۱۲۹۷۴۲۴
۳۰۲۰
۳۰۲۰
پ

این قارچ مرگبار درحال تسخیر آمریکا است

براساس اعلام محققان آژانس کنترل و پیش‌گیری از بیماری ایالات متحده (CDC)، یک عفونت قارچی مرگبار به‌سرعت در نقاطی از این کشور در حال گسترش است. به‌نظر می‌رسد این عفونت از طریق مراکز مراقبت‌های بهداشتی آمریکا در حال شیوع بوده و طبق آخرین مطالعات، دستکم در نیمی از مناطق ایالات متحده شناسایی شده است.

گجت نیوز نوشت: براساس اعلام محققان آژانس کنترل و پیش‌گیری از بیماری ایالات متحده (CDC)، یک عفونت قارچی مرگبار به‌سرعت در نقاطی از این کشور در حال گسترش است. به‌نظر می‌رسد این عفونت از طریق مراکز مراقبت‌های بهداشتی آمریکا در حال شیوع بوده و طبق آخرین مطالعات، دستکم در نیمی از مناطق ایالات متحده شناسایی شده است.

ین قارچ مرگبار به‌طور نگران‌کننده‌ای در برابر آنتی‌بیوک‌های موجود که برای درمان عفونت استفاده می‌شود، مقاوم است. این پاتوژن قارچی نوظهور که کاندیدا اوریس (C.auris) نام دارد، با ایجاد عفونت می‌تواند سطح پوست یا سراسر بدن را درگیر کرده و از طریق تماس با سطوح آلوده یا به‌صورت فرد به فرد منتقل شود.

این قارچ مرگبار درحال تسخیر آمریکا است

اولین موارد ابتلا به این قارچ مرگبار در ژاپن و طی سال ۲۰۰۹ گزارش شد و ایالات متحده نیز در سال ۲۰۱۳ این مورد مبتلا را شناسایی شد. اکنون جدیدترین یافته‌های محققان نشان می‌دهد که موارد ابتلا به این بیماری طی سال‌های اخیر در ایالات متحده رو به افزایش است.

 

طی سال ۲۰۲۱، تقریبا ۱۴۷۱ مورد ابتلا به کاندیدا اوریس در آمریکا گزارش شده که حاکی از افزایش ۹۵ درصدی در مقایسه با سال قبل است. طی سال‌های گذشته نیز موارد ابتلا به شرح زیر گزارش شده است:

  • سال ۲۰۲۰: ۷۵۶ ابتلا
  • سال ۲۰۱۹: ۴۷۶ ابتلا
  • سال ۲۰۱۸: ۳۳۰ ابتلا
  • سال ۲۰۱۷: ۱۷۳ ابتلا

براساس آخرین اطلاعات به‌دست آمده از CDC، طی سال ۲۰۲۲ تاکنون حدود ۲۳۷۷ مورد ابتلا به این قارچ مرگبار شناسایی شده است. هنوز از تعداد افرادی که به‌دلیل ابتلا به این عفونت جان خود را از دست داده‌اند، آمار دقیقی در دست نیست. بااین‌حال برآورد CDC حاکی از آمار ۳۰ تا ۶۰ درصدی مرگ‌ومیر ناشی از این عفونت است.

اگرچه این عفونت برای افراد سالم بی‌ضرر تلقی می‌شود، اما برای افرادی با سیستم ایمنی ضعیف، بسیار خطرناک ارزیابی شده است. به‌نقل از متخصصان، غربالگری بیماران بدون علامت برای جلوگیری از سرایت آنها به افراد در معرض خطر، به‌ویژه در بیمارستان‌ها و مراکز مراقبی بسیار حیاتی است.

قارچ مرگبار کاندیدا اوریس در برابر داروها مقاوم است

این قارچ مرگبار درحال تسخیر آمریکا است

داده‌های نظارتی حاکی از مقاومت این عفونت خطرناک در برابر داروهای ضدقارچی معروف به اکینوکاندین‌ها هستند که به‌عنوان خط اول درمانی شناخته می‌شوند. براساس مطالعه CDC، یکی از دلایل افزایش عفونت‌های قارچی طی سال‌های اخیر می‌تواند افزایش تعداد بستری و ازدحام در بیمارستان‌ها به علت همه‌گیری کووید-۱۹ باشد.

پزشکان تاکید دارند که سخت‌ترین چالش در دور نگه داشتن این قارچ خطرناک از بیماران، بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان است. کنترل سریع عفونت و هم‌چنین رعایت بهداشت دست‌ها، ایزوله کردن بیماران و حفظ نظافت محیط در کنار تشخیص زودهنگام برای محدود کردن انتقال این قارچ مرگ‌بار، از جمله اقدامات موثر برای سرکوب این عفونت هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج