۱۲۹۵۴۲۶
۲۴۱۲
۲۴۱۲
پ

شاهکار کیا در ساخت یک شاسی بلند برقی

کیا EV۹ یک شاسی بلند سایز متوسط و تمام برقی از شرکت کره‌ای کیا است که قصد دارد تا تجمل و کارایی را با هم پیوند بزند.

گجت‌نیوز نوشت: کیا EV۹ یک شاسی بلند سایز متوسط و تمام برقی از شرکت کره‌ای کیا است که قصد دارد تا تجمل و کارایی را با هم پیوند بزند.

این خودرو یک شاسی بلند سایز متوسط، تمام برقی و سه ردیفه به حساب می‌آید که پیش نمایشی از آن را در قامت یک خودرو مفهومی در سال گذشته دیده بودیم. کیا EV۹ کانسپت که دقیقا در اواسط سال ۲۰۲۱ به روی صحنه آمده بود از یک تغییر بزرگ و جذاب در خط تولید کیا خبر می‌داد. البته فعلا در مورد مشخصات فنی و جزئیات دقیق این خودرو، هیچ خبری به صورت رسمی منتشر نشده است، اما سعی می‌کنیم تا هرچه می‌دانیم را با شما در اشتراک بگذاریم.

مشخصات فنی و امکانات کیا EV۹ مدل ۲۰۲۴

شرکت کیا قصد دارد تا سال ۲۰۲۷، دقیقا ۱۵ خودرو تمام برقی را به جهان معرفی کند و EV۹ هم یکی از این خودروها به‌حساب می‌آید. EV۹ قرار است تا به طور خاص، با غول‌های نامداری مثل تسلا مدل X و ریویان R۱S رقابت کند؛ پس حدس می‌زنیم که مشخصات فنی مشابهی هم داشته باشد.

شاهکار کیا در ساخت یک شاسی بلند برقی

باتری‌های استفاده شده در نسخه پروتوتایپ این محصول یعنی کیا EV۹ کانسپت، در هر بار شارژ شدن می‌توانستند چیزی معادل ۴۴۰ کیلومتر را طی کنند. این عدد احتمالا در نسخه نهایی هم تغییری نکند و شاید ظرفیت باتری‌ها در حدود ۷۰ تا ۹۰ کیلو وات ساعت باشند. از آن‌جایی که خودروهای برقی به آینده تعلق دارند، با قاطعیت می‌توان گفت که آپشن‌ها و امکانات شاسی بلند برقی کیا EV۹ مدل ۲۰۲۴ در بالاترین سطح خواهد بود.

ظاهر کیا EV۹ دقیقا شبیه به یک جعبه مکعبی‌شکل است و نشانه‌ای از کوپه بودن ندارد و احتمالا ابعاد آن هم شامل ۵ متر طول و ۲.۲ متر عرض باشد. نمای جلویی، اوج مدرن بودن این خودرو را به تصویر می‌کشد و از جلو پنجره‌ یک تکه با چراغ‌های تمام LED ساخته شده و در نمای کناری، رینگ‌های ۲۱ اینچی با هندسه‌ی آیرودینامیکی را داریم. در نمای عقب هم این چراغ‌ خطرهای خلاقانه‌ هستند که اوج هنر کره‌ای‌ها را فریاد می‌کشند. همچنین اسپویلر سقفی و آنتن کوسه‌ای هم در این قسمت به‌چشم می‌آیند.

زمانی که به کابین و اتاق شاسی بلند برقی کیا EV۹ مدل ۲۰۲۴ وارد می‌شوید، چیزی به جز تعریف آینده به ذهن شما نمی‌رسد! کابین خودرو برقی کیا EV۹ با تمام ماشین‌های جهان فرق دارد و کنسول وسطی آن به داشبورد وصل نمی‌شود. همچنین غربیلک فرمان هم چهار پره دارد که در نوع خود، بدون همتا است.

شاهکار کیا در ساخت یک شاسی بلند برقی

روی داشبورد کیا EV۹ می‌توانید دو نمایشگر لمسی و دیجیتالی با ابعاد ۱۲.۳ اینچ را پیدا کنید که در ترکیب با تریم سفید و خاکستری، چیزی شبیه به یک اثر هنری را خلق کرده‌اند. البته باید قبول کنیم که داشبورد شاسی بلند برقی کیا EV۹ مدل ۲۰۲۴ نسبت به تمام خودروهای الکتریکی جهان، واقعا شلوغ و پر از دکمه‌های فیزیکی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج