۱۲۹۷۹۴۳
۲۵۲۶۹
۲۵۲۶۹
پ

بازیگران ایرانی که پاسپورت آمریکا دارند!

خیلی ها فکر می کنند این ماجرا از انقلاب اسلامی در سال ۵۷ آغاز شد . زمانی که ستاره های موسیقی و سینمای قبل از انقلاب با فواصل زمانی مختلف متوجه شدند که امکان ادامه کار در ایران را نداشته و به ایالت کالیفرنیا و شهر لس آنجلس - پایتخت سینمای جهان با هالیوود - کوچ کردند. اما این واقعیت ندارد ...

رکنا: اینکه کار کردن در ایران و زندگی کردن در کشورهای غربی درست است یا غلط و یا اگر شما هم در این موقعیت بودید، چنین تصمیمی گرفتید یا نه ؟ به کنار . ما کاری به مسائل شخصی افراد هم نداریم، این صرفاً یک گزارش ساده درباره بازیگرانی است که اقامت یک کشور خارجی را دارند، همین!

کوچ ستاره ها به لس آنجلس

خیلی ها فکر می کنند این ماجرا از انقلاب اسلامی در سال ۵۷ آغاز شد . زمانی که ستاره های موسیقی و سینمای قبل از انقلاب با فواصل زمانی مختلف متوجه شدند که امکان ادامه کار در ایران را نداشته و به ایالت کالیفرنیا و شهر لس آنجلس - پایتخت سینمای جهان با هالیوود - کوچ کردند. اما این واقعیت ندارد ...

حتی قبل از انقلاب هم ستاره های مشهوری بودند که برای زندگی کشور های اروپایی و امریکا را انتخاب و تنها برای بازی در سینما یا برگزاری کنسرت و ضبط آلبوم به تهران می‌آمدند . از عهدیه پرکارترین خواننده سینمای فارسی که ساکن اسپانیا بود تا ویگن ،سلطان جاز ایران که آیلین دخترش نیز ستاره سینما در دهه ۵۰ شد .

اما این روند پس از پیروزی انقلاب شدت گرفت و ستاره های زیادی به مرور زمان - طی یک دهه - در شهر فرشتگان جمع شدند.

بازیگران ایرانی که پاسپورت آمریکا دارند!

 فردین و ناصر نرفتند

در همین سال ها بودند ستاره هایی که با وجود داشتن فرزند در امریکا و امکان اقامت در ینگه دنیا ، ماندگار نشدند . ناصر ملک مطیعی ، فردین و گوگوش موقع وقوع انقلاب در آمریکا بودند اما پس از آن در سال ۵۸ به کشور بازگشته و دو نفر اول تا لحظه مرگ در خاک وطن باقی ماندند .

رویای آمریکایی با شادمهر و گلزار

از دهه ۸۰ با مهاجرت شادمهر عقیلی این رویا در میان نسل جدید آغاز شد . محمدرضا گلزار و بهرام رادان نخستین ستاره هایی بودند که در سینما ، پاسپورت آمریکایی گرفتند و این سنت به رویه میان مشاهیر تبدیل شد .

در ابتدا داشتن پاسپورت و اقامت آمریکا صرفاً یک کلاس کاری بود اما کم‌کم از آغاز دهه ۹۰ ستاره های زیادی برای اقامت دائمی راهی کانادا و آمریکا شدند . از رضا عطاران و جواد عزتی تا فریبرز عرب نیا و ... خواننده ها ، آهنگسازان ، شاعران و نویسندگان بسیار.

 مد تولد بچه در غرب !

این ماجرا با مصاحبه ها داغ شد !

تا پیش از توجه افکار عمومی ، بسیاری از بازیگران بودند که این کار را می کردند اما چون موضوع چراغ خاموش و بی سر و صدا بود ،کسی توجهی هم نمی کرد . شیلا خداداد هر دو فرزندش را در آمریکا به دنیا آورد اما کسی حرفی نمی زد تا آنکه سام درخشانی پس از به دنیا آمدن دخترش «برکه» در کانادا ، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت :«اهدای پاسپورت یک کشور پیشرفته و قدرتمند به فرزند کمترین کار از طرف پدر و مادر است» !

بازیگران ایرانی که پاسپورت آمریکا دارند!

 مالک معنوی پایتخت برخلاف شجریان !

محسن تنابنده از سلبریتی های بود که در فضای مجازی بیشترین انتقاد را نسبت به رویه موجود در کشور داشت اما با گرفتن دستمزد میلیاردی با موسسه اوج برای پایتخت قرارداد بست و جنجال شد !

تنابنده هم برای به دنیا آمدن پسرش راهی کانادا شد تا موجی دیگر ایجاد شود . درست در همان روزهایی که محمدرضا شجریان ، استاد آواز ایران با وجود محرومیت ۱۰ ساله از اجرای کنسرت در خاک وطن ، بدرود حیات گفت و پسرش رایان از سن خوزه کالیفرنیا برای مراسم تشییع پدر به وطن برگشت...

شاهکار رامبد !

 اما بدون هیچ شک و تردیدی مهمترین جنجال ها و بیشترین سر و صدا ها به خاطر ماجرای رامبد جوان و نگار جواهریان اتفاق افتاد . سازنده خندوانه که هر شب مردم را دعوت به استقامت و شاد بودن با وجود فشارها و مشکلات معیشتی می کرد ، خود در زندگی شخصی لاکچری ترین شرایط را داشت !

او در برنامه‌اش همه را تشویق به استفاده از کالای ایرانی می کرد اما لباس ها و ساعت و زیورآلاتش همه از برندهای معروف بودند ! وقتی هم زمان وضع حمل نگار جواهریان نزدیک شد ، رامبد و همسرش به مونترال رفتند . جایی که گفته شد خانواده خانم جواهریان زندگی می کنند اما تصاویری که از گردش و خرید رامبد و همسرش در کانادا منتشر شد شرایط دیگری را برای این ستاره ایجاد کرد .

جوی که هنوز هم ترکش هایش ادامه داشته و البته آقای جوان به همراه نوردخت و همسرش به تهران برگشته و مشغول زندگی روزمره خود شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج