جاباما
۱۲۹۴۷۲۸
۱۸۶۹۴
۱۸۶۹۴
پ

«مامان! من اسکار گرفتم»‌

مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۳ با کنایه‌های «جیمی کیمل»، مجری این دوره از جوایز به «ویل اسمیت» و سخنرانی‎‌ تاثیرگذار برنده جایزه بهترین نقش مکمل مرد و بهترین بازیگر نقش زن به پایان رسید.

ایسنا: مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۳ با کنایه‌های «جیمی کیمل»، مجری این دوره از جوایز به «ویل اسمیت» و سخنرانی‎‌ تاثیرگذار برنده جایزه بهترین نقش مکمل مرد و بهترین بازیگر نقش زن به پایان رسید.

«مامان! من اسکار گرفتم»‌

به نقل از گاردین، مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار سرانجام به پایان رسید و فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» با کسب هفت جایزه به برنده بزرگ این دوره از جوایز تبدیل شد.

امسال «جیمی کیمل» به عنوان مجری مراسم حضور داشت و در اشاره به مسئله پرحاشیه سیلی زدن «ویل اسمیت»‌ به «کریس راک»‌ مجری مراسم سال گذشته اسکار گفت: «می‌خواهیم خوش بگذرانیم، احساس امنیت کنیم و از همه مهم‌تر می‌خواهیم که من احساس امنیت داشته باشم. درنتیجه مقررات سفت و سختی برقرار کردیم. اگر از هر کسی در این سالن،‌ در هر مقطعی از مراسم اقدام خشونت‌آمیزی سر بزند، به او جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد اهدا می‌شود و اجازه دارد سخنرانی ۱۹دقیقه‌ای داشته باشد.»

«اسمیت» پس از شوخی «کریس راک» کمدین آمریکایی با همسرش در مراسم اسکار ۲۰۲۲، به روی صحنه رفت و به او سیلی زد، آکادمی اسکار در واکنش به حرکت «اسمیت» در اسکار ۲۰۲۲، عضویت او را در آکادمی لغو کرده و همچنین این بازیگر ۵۴ ساله را برای مدت ۱۰ سال از حضور در هر گونه رویدادهای مرتبط با آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار منع کرد.

«کیمل» با حواشی اسکار غریبه نیست. در سال ۲۰۱۷ زمانی که او مجری جوایز اسکاربود،‌ فیلم «لا لا لند»‌ به اشتباه به جای «مون‌لایت» به عنوان برنده بهترین فیلم معرفی شد.

«که هوی کو آن» که برای بازی در «همه‌چیز همه‌جا به یکباره» با کنار زدن «برندن گلیسون»،‌ «برایان تایری هنری»،‌ «جاد هیرش» و «بری کیوگان»‌ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به خود اختصاص داد، بازیگر متولد ویتنام است که در دوران کودکی در فیلم «ایندیانا جونز و معبد مرگ» حضور پیدا کرد و پیشتر در جوایز انجمن بازیگران آمریکا نیز برای بازی در «همه‌چیز همه‌جا به یکباره»‌ به عنوان برگزیده انتخاب شده بود. او در سخنرانی پس از دریافت جایزه با چشم‌های اشکبار گفت :«مادر من ۸۴ساله است و از خانه مرا تماشا می‌کند. مامان من همین الان اسکار گرفتم! سفر من از یک قایق آغاز شد. من یک سال را در کمپ پناهجویان گذراندم و در نهایت از اینجا روی بزرگترین صحنه هالیوود سردرآوردم. می‌گویند که چنین داستان‌هایی فقط در فیلم‌ها اتفاق می‌افتد. باورم نمی‌شود که این اتفاق برای من افتاد.»

اما «میشل یئو» بازیگر ۶۰ساله متولد مالزی که برای بازی در «همه‌چیز همه‌جا به یکباره» به نخستین بازیگر آسیایی برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن تبدیل شد، در بخشی از سخنرانی خود رو به دختران و پسران کوچک گفت: «این نمادی از امید و امکان‌پذیر بودن است. این ثابت می‌کند که باید رویاهای بزرگ داشت و اینکه رویاها به واقعیت تبدیل می‌شوند.»

«میشل یئو» در دهه ۱۹۹۰ در فیلم‌های اکشن هنگ‌کنگ به شهرت رسید و بیشتر برای نقش‌هایش در فیلم برنده جایزه اسکار«ببر خیزان، اژدهای پنهان» ساخته «آنگ لی» در سال ۲۰۰۰ شناخته شده‌ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج