۱۲۹۷۳۳۹
۲۱۷۶۸
۲۱۷۶۸
پ

خودروی محبوب خانم‌های ایرانی دوباره متولد می‌شود

خودروهای رنو چهار و رنو پنج برقی قرار است در زمینه قیمت خودروهای برقی در اروپا تحول ایجاد کنند؛ خودروهایی که با ایده‌گرفتن از گذشته و نگاه به آینده طراحی شده‌اند.

برترین‌ها: خودروهای رنو چهار و رنو پنج برقی قرار است در زمینه قیمت خودروهای برقی در اروپا تحول ایجاد کنند؛ خودروهایی که با ایده‌گرفتن از گذشته و نگاه به آینده طراحی شده‌اند.

خودروی محبوب خانم‌های ایرانی دوباره متولد می‌شود

سندیپ بامبرا، طراح ارشد رنو، در گفت‌وگوی اختصاصی با رادیوفردا درباره محصولات برقی آینده رنو می‌گوید که خودرو رنو چهار (خودرو شاسی‌بلند برقی کوچک رنو) قرار است سال ۲۰۲۵ وارد بازار اروپا شود. این خودرو پلت‌فرم مشابهی با دیگر خودرو برقی رنو، یعنی مدل رنو پنج، دارد.

آقای بامبرا گفت: «هر دو خودرو اندازهٔ مشابهی دارند و برای طراحی آن‌ها به تاریخ رنو رجوع شده است و سعی کرده‌ایم از تاریخ رنو الهام بگیریم. سعی کردیم در بدنه و داخل این خودروها از مواد قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست استفاده کنیم.»

به‌گفتهٔ بامبرا، «در این طرح باتری‌های خودرو در کف قرار گرفته‌اند». هم‌اکنون قیمت بالای باتری‌های لیتیومی یکی از مشکلات برای کاهش قیمت خودروهای برقی است. تولیدکنندگان امید دارند با کشف ذخایر جدید لیتیوم و افزایش تولید، قیمت باتری کاهش پیدا کند. البته یکی از انتقادهای طرفداران محیط زیست هم احتمال آلوده‌شدن محیط زیست به‌واسطهٔ باتری‌های خودروهای برقی است.

طراح ارشد رنو دربارهٔ خودرو رنو چهار برقی چنین توضیح داد: «در چراغ‌های خودرو از فناوری اِل‌ای‌دی استفاده کرده‌ایم و چون خودرو برقی است، ورودی متفاوتی جلوی آن قرار دارد. برای همین معماری خودرو تغییر کرده است و سعی کرده‌ایم به آئرودینامیک بالایی دست پیدا کنیم. همچنین سعی کردیم سقف خودرو را طوری طراحی کنیم که بتواند بارهای گوناگون را حمل کند.»

رنو همچنین قصد دارد خودروهای اسپرت برقی تولید کند. یکی از مزیت‌های موتورهای برقی نسبت به موتورهای بنزینی گشتاور بالای آن‌ها در دورِ پایین است که سبب شتاب‌گرفتنِ بهتر آن‌ها نسبت به خودروهای بنزینی می‌شود.

سندیپ بامبرا گفت: «در نمونهٔ اسپرت رنو پنج برقی ما تلاش کردیم با تغییر در قطعات مختلف، خودرو را عریض‌تر و عضلانی‌تر طراحی کنیم تا حس اسپرت را به مخاطب القا کند. با طراحی بدنه سعی کرده‌ایم ضرایب آئرودینامیک را در بهترین حالت قرار دهیم تا مصرف انرژی بهینه باشد و نیز خودرو بهتر به زمین بچسبد.

 

در قسمت عقب نمونه اسپرت رنو پنج برقی، خواستیم با برجسته‌کردن گلگیرها خودرو را عضلانی‌تر و خشن‌تر جلوه دهیم. با طراحی باله‌های عقب بزرگ هم سعی کرده‌ایم تعادل بهتری برای خودرو در سرعت‌های بالا ایجاد کنیم.»

رنو در دهه هفتاد میلادی با خودرو رنو پنج بازار خودروهای کوچک را برای قشر متوسط متحول کرد؛ کاری که حالا قصد دارد با رنو پنج برقی در بازار خودروهای الکتریکی تکرار کند.

طراح ارشد رنو دربارهٔ رنو پنج برقی گفت: «در این مدل با یک خودرو برقی طرف هستیم که قرار است در سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود. این خودرو از رنو پنج بنزینی در دهه ۷۰ الهام گرفته، اما خودرو عریض‌تر شده و سعی شده با طراحی جدید حس ماشین الکتریکی به مشتری انتقال پیدا کند. در چراغ‌های خودرو از تکنولوژی خاص اِل‌ای‌دی استفاده شده تا نشان دهد این خودرو مدرن است. از طرفی، در خطوط بدنه از خطوط تیز استفاده کرده‌ایم.»

هم‌اکنون در صنعت خودرو در اروپا دو روشِ برقی‌کردن و هیبریدی‌کردن با هم پیش می‌رود و استفاده از هیدروژن و پیل سوختی در گام بعدی قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج