۱۲۹۲۷۸۴
۲۶۷۵
۲۶۷۵
پ

چگونه می‌توان رشد موهای زیر چانه را متوقف کرد؟

موهای زائد صورت، به خصوص روی چانه، چیزی است که بسیاری از زنان تجربه می کنند، اما کمتر کسی در مورد آن صحبت می کند.

روزیاتو: موهای زائد صورت، به خصوص روی چانه، چیزی است که بسیاری از زنان تجربه می کنند، اما کمتر کسی در مورد آن صحبت می کند. مطمئناً موهای چانه حجم زیادی ندارند، اما برای بسیاری آزار دهنده هستند. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که می خواهید برای همیشه از موهای چانه خود خلاص شوید، در ادامه با برخی از بهترین راه های درمان موهای چانه آشنا می شوید.

علت رشد موهای زائد چانه چیست؟

چگونه می‌توان رشد موهای زیر چانه را متوقف کرد؟

برای جلوگیری از موهای چانه، بسیار مهم است که در وهله اول سعی کنید بفهمید چه چیزی باعث رشد آنها می شود. می توانید برای فهمیدن علت آن چند آزمایش انجام دهید. سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، مشکلات تیروئید، مشکلات مربوط به غدد فوق کلیوی، تومورها و عوارض جانبی داروها، می توانند از علل رشد موهای چانه باشند. اگر محرک شناسایی شود، می توان آن را درمان کرد.

 

مصرف داروی خوارکی

چگونه می‌توان رشد موهای زیر چانه را متوقف کرد؟

اسپیرونولاکتون دارویی است که می تواند به جلوگیری از اثرات آندروژن ها در بدن کمک کند و در نتیجه از رشد موهای چانه جلوگیری کند. برای اثربخشی طولانی مدت، اسپیرونولاکتون باید به طور منظم مصرف شود.

چگونه می‌توان رشد موهای زیر چانه را متوقف کرد؟

قرص های ضد بارداری با مسدود کردن آندروژن ها در بدن به طور مشابه عمل می کنند. آنها همچنین باید به طور منظم مصرف شوند تا در دراز مدت موثر باشند. قبل از مصرف این داروها، مهم است که با پزشک خود در مورد عوارض جانبی احتمالی صحبت کنید. هم قرص‌های ضدبارداری و هم اسپیرونولاکتون می‌توانند منجر به عوارض جانبی قابل‌توجهی شوند و باید با مراجعه منظم به مطب کنترل شوند.

 

استفاده از داروی موضعی

چگونه می‌توان رشد موهای زیر چانه را متوقف کرد؟

افلورنیتین، یک داروی موضعی است که روند رشد موهای ناخواسته صورت را کند می کند. این دارو برای موثر بودن باید به طور منظم استفاده شود. مانند سایر داروهای تجویزی، قبل از مصرف افلورنیتین با پزشک خود در مورد عوارض جانبی صحبت کنید. عوارض جانبی بالقوه این دارو، آکنه و سوزش است.

لیزر موهای زائد چانه

چگونه می‌توان رشد موهای زیر چانه را متوقف کرد؟

برای نتایج دائمی برای حذف موهای چانه، لیزر موهای زائد گزینه خوبی است. در واقع، لیزر موثرترین روش برای از بین بردن دائمی موهای چانه است.

لیزر موهای زائد از لیزر برای کاهش یا از بین بردن موهای زائد بدن یا صورت استفاده می کند. به طور خلاصه: لیزر در طول موج خاصی برای هدف قرار دادن ملانین درون فولیکول مو استفاده می‌شود، که سپس فولیکول مو را از بین می‌برد و معمولاً از رشد مجدد آن جلوگیری می‌کند.

چگونه می‌توان رشد موهای زیر چانه را متوقف کرد؟

اما لیزر موهای زائد برای همه توصیه نمی شود. اگر باردار هستید، از داروهای آکنه با نسخه استفاده می کنید، یا سابقه اسکار کلوئیدی دارید، توصیه می شود از لیزر موهای زائد خودداری کنید.

اگر تصمیم دارید لیزر موهای زائد را امتحان کنید، بدانید که برخی از عوارض جانبی بالقوه وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. برخی از افراد دچار هیپرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره پوستی می شوند. این عارضه در افرادی که پوست تیره‌تری دارند و افرادی که قبل و بعد از لیزر در معرض نور خورشید قرار می گیرند، شایع‌تر است.

الکترولیز

چگونه می‌توان رشد موهای زیر چانه را متوقف کرد؟

الکترولیز یا الکتروپیلاسیون فرآیندی است که از برق برای از بین بردن دائمی موها استفاده می کند. انواع مختلفی از الکترولیز وجود دارد، اما این فرآیند به طور کلی با قرار دادن یک پروب ظریف در فولیکول مو کار می کند. از آنجا، یک جریان الکتریکی ریشه مو را از بین می برد و باعث ریزش موهای موجود و جلوگیری از رشد موهای جدید می شود.

چگونه می‌توان رشد موهای زیر چانه را متوقف کرد؟

الکترولیز یک روش موثر برای از بین بردن دائمی موهای چانه است، اما معایبی هم دارد. فرایند الکترولیز خسته‌کننده، زمان‌بر و دردناک است. همچنین ممکن است زخم‌های نقطه‌ای به وجود آورد. به این دلایل، این روش عملی برای از بین بردن موهای زائد برای مناطق وسیعی از موهای ناخواسته نیست.

چه چیزی باعث ایجاد موهای چانه در زنان می شود؟

زنان ممکن است به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک، سن و نوسانات هورمونی موهای چانه و سایر موهای صورت را تجربه کنند. موهای چانه می تواند نشان دهنده یک مشکل سلامتی باشد؛ البته همیشه اینطور نیست. زنان یائسه ممکن است موهای بیشتری را روی چانه و سایر قسمت های صورت و گردن خود تجربه کنند، زیرا بدن آنها استروژن کمتری تولید می کند. کاهش نسبت استروژن به تستوسترون در بدن باعث رشد موهای صورت و علائم دیگری می شود.

چگونه می‌توان رشد موهای زیر چانه را متوقف کرد؟

به طور مشابه، زنان مبتلا به عدم تعادل هورمونی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) نیز ممکن است افزایش موهای صورت را تجربه کنند. موهای چانه در زنان همچنین می تواند نشانه مردمویی یا هیرسوتیسم باشد، که یک اختلال غدد درون ریز شایع است که با وجود رشد بیش از حد مو در مناطقی که موها در مردان بیشتر رشد می کنند، مانند چانه، سینه و پشت مشخص می شود. سارتور توضیح می دهد که در جمعیت عمومی، هیرسوتیسم تقریباً ۵ درصد از زنان در سنین باروری را تحت تأثیر قرار می دهد.

روش های خانگی برای جلوگیری از رشد موهای زائد چانه

اگرچه با روش های خانگی در مقایسه با روش هایی که پیش تر گفته شد، در کم ترین زمان بهترین نتیجه حاصل نمی شود، اما استمرار به استفاده از این روش ها می تواند با گذشت زمان حجم و ضخامت موهای چانه را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

آرد جو

چگونه می‌توان رشد موهای زیر چانه را متوقف کرد؟

آرد جو لایه برداری بسیار ملایمی را روی صورت انجام می دهد و برای تمام انواع پوست ها مناسب است و به سطح پوست آسیب وارد نمی کند. اضافه کردن پالپ موز به آن می تواند پوست بدون مو را به شما تحویل دهد و همچنین درخشندگی طبیعی روی پوست ایجاد خواهد کرد.

مواد لازم:
یک قاشق چای خوری پودر جو
دو قاشق چای خوری پالپ موز
طرز تهیه:
پالپ موز را به پودر جو اضافه کنید تا حالت خمیری بگیرد و سپس آن را به چانه بزنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید و با دستان مرطوب به آرامی این ناحیه را در خلاف جهت رویش موها اسکراب کنید. سپس صورت را با آب بشویید و مرطوب کننده بزنید. ۲ الی ۳ بار در هفته این کار را انجام دهید. این روش عوارض جانبی ندارد.

سفیده تخم مرغ و نشاسته ذرت

چگونه می‌توان رشد موهای زیر چانه را متوقف کرد؟

سفیده تخم مرغ یکی از درمان های خانگی موثر برای از بین بردن موهای صورت است. زمانی که خشک شود، می تواند حالت چسبندگی روی پوست صورت ایجاد کند و موهای زائد را به خودش بگیرد و آن ها را از روی صورت بردارد. نشاسته ذرت هم، خاصیت سفیده تخم مرغ را در این مورد افزایش می دهد.

اگر این کار را به صورت مداوم تکرار کنید، موهای زائد صورتتان کم می شود.

مواد لازم:

یک عدد سفیده تخم مرغ

یک قاشق چای خوری نشاسته ذرت

طرز تهیه:

سفیده تخم مرغ و زرده را جدا کنید. آن را خوب هم بزنید و سپس نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و سعی کنید که مجددا به خوبی هم بزنید. این لایه از ترکیب مواد را روی ناحیه چانه قرار دهید. ۲۵ دقیقه صبر کنید تا به صورت کامل خشک شود و سپس آن را در خلاف جهت رویش مو از روی صورتتان بِکَنید و بعد با آب شستشو دهید و مرطوب کننده بزنید. یک الی دو بار در هفته این کار را تکرار کنید. البته این روش برای صورت های حساس مناسب نیست.

روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس

چگونه می‌توان رشد موهای زیر چانه را متوقف کرد؟

موی زائد زیادی روی ناحیه چانه با روغن لاوندر یا اسطوخودوس همراه با روغن درخت چای معجزه می کند. ترکیب این دو روغن رشد موها را به شدت آهسته کرده و می تواند سطح هورمون های مردانه که برای بدن شما ضروری نیستند را کاهش دهند.

مواد لازم:

۴ الی ۵ قطره روغن درخت چای
یک قاشق چای خوری روغن اسطوخودوس

طرز تهیه:

روغن ها را در یک کاسه خشک و تمیز به خوبی مخلوط کنید. یک لایه از آن را به چانه بزنید وشب تا صبح صبر کنید. ۲ الی ۳ بار در هفته این کار را تکرار کنید. روغن های طبیعی برای همه انواع پوست ها مناسب نیستند. پس حتما این کار را انجام دهید.

گلاب و آرد نخود سبز

چگونه می‌توان رشد موهای زیر چانه را متوقف کرد؟

آرد نخود سبز یکی دیگر از روش های سنتی هندی برای از بین بردن موهای زائد است، بافت سفتی دارد و می تواند موهای ظریف چانه را هم بردارد و سلول های مرده را نیز از روی پوست بیرون بکشد. اضافه کردن گلاب به این پودر باعث خمیر شدن آن می شود و از پوست شما در برابر آلودگی ها محافظت می کند.

مواد لازم:

دو قاشق چای خوری آرد نخود سبز
نصف فنجان گلاب

طرز تهیه:

گلاب و آرد را با یکدیگر ترکیب نمایید، به خوبی هم بزنید و خمیر به دست آمده را بر چانه اعمال نمایید و صبر کنید تا خشک شود و سپس با انگشتان خیس خود روی این ناحیه بکشید و این کار را در خلاف جهت رویش موها انجام دهید و در نهایت صورت تان را با آب بشویید و بعد مرطوب کننده بزنید. دو بار در هفته این کار را انجام دهید. اگر آکنه یا جوش روی چانه دارید، از انجام این کار خودداری کنید.

زردچوبه و پاپایا

چگونه می‌توان رشد موهای زیر چانه را متوقف کرد؟

چندین بار در مطالب قبلی بخش بهداشت و سلامت نمناک گفته ایم که زردچوبه یک درمان خانگی عالی برای از بین بردن موهای زائد صورت است. خاصیت اسکراب کردن دارد و می تواند ریشه مو را سست کند و پوست شفافی به شما بدهد.

پاپایای خام نیز حاوی آنزیم هایی به نام پائین است که فولیکول های مو را ضعیف می کند و از رشد مجدد آن ها جلوگیری خواهد کرد . به شرطی که استفاده منظم از آن ها داشته باشید.

مواد لازم:

نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه
دو قاشق چای خوری پاپایا خرد شده

طرز تهیه:

پالپ پاپایای خام را با زردچوبه مخلوط کنید و آن را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه روی نواحی مورد نظر ماساژ دهید. ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بیشتر صبر کنید و سپس آن را با آب بشویید. ۲ الی ۳ بار در هفته این روش را تکرار کنید.

حتما در ابتدا این روش را در قسمت کوچکی از پوست بدن خود انجام دهید و تست کنید.

شیر و ژلاتین

چگونه می‌توان رشد موهای زیر چانه را متوقف کرد؟

شیر و ژلاتین یک گزینه مناسب جایگزین وکس کردن هستند. کلاژن خاصیت پلاستیکی دارد و بعد از خشک شدن، خاصیت آن افزایش پیدا می کند. زمانی که آن را به صورت تان اعمال می کنید، لایه نازکی روی پوست ایجاد می کند که می توانید آن را از روی پوست بردارید و موهای صورت نیز همراه با آن برداشته خواهد شد.

مواد لازم:

یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
یک قاشق غذاخوری شیر

طرز تهیه:

شیر و پودر ژلاتین را داخل یک کاسه بریزید و آن را داخل مایکروویو قرار دهید. ۱۰ الی ۱۵ ثانیه صبر کنید تا زمانی که احساس کردید بافت چسبنده پیدا کرده از آن استفاده کنید و آن را روی چانه بزنید .۲۰ دقیقه صبر کنید به آرامی آن را خلاف جهت رویش موهایتان بردارید و سپس با آب بشویید.یکبار در هفته این کار را انجام دهید.

عدس و آب سیب زمینی

چگونه می‌توان رشد موهای زیر چانه را متوقف کرد؟

آب سیب زمینی یک سفید کننده طبیعی برای پوست صورت است. اضافه کردن عدس به آب سیب زمینی، موهای زائد را به مرور زمان کاهش خواهد داد.

مواد لازم:

یک قاشق غذاخوری آب سیب زمینی
یک قاشق غذاخوری خمیر عدس

طرز تهیه:

عدس ها را شب تا صبح داخل آب بگذارید تا نرم شوند و سپس آب سیب زمینی را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید و آن را روی چانه خشک و تمیز خود قرار دهید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و با حرکات دایره ای شکل به آرامی آن را اسکراب کنید و سپس ناحیه مورد نظر را با آب بشویید. دو بار در هفته از این روش استفاده کنید.

این روش برای افرادی که پوست مستعد آکنه دارند و پوستشان حساس است، مناسب نمی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج