۱۲۹۷۸۱۳
۱۴۰۵
۱۴۰۵
پ

رپورتاژ آگهی

آیا جرم‌گیری دندان با جرم گیری لثه متفاوت است؟

جرم‌گیری دندان و لثه هر یک اهمیت و کاربرد خاص خود را داشته و به منظور حفظ سلامت دهان و دندان انجام می‌گیرند. با وجود اینکه هر دو روش به منظور حذف پلاک‌ها و رسوبات استفاده می‌شوند، اما تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

آیا جرم‌گیری دندان با جرم گیری لثه متفاوت است؟

جرم‌گیری دندان و لثه هر یک اهمیت و کاربرد خاص خود را داشته و به منظور حفظ سلامت دهان و دندان انجام می‌گیرند. با وجود اینکه هر دو روش به منظور حذف پلاک‌ها و رسوبات استفاده می‌شوند، اما تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

دندان‌پزشک، جرم‌گیری لثه را به طور معمول برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری لثه و درمان تجمع بیش از حد پلاک انجام می‌دهد. در حالی که در جرم‌گیری دندان تنها به تمیز کردن سطح دندان پرداخته می‌شود. اگر دندان‌پزشک شما جرم‌گیری و روت پلنینگ را برای لثه‌های شما  توصیه کرده باید تفاوت جرم‌گیری دندان و لثه را بدانید و خود را برای آن آماده کنید.

جرم گیری دندان و لثه هر یک کاربردهای خاص خود را دارند

واژه جرم‌گیری از مواردی است که برای زیبایی و درمان در امور دندان‌پزشکی کاربرد بسیاری دارد. برخی از افراد با شنیدن این کلمه ذهنشان به سمت جرم‌گیری دندان می‌رود. اما باید گفت که جرم‌گیری لثه هم انجام می‌شود.

دندان‌پزشک هر یک از جرم‌گیری‌های دندان و لثه را به منظور خاصی انجام می‌دهد. اغلب جرم‌گیری دندان برای از بین بردن پلاک‌های ایجاد شده روی قسمت‌های قابل مشاهده دندان استفاده می‌شود. این در حالی است که دندان‌پزشک جرم‌گیری لثه را برای از بین بردن رسوبات و پلاک‌های تشکیل شده در موارد عمیق‌تر، نواحی بین لثه و دندان، زیر لثه و خط مرزی دندان و لثه به کار می‌برد.

کلینیک دکتر ستاره هاشمی یکی از معتبرترین کلینیک‌های تخصصی دندانپزشکی است که شما می‌توانید با خیال راحت به آن برای جرم‌گیری مراجعه کنید  و از سایر خدمات مانند جراحی لثه با لیزر نیز استفاده نمایید.

در جراحی لثه با لیزر سعی می‌شود با لیزر پرتوان، بافت‌های نرم و سخت مورد بررسی قرار گیرند. در جراحی لثه، میکروب‌های موجود با استفاده از لیزر از بین می روند. با انجام این جراحی شما دوباره به بافت‌های لثه اجازه بازسازی خواهید داد. به زبان ساده، لثه شما مجدد ترمیم خواهد شد.

تفاوت های جرم گیری دندان و لثه

جرم‌گیری لثه و دندان‌ها باعث می‌شوند تا شما همیشه دندان‌هایی سفید و سالم‌تر داشته باشید. همچنین هنگام صحبت کردن و لبخند زدن اعتماد به نفس شما بالا رود. با وجود اینکه جرم‌گیری دندان و لثه برای حذف پلاک‌ها، جرم‌ها و رسوبات دهان استفاده می‌شود. اما این روش‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر نیز دارند:

هدف و کاربرد

هدف از جرم‌گیری دندان این است که پلاک‌هایی را که هنگام لبخند زدن می‌بینید از روی سطح دندان‌ها پاک کند. اما در جرم‌گیری لثه با استفاده از روش روت پلنینگ پلاک‌ها از ریشه دندان‌های فرد در زیر خط لثه پاک خواهند شد.

ابزارهای مورد استفاده

اغلب، جرم‌گیری با استفاده از ابزارهای متنوعی انجام می‌شود. دندان‌پزشک با توجه به سختی و میزان پلاک تصمیم به‌ استفاده از هر یک از این ابزارها در جرم‌گیری دندان و لثه می‌گیرد. جرم‌گیری به طور معمول با ابزارهای مختلفی مانند دستی، ابزارهای اولتراسونیک و لیزر انجام می‌شود.

مدت زمان فرایند درمان

هر اندازه درمان پیچیده‌تر باشد مدت زمان بیشتری برای انجام آن نیاز خواهد بود. بر همین اساس جرم‌گیری لثه به دلیل آنکه موارد عمیق‌تری را نشانه می‌گیرد به مدت زمان بیشتری در مقایسه با جرم‌گیری دندان نیاز دارد. البته مدت زمان جرم‌گیری به مهارت و تجربه متخصص نیز بستگی خواهد داشت. عدم تخصص و مهارت کافی در این زمینه عوارضی را برای فرد به دنبال دارد.

میزان درد

اغلب تمام فرایند جرم‌گیری یک درمان بدون درد به حساب می‌آید. چرا که حساسیت و ناراحتی ایجاد شده برای اکثر افراد به گونه‌ای نخواهد بود که قادر به تحمل این درمان نباشند. با این وجود هر اندازه  درمان پیچیده‌تر باشد، احتمال بروز ناراحتی و درد برای فرد بیشتر خواهد بود.

جرم‌گیری لثه میزان حساسیت و درد بیشتری به نسبت جرم‌گیری دندان به همراه دارد. در این شرایط با توجه به وضعیتی که بیمار دارد، دندان‌پزشک ممکن است از بی حسی استفاده کند؛ در این صورت در حین درمان درد آزاردهنده‌ای برای بیمار به وجود نخواهد آمد. لذا نباید نگرانی در این خصوص وجود داشته باشد.

دوره نقاهت

دوره نقاهت جرم‌گیری دندان و جرم‌گیری لثه تفاوت چندانی با هم ندارند. اما به دلیل اینکه در جرم‌گیری لثه میزان بروز حساسیت بیشتر است، توصیه می‌شود که فرد تا چند روز غذاهای نرم مصرف کند. همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان خود را جدی‌تر بگیرد.

تعداد جلسات

تعداد جلسات جرم‌گیری دندان با توجه به جنس دندان افراد و شرایط دهانی که دارند متفاوت است. به طور معمول این نوع درمان در یک جلسه انجام خواهد شد. اما اگر فردی که برای این نوع درمان مراجعه می‌کند دچار التهاب و خونریزی جزئی لثه باشد، ادامه درمان آن‌ نیز در جلسه دوم انجام خواهد شد. جرم‌گیری لثه هم نیز همین‌طور است؛ هرچه میزان جرم‌های لثه  بیشتر و سخت‌تر باشد، تعداد جلسات درمان بیشتر می‌شود؛ پروسه جرم‌گیری لثه به طور معمول بین 2 تا 4 جلسه صورت خواهد گرفت.

آیا جرم‌گیری دندان با جرم گیری لثه متفاوت است؟

ضرورت انجام جرم گیری دندان و لثه توسط دندان‌پزشک متخصص

جرم‌گیری دندان و لثه باعث زیبایی و تمیز شدن دندان‌ها و لثه‌های فرد می‌شود. همچنین در برطرف کردن عوامل عفونت‌زا، پلاکت‌ها و رسوب باقی مانده در حد فاصل دندان و لثه نیز بسیار اثر بخش هستند. درمان جرم‌گیری یک فرایند ساده اما مهم در دندانپزشکی به حساب می‌آید. لذا جرم‌گیری دندان‌ها و لثه‌ها باید توسط فردی متخصص انجام شود، تا فرد دچار عوارض درمانی نشود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج