، شهرت بالایی در کپی کاری یا الگو برداری از خودروهای جهانی داشته‌اند.

این کپی کاری از ظاهر خودروها شروع شد و تا پروسه تولید یک خودرو حتی نحوه چینش سبد محصولات نیز پیش رفت. اکنون نیز ابرشرکت دانگ فنگ قصد دارد به دنیا نشان دهد که چیزی از جنرال موتورز کم ندارد. این شرکت دانگ فنگ منگشی MS۶۰۰ را اخیرا معرفی کرد. این خودرو براساس پلتفرم یک خودرو نظامی ارتش چین توسعه یافته است و در واقع می‌توان آن را هامر چینی نامید.

اگر صفحه دانگ فنگ منگشی را در ویکی‌پدیا باز کنید، با یک کپی کامل از هامر روبرو می‌شوید که برخلاف سایر خودروهای کپی چینی، به نظر یک کپی دقیق است! نسخه‌های مختلف این خودرو توسط دانگ فنگ توسعه داده‌ شده‌اند. این خودرو و نسخه غیرنظامی آن یعنی دانگ فنگ Mengshi MS۶۰۰ براساس پلتفرم MS-۱ این شرکت ساخته شده‌اند. شرکت سازنده نسخه دارای شاسی این خودرو را نیز با نام دانگ فنگ منگشی MS۲۰ به فروش می‌رساند. مشتریان می‌توانند این خودرو را همانند یک کامیونت کوچک خریداری کنند و روی آن اتاق مدنظر خودشان را سوار نمایند.

چینی‌ها معروف‌ترین ماشین آمریکایی را کپی کردند
نسخه نظامی دانگ فنگ منگشی

دانگ فنگ منگشی MS۶۰۰ در قالب دو نسخه معمولی و با کابین بلند ساخته می‌شود. ابعاد نسخه معمولی معادل ۵۸۵۰/۲۱۶۰/۲۱۵۵ میلی متر و فاصله بین دو محور آن نیز ۳۷۰۰ میلی متر است. نسخه بلند نیز ابعادی معادل ۵۹۷۰/۲۱۶۰/۲۱۵۵ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن بدون تغییر است. تفاوت بزرگ این دو تیپ به قابلیت بارگیری آن‌ها مرتبط می‌شود. مدل معمولی می‌تواند ۳۷۵۰ کیلوگرم بار حمل کند، در حالی که این رقم برای مدل بلند به ۳۹۱۵ کیلوگرم افزایش می‌یابد.

جزئیات و پیشرانه دانگ فنگ منگشی

بنابر اعلام شرکت سازنده، زوایای دانگ فنگ Mengshi MS۶۰۰ به این شرح هستند: زاویه نزدیک شدن ۳۳ درجه، زاویه خروج ۳۲/۲۶ درجه (نسخه بلند) ۳۶/۳۱ درجه (نسخه معمولی)، زاویه عبور طولی ۲۵/۲۲.۵ درجه، قابلیت حرکت در آبی به عمق ۸۰۰ میلیمتر و ارتفاع خلاصی از مانع عمودی بیشتر از ۴۰۰ میلی متر.

چینی‌ها معروف‌ترین ماشین آمریکایی را کپی کردند

برای تامین قدرت دانگ فنگ منگشی MS۶۰۰، از موتور شش سیلندر خطی دیزلی کامینز استفاده شده است که ۶.۷ لیتر حجم دارد و به توربوشارژر مجهز است. این پیشرانه می‌تواند حداکثر ۳۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد کند. گیربکس‌های ۶ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها در هامر چینی را برعهده دارند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است. قفل دیفرانسیل مرکزی به همراه تعلیق جناغی مستقل جلو و عقب به همراه تثبیت کننده و میله تقویت میزان تحمل فشار از دیگر مشخصه‌های این خودرو هستند. دانگ فنگ منگشی در قالب ۴ تیپ و با قیمتی بین ۴۸۶۸۰۰ تا ۶۳۸۸۰۰ یوان (سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون الی چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان) روانه بازار چین خواهد شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رسول

      پس یه دنگ فنگ کشنده سوار شین تا فرق آمریکایی با چینی رو از ته دل آشنا شوید .چین فقط یه گپی کار حرفه ای اون هم به کمک دانش آموزان ی که در خود آمریکا رشد یافتن و در چین خدمت میکنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج