جاباما
۱۲۹۴۶۸۴
۱ نظر
۱۶۸۷۵۴
۱ نظر
۱۶۸۷۵۴
پ

روایت ۷ زن مشهور از دردسرهای قد بلند بودن

گرچه در حوزه هایی همچون مُد و ورزش، زنان بلند قد خواهان زیادی دارند، اما بسیاری از این دست زنان در زندگی عادی با کلیشه های اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند، صرفاً به این خاطر که قد بلندتری دارند و از غالب زنان متمایز هستند.

روزیاتو: گرچه در حوزه هایی همچون مُد و ورزش، زنان بلند قد خواهان زیادی دارند، اما بسیاری از این دست زنان در زندگی عادی با کلیشه های اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند، صرفاً به این خاطر که قد بلندتری دارند و از غالب زنان متمایز هستند. بازیگران زن بلند قد هالیوود هم از مشکلاتی گفته اند که به خاطر این ویژگی ظاهری در زندگی خود با آن ها رو به رو شدند.

گوئندولین کریستی – ۱۹۰ سانتیمتر

روایت ۷ زن مشهور از دردسرهای قد بلند بودن

 
 

گوئندولین کریستی به لطف نقش های ماندگارش در سریال هایی همچون «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) و «ونزدی» (Wednesday) در سال های اخیر به شهرت زیادی دست یافته است. با این حال، او تا رسیدن به این نقطه مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته است. او قبلاً به دلیل قد بسیار بلندش تنها برای نقش های بسیار خاصی انتخاب می شد.

این بازیگر ۴۴ ساله در مصاحبه ای در اینباره گفته: «به من می گفتند فقط به خاطر اینکه زن بلند قدی هستم و ظاهرم یک جورهایی غیر معمول است، احتمالاً هیچ وقت نمی توانم بازیگر شوم.»

با این حال، به لطف سریال «ونزدی» او احساس کرد ظاهر او نیز فارغ از قدش، زیبا است. موفقیت این سریال به افزایش شهرت و محبوبیت کریستی انجامید. نقش که او در این سریال داشت، با تحسین زیادی رو به رو شد.

الیزابت دبیکی – ۱۹۰ سانتیمتر

روایت ۷ زن مشهور از دردسرهای قد بلند بودن

الیزابت دبیکی به دلیل قد بسیار بلند و اندام باریکش در کشور خود استرالیا به کار مدلینگ مشغول بود. با این حال، ورود به دنیای بازیگری برای او شرایط کاملاً متفاوتی داشت. نقش هایی که برای آن ها انتخاب می شد فریبنده، شرور و حتی بیگانه وار بودند، مانند نقشش در فیلم «نگهبانان کهکشان – بخش دو» (Guardians of the Galaxy – Vol. 2).

 

بالاخره در سال ۲۰۱۸ در فیلم «بیوه ها» (Widows) بود که دبیکی توانست نقش فردی عادی را بازی کند. او در مصاحبه ای در اینباره گفته: «برای من واقعاً خوشایند است که نقش یک شخص عادی و طبیعی به من پیشنهاد شود. مثلاً یک زن خانه دار یا یک جوان که جایگاه اجتماعی و اقتصادی پایینی دارد. تا به حال خیلی فرصت بازی در چنین نقش هایی را پیدا نکرده ام.»

جینا دیویس – ۱۸۳ سانتیمتر

روایت ۷ زن مشهور از دردسرهای قد بلند بودن

جینا دیویس در فیلم های ماندگار زیادی از جمله «تلما و لوییز» (Thelma and Louise) نقش آفرینی کرده است، اما فعالیت خود را با کار مدلینگ آغاز کرد. با این حال، او اخیراً از اعتماد به نفس پایینش به خاطر قد خود در دوران کودکی گفته است. او اذعان کرده بلندتر بودن قدش از هم مدرسه ای های خود سبب شده بود احساس کند وصله ی ناجوری در میان آن ها است.

او در مصاحبه ای در اینباره گفته: «از بچگی قد بلند بودم. همیشه بلندترین بچه ی کلاس بودم، دختر و پسر فرقی نمی کرد. تا این حد متمایز بودن برایم بسیار اضطراب آور بود چون آخرین چیزی که دلم می خواست متمایز بودن بود. اینطور نبود که بچه ها مسخره ام کنند. خودم این حس را داشتم. احساس می کردم مثل بقیه نیستم.»

او همچنین گفته: «مادرم از همان اول می دانست که قدم خیلی بلند می شود و همیشه به من می گفت که قوز نکنم. می گفت باید صاف بایستم. برای همین من به جایش لگنم را خم می کردم تا شاید کمی کوتاه تر شوم. واقعاً دلم می خواست قدم کوتاه باشد.»

نیکول کیدمن – ۱۷۸ سانتیمتر

روایت ۷ زن مشهور از دردسرهای قد بلند بودن

نیکول کیدمن که یکی از مشهورترین بازیگران زن هالیوود است، در فیلم ها و سریال های زیادی حضور داشته، تصویرش روی جلد مجلات زیادی رفته و حتی برای بازی اش در فیلم «ساعت ها» (Hours) جایزه اسکار دریافت کرده است. با این حال، در کودکی به خاطر قد بلندش با مشکلات زیادی رو به رو بود.

او در مصاحبه ای در اینباره گفته: «در نوجوانی به خاطر قد خیلی بلندم ترس ها و ناامنی های روانی زیادی داشتم. تا ۱۳ سالگی قدم به ۱۷۸ سانتیمتر رسیده بود.»

شارلیز ترون – ۱۷۵ سانتیمتر

روایت ۷ زن مشهور از دردسرهای قد بلند بودن

شارلیز ترون همه نوع نقشی در کارنامه ی بازیگری اش دارد، از نقش های درام مثل فیلم «هیولا» (Monster) که در سال ۲۰۰۳ برای آن اسکار دریافت کرد گرفته تا نقش های اکشن و شرورانه مانند مجموعه فیلم «سریع و خشن» (The Fast and Furious).

با این حال، او شهرت حالایش را آسان به دست نیاورده است. به گفته ی ترون، قد بلندش رسیدن به نقش های دلخواهش را ساده نکرد. او در اینباره گفته: «نقش های واقعاً ارزشمند به کسانی می رسد که از نظر فیزیکی برای آن ها مناسب اند و تمام ماجرا همین است. مگر برای یک مدل زیبای شیک پوش ۲ و نیم متری چقدر نقش وجود دارد؟»

بلیک لایولی – ۱۷۸ سانتیمتر

روایت ۷ زن مشهور از دردسرهای قد بلند بودن

بلیک لایولی فاش کرده همکلاسی هایش او را دست می انداختند و حتی او را «آبلاردو» صدا می زدند (یکی از شخصیت های برنامه عروسکی معروف “خیابان سسامی” که یک پرنده ی بزرگ زرد رنگ بود).

او در پستی اینستاگرامی نوشت: «در دوران دبستان بچه ها دستم می انداختند و پرنده ی گنده صدایم می کردند (چون خیلی قد بلند بودم و موهایم طلایی بود). یک نمونه از دوست شدن با چیزهایی که زمانی آزارت می داده.» بعد از این تجربه ی تلخ، لایولی حالا به صحبت درباره ی پذیرش ظاهر خود در شبکه های اجتماعی تأکید زیادی دارد.

سیگورنی ویور – ۱۸۳ سانتیمتر

روایت ۷ زن مشهور از دردسرهای قد بلند بودن

ستاره ی فیلم هایی همچون «بیگانه» (Alien) و «آواتار» (Avatar) همواره با قد بلندش شناخته شده، امری که فرصت انتخاب شدن برای نقش هایی جالب و تبدیل شدن به یکی از بزرگ ترین ستارگان هالیوود را برایش فراهم آورده است.

با این حال، در کودکی قد همواره در افزایش ویور از سوی دیگران غیر طبیعی تلقی می شد و حتی والدینش به همین دلیل او را پیش پزشک بردند. به گفته ی ویور، او هنوز کودک بود که به قد حالایش رسید، امری که نگرانی زیادی برای خانواده اش و در مدرسه ایجاد کرده بود. او در اینباره گفته: «وقتی ۱۱ سالم بود همینقدر بلند بودم، مثل یک عنکبوت غول پیکر. فکر می کنم پدر و مادرم می ترسیدند باز هم قد بکشم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      قد بلند بسیار عالیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج