۱۲۹۲۱۶۴
۲۶۸۰
۲۶۸۰
پ

نحوه از بین‌بردن لک‌های صورت چگونه است؟

یک متخصص پوست به تشریح علل بوجود آمدن لک‌های صورت و نحوه از بین بردن آنها پرداخت.

ایسنا: یک متخصص پوست به تشریح علل بوجود آمدن لک‌های صورت و نحوه از بین بردن آنها پرداخت.

دکتر علی ابراهیمی با بیان اینکه لک‌های صورت عمدتا در زنان ایجاد می‌شود، گفت: لک‌ها، ضایعات قهوه‌ای رنگی هستند که عمدتا در ناحیه گونه و پیشانی و بعضا بینی افراد مشاهده می‌شود.

نحوه از بین‌بردن لک‌های صورت چگونه است؟

وی افزود: این لک‌ها عمدتا در زنان مشاهده می‌شود، البته بعضا در برخی مردان هم در ناحیه پیشانی شاهد ایجاد این لک‌ها هستیم.

ابراهیمی مهمترین عامل ایجاد لک‌های صورت را تغییرات هورمونی دانست و افزود: این تغییرات هورمونی عمدتا در زنان به دلیل سیکل ماهانه رخ می‌دهد و در دوران بارداری هم شدت می‌گیرد.

وی افزود: از طرفی یکی از عوامل مهم ایجاد این لک‌ها استفاده از قرص‌های پیشگیری از بارداری است که موجب تغییرات هورمونی می‌شود و همین امر موجب شده ایجاد لک‌ها در بانوان شدت بیشتری داشته باشد.

ابراهیمی از نور آفتاب هم به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم ایجاد لک‌های صورت یاد کرد و افزود: لک‌های صورت که در مردان مشاهده می‌شود عمدتا ناشی از همین تابش نورخورشید است.

این متخصص پوست در ادامه در تشریح راهکارهای از بین بردن لک‌ها و پیشگیری از بوجود آمدن آنها گفت: یکی از مهمترین راهکارها مراقبت از پوست در برابر تابش نورخورشید است و همه افراد باید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کرده و حتی المقدور بدون کلاه و محافظ در برابر تابش نورخورشید قرار نگیرند.

ابراهیمی گفت: در گام بعدی باید تغییرات هورمونی به نحوی کنترل شود، بطوری که بانوانی که از قرص پیشگیری استفاده می‌کنند باید حتی المقدور مصرف این قرص‌ها را کنار بگذارند. همچنین داروهای هورمونی دیگری که موجب ایجاد این لک‌ها می‌شوند هم باید کنار گذاشته شوند.

وی در خصوص استفاده از داروها و انواع کرم جهت از بین بردن این لک‌ها گفت: این داروها و کرم‌ها می‌توانند تا حدی لک‌ها را کمررنگ کنند، اما درصورتی که افراد پیشگیری نکرده و بطور مثال مصرف همان قرص‌ها را ادامه دهند، این لک‌ها مجددا عود می‌کند.

ابراهیمی گفت: بسیاری از لک‌ها با بهبود وضعیت هورمونی به خودی خود کمرنگ می‌شوند، بنابراین باید عامل ایجاد آنها را اصلاح کرد.

این متخصص پوست با بیان اینکه با مصرف دارو و انجام مسائل پیشگیری لک‌های صورت تا حد زیادی کم رنگ می‌شوند، گفت: بهبودی قطعی در این زمینه سخت است، چرا که برخی لک‌ها عمقی شده‌اند.

وی افزود: برای مقابله با این لک‌ها می‌توان از برخی انواع لیزر که به کاهش رنگدانه‌های پوست کمک می‌کنند، استفاده کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج