جاباما
۱۲۹۲۷۵۰
۲۷۵۵
۲۷۵۵
پ

رپورتاژ آگهی

راهنمای سفر به مسقط

مسقط، پایتخت عمان و بزرگترین شهر این کشور است که قدمت آن به ۹۰۰ سال قبل برمی‌گردد، دارای مناظر طبیعی بی‌نظیر، بناهای کهن، هتل‌های لوکس و رستوران‌های عالی است. در نتیجه شهر مسقط، یکی از مقاصد اصلی گردشگران تور عمان است.

مسقط، پایتخت عمان و بزرگترین شهر این کشور است که بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهر که قدمت آن به ۹۰۰ سال قبل برمی‌گردد، دارای مناظر طبیعی بی‌نظیر، بناهای کهن، هتل‌های لوکس و رستوران‌های عالی است. در نتیجه شهر مسقط، یکی از مقاصد اصلی گردشگران تور عمان است که هر ساله تعداد زیادی توریست به آن سفر می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با آب و هوا، جاذبه‌های گردشگری و هتل‌های شهر مسقط در این مطلب با ما همراه باشید.

جاذبه‌های گردشگری مسقط

مسقط، یکی از شهرهای زیبای خاورمیانه است که در شرق کشور عمان و در حاشیه دریای عرب قرار دارد. در سفر به این شهر می‌توانید جاذبه‌های گردشگری را متنوعی را ببینید و اوقات مفرحی را بگذرانید. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این شهر حتما به جاذبه‌های توریستی زیر بروید:

  • مسجد جامع سلطان قابوس

مسجد جامع سلطان قابوس، یکی از بناهای جذاب شهر مسقط است و یکی از زیباترین مساجد جهان اسلام به شمار می‌رود. در داخل این مسجد نیز از فرش‌های دستبافت استفاده شده که بر زیبایی آن افزوده است.

مسجد جامع سلطان قابوس که با الهام از معماری اسلامی ساخته شده، دارای ۴ بخش اصلی شامل صحن اصلی نماز، صحن مخصوص بانوان، کتابخانه و صحن سخنرانی است. همچنین در سالن اصلی مسجد از لوستری استفاده شده که با داشتن بیش از ۱۴ متر ارتفاع جزو بزرگترین لوسترهای جهان محسوب می‌شود.

راهنمای سفر به مسقط

  • بازار مطرح

بازار مطرح، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای خاورمیانه است که در آن می‌توانید انواع کالاها مانند خنجر، کفش، مواد غذایی، پوشاک، ادویه و صنایع دستی را بخرید. در این بازار ضمن خرید می‌توانید از معماری سنتی و جذاب آن لذت ببرید.

  • کوه اخضر

کوه اخضر، کوهی زیبا در ارتفاع 2000 متری از سطح دریاست که در نزدیکی شهر مسقط قرار دارد. درختان انار و گل‌های رز از گیاهان بومی کوه اخضر هستند که چشم‌اندازی زیبا و بی‌نظیر ساخته‌اند. با انارهای این منطقه، نوشیدنی‌های لذیذی را درست می‌کنند و از رزهای این منطقه نیز عطرهای خوشبویی تهیه می‌کنند.

  • موزه بیت الزبیر

موزه بیت الزبیر، خانه‌ای قدیمی با معماری جذاب است که بازسازی و به موزه تبدیل شده است. در حال حاضر در این خانه اشیاء مختلفی مانند صنایع دستی، مبلمان و سکه به نمایش گذاشته شده‌اند. در این موزه ضمن تماشای انواع آثار هنری می‌توانید سوغاتی‌های زیبایی را بخرید.

  • کاخ العالم

کاخ العالم، یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شهر مسقط می‌باشد که در محل سابق سفارت انگلیس در کشور عمان ساخته شده است. استفاده از رنگ طلایی و آبی در نمای بیرونی این کاخ باعث جذابیت آن شده است. در این کاخ، 4 ستون آبی و طلایی همراه با طاق‌های زیبا به کار رفته‌اند که شکوه و عظمت خاصی به آن داده است.

راهنمای سفر به مسقط

  • قلعه نخل

قلعه نخل، قلعه‌ای تاریخی در منطقه باطنه در نزدیکی شهر مسقط است که بیش از هزار سال قدمت دارد. این قلعه قدیمی که جنگ‌های بسیاری در آن اتفاق افتاده است، در حال حاضر به موزه سلاح‌های قدیمی تبدیل شده است.

در نزدیکی قلعه نخل، آبشارهای آب گرمی وجود دارد که با نام آبگرم‌های نخل معروف هستند؛ آب این بشارها به داخل استخری می‌ریزد که گردشگران در آن شنا می‌کنند.

بهترین زمان سفر به مسقط

مسقط مانند بیشتر شهرهای خاورمیانه، آب و هوایی گرم دارد؛ هوای این شهر در تابستان‌ها بسیار گرم است و دما به 38 درجه بالای سانتی‌گراد می‌رسد. از طرف دیگر هوای مسقط در فصل زمستان معتدل است و دمای هوای آن روزها، 24 درجه سانتی‌گراد و شب‌ها، 16 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. در نتیجه فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد هوا، زمان خوبی برای سفر به شهر مسقط و کشور عمان نیست و بهترین فصل سفر به این شهر، زمستان است.

بهترین هتل‌های مسقط

یکی از پیش‌شرط‌های داشتن سفری به یادماندنی و رویایی، انتخاب هتلی خوب برای اقامت است. خوشبختانه شهر مسقط دارای هتل‌هایی فوق‌العاده با قیمت مناسب است که می‌توانید برای اقامت، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. معروف‌ترین هتل‌های شهر مسقط عبارتند از:

  • هتل کمپینسکی

هتل کمپینسکی، هتلی 5 ستاره و لوکس در قلب مسقط است که در نزدیکی بیشتر مکان‌های دیدنی این شهر قرار دارد. این هتل در 13 کیلومتری مسجد جامع سلطان قابوس قرار دارد و فاصله آن از فرودگاه بین‌المللی مسقط حدود 9 کیلومتر است. 310 اتاق و سوئیت این هتل نیز مجهز به تلویزیون، میز کار، قهوه‌ساز، چای‌ساز و اینترنت هستند.

هتل کمپینسکی برای رفاه بیشتر مهمانانش برای آن‌ها اسپا، مرکز تناسب اندام، استخر و سالن بولینگ را تدارک دیده است.

راهنمای سفر به مسقط

  • هتل دابلیو مسقط

هتل دابلیو مسقط، یکی از بهترین هتل‌های پایتخت عمان است که نزدیکی به بیشتر مکان‌های دیدنی مسقط، از جمله مزایای اقامت در آن است. تلفیق معماری سنتی عربی و معماری مدرن، زیبایی ساختمان این هتل را دو چندان کرده است. اتاق‌های لوکس این هتل برخی چشم‌انداز رو به دریا دارند و بعضی از آن‌ها رو به باغ هستند.

اگر اهل ورزش باشید در هتل دابلیو مسقط می‌توانید از زمین تنیس استفاده کنید یا سری به استخر آن بزنید. بعد از گشت و گذار در شهر مسقط نیز می‌توانید در مرکز اسپا و ماساژ این هتل، خستگی‌تان را رفع کنید. رستوران، کافی‌شاپ، صندلی‌های آفتاب‌گیر و اینترنت از جمله دیگر امکانات این هتل هستند.

  • هتل رویال تولیپ

هتل رویال تولیپ، هتلی 4 ستاره در شهر مسقط است و یکی از بهترین هتل‌های این شهر محسوب می‌شود. این هتل در 1.8 کیلومتری مسجد جامع سلطان قابوس قرار دارد و فاصله آن از سالن اپرای سلطنتی حدود 7 کیلومتر است. اتاق‌های این هتل دارای سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون ماهواره‌ای، چای‌ساز، قهوه‌ساز، سشوار و اینترنت هستند.

همچنین با اقامت در این هتل می‌توانید از سونا و جکوزی، مرکز اسپا، استخر روباز، مرکز تناسب اندام، اتاق چمدان، خشکشویی و شاتل فرودگاهی استفاده نمایید. این هتل چندین رستوران دارد که انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را با کیفیتی عالی سرو می‌کنند.

راهنمای سفر به مسقط

  • هتل اینترکنتیننتال

هتل اینترکنتیننتال، یک هتل ساحلی 5 ستاره در شهر مسقط است که برخی از اتاق‌های آن چشم‌اندازی زیبا رو به ساحل دارند و بعضی دارای چشم‌اندازی بی‌نظیر رو به باغ‌های این هتل هستند. با اقامت در اتاق‌های این هتل به امکانات رفاهی مختلفی مانند میز کار، تلویزیون ماهواره‌ای، مینی‌بار، چای‌ساز، قهوه‌ساز، صندوق امانات، سشوار و اینترنت دسترسی خواهید داشت.

مهمانان هتل اینترکنتیننتال می‌توانند در اوقات فراغت‌شان از استخر روباز، مرکز تناسب اندام، سونا و جکوزی، کلاس‌های یوگا و سالن بدنسازی استفاده کنند.

در صورتی که قصد سفر به مسقط را دارید می‌توانید بلیط پرواز تهران به مسقط و بلیط مسیر بالعکس یعنی پرواز مسقط به تهران را از طریق مراجعه به سایت اینترنتی آژانس هواپیمایی قصر شیرین تهیه نمایید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج