جاباما
۱۲۹۳۱۲۶
۱۲۸۳۸
۱۲۸۳۸
پ

کشف تمدن ۲هزارساله در کنار برج‌های لوکس!

به تازگی در محلی واقع در میان برج‌های مجلل و سر به فلک‌کشیدۀ شهر میامی آمریکا یک سایت باستانی با بقایایی ۲ هزارساله از زیر خاک بیرون آمده است.

فرادید: اگر از ما بخواهند که شهر‌های دارای آثار باستانی را در تمام دنیا نام ببریم، شهر میامی آمریکا احتمالا در انتهای فهرست ما هم جایی نخواهد داشت؛ اما کشف تازه‌ای که در این شهر اتفاق افتاده می‌تواند نگاه ما را به این منطقۀ لوکس و تفریحی کاملا دگرگون کند.

این کشف در جریان حفاری‌های انجام شده برای ساخت یک برج مسکونی ۷۵ طبقه اتفاق افتاده است. در این حفاری بقایایی از تمدن ۲ هزارسالۀ «تکوئستا» (Tequesta) از زیر خاک بیرون آمده است. از جملۀ بقایای یافت شده، استخوان‌های انسان هستند که به گفتۀ باستان‌شناسان معلوم است که به شکلی آیینی دفن شده بودند.

کشف تمدن ۲هزارساله در کنار برج‌های لوکس!

مردمان تکوئستا از حدود ۳۰۰ سال قبل از میلاد در جنوب فلوریدا ساکن شده بودند که این سکونت به مدت ۲۰۰۰ سال و تا قبل از ورود اروپایی‌ها به این منطقه ادامه داشت. در ابتدای قرن نوزدهم میلادی مردمان تکوئستا بر اثر نبرد با اروپایی‌ها، بردگی و بیماری تقریبا به طور کامل از میان رفتند.

کشف تمدن ۲هزارساله در کنار برج‌های لوکس!

به غیر از بقایای انسانی، مصنوعات تدفینی و آثاری از سکونتگاه‌های باستانی نیز در این سایت کشف شده است. آدریان اسپینوزا والدور باستان‌شناس می‌گوید: «یکی از بقایای انسانی که پیدا کردیم جمجمه‌ای بود که در عمق دو متری قرار داشت و معلوم بود که به صورت عمدی و احتمالا بر اساس آیین‌های خاص دفن شده است».

کشف تمدن ۲هزارساله در کنار برج‌های لوکس!

اما این تنها سایت باستانی نیست که در میامی کشف شده است. در طی دهه‌های اخیر موارد دیگری نیز از کشف آثار باستانی در جریان ساخت و ساز‌های تازه اتفاق افتاده است؛ این موضوعی است که گاهی برای صاحبان پروژه‌های ساخت و ساز باعث دردسر شده است.

کشف تمدن ۲هزارساله در کنار برج‌های لوکس!

برای مثال در سال ۱۹۹۸ یک ساختار دایره‌ای شکل در طی یک عملیات ساختمانی کشف شد که باستان‌شناسان آن را یک بنای باستانی مذهبی تشخیص دادند. مالکان آن پروژۀ ساختمانی در نهایت مجبور شدند زمین را دوباره به دولت بفروشند. این محل امروزه یکی از مکان‌های گردشگری این شهر است که با عنوان «دایرۀ میامی» (Miami Circle) شناخته می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج