۱۲۹۵۳۲۱
۱۹۹۱
۱۹۹۱
پ

مهم‌ترین تغییرات کنکور ارشد ۱۴۰۲

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات تغییرات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ و نحوه پذیرش دانشجو را در این آزمون اعلام کرد.

ایسنا: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات تغییرات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ و نحوه پذیرش دانشجو را در این آزمون اعلام کرد.

مهم‌ترین تغییرات کنکور ارشد ۱۴۰۲

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای واگذاری برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد به دانشگاهها نداریم، اظهار کرد: در حال حاضر پذیرش در دوره دکتری به این صورت است که ۵۰ درصد نمرات به صورت کتبی و از طریق آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور کسب می‌شود و  ۵۰ درصد مابقی نیز از طریق مصاحبه و بررسی سوابق علمی توسط دانشگاه ها تعیین می‌شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه مسیر برگزاری آزمون کارشناسی ارشد یه شکلی طی می‌شود که دانشگاه‌ها نقش زیادی در پذیرش داشته باشند، اظهار کرد: برگزاری این آزمون در اسفندماه به این دلیل است که دانشگاه ها فرصت بیشتری برای بررسی شرایط علمی داوطلبان داشته باشند.

وی افزود:=: فعلا برنامه‌ای برای واگذاری کامل برگزاری آزمون‌های تحصیلات تکمیلی به دانشگاه‌ها و حذف صد درصدی برگزاری ترکیبی این آزمون‌ها نداریم.

پورعباس از برنامه سازمان سنجش آموزش کشور برای تجمیع زمان برگزاری آزمون‌های این سازمان خبر داد و گفت: اولین تجمیع آزمون‌ها را برای دو آزمون کارشناسی ارشد و دکتری را داشتیم و دنبال این هستیم که سایر آزمون‌های سازمان نیز در این راستا تجمیع شوند.

وی با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد سال آینده تنها در یک روز برگزار می‌شود، گفت: شیوه برگزاری این آزمون نیز تغییر خواهد کرد به این صورت که تعداد سئوالات آن کاهش می‌یابد. در واقع تاکنون به این شکل بود که در برخی کد رشته‌ها زمان آزمون چهار ساعت و نیم تعیین شده بود که تلاش می‌کنیم زمان آزمون به ۳ یا ۳/۵ کاهش یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج