۱۲۹۸۲۰۸
۱۲۹۱
۱۲۹۱
پ

صدور کیفرخواست برای مدیران پتروشیمی رجال

دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست مدیران پتروشیمی رجال خبر داد و گفت: فروش غیرمجاز مواد اولیه در بازار آزاد به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال از جمله اتهامات در این پرونده است.

ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست مدیران پتروشیمی رجال خبر داد و گفت: فروش غیرمجاز مواد اولیه در بازار آزاد به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال از جمله اتهامات در این پرونده است.

صدور کیفرخواست برای مدیران پتروشیمی رجال

 علی صالحی روز سه‌شنبه اظهار داشت: مدیران پتروشیمی رجال، محصولات مورد نیاز کارخانه‌ها را در سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ خارج از ساختار بورس کالا و بر خلاف دستورالعمل بازار محصولات پتروشیمی به فروش رساندند که اتهام آن‌ها اخلال کلان در نظام تولیدی از طریق فروش غیرمجاز مواد اولیه در بازار آزاد به میزان ۱۲۸ هزار و و ۹۰۰ تن مواد پتروشیمی‌ را به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال است.

وی افزود: این پرونده سه متهم دارد که با اطلاع قبلی و اشراف بر وضعیت بازار، برخلاف دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی به عرضه مواد اولیه خارج از شبکه بورس اقدام کردند و از این طریق مبالغ سرشاری به صورت نامشروع از فروش غیرقانونی به دست آوردند.

دادستان تهران با اشاره به اسناد و مدارک این پرونده، تصریح کرد: در سال ۹۷ بازار داخلی به یکباره با کمبود مواد اولیه پتروشیمی رو به رو و قیمت طیف وسیعی از کالاها از جمله خودرو، ظروف یکبار مصرف، بسته‌بندی کالا، وسایل آزمایشگاهی و پزشکی و مواد ساختمانی که خوراک اولیه‌شان مواد پتروشیمی بود، افزایش یافت.

صالحی اضافه کرد: مدیران این شرکت قراردادهای بلند مدتی با مشتریان انعقاد می‌کردند و بر اساس این قراردادها خارج از عرضه بورسی کالا را به فروش می‌رساندند و این در حالی است که این شرکت مطابق دستورالعمل بازار محصولات پتروشیمی ملزم به ارائه محصولات پتروشیمی در بورس بوده‌اند ولی خارج از سامانه، محصولات خود را به فروش رساندند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج