۱۲۹۸۴۱۳
۴۷۷۶
۴۷۷۶
پ

تمساح هم‌نوع‌خوار با لذت تمساح دیگری را خورد!

عکاس حیات وحشی در فلوریدا صحنه تکان‌دهنده‌ی تمساح پوزه‌پهن هم‌نوع‌خوار ۲.۵ متری را در حال خوردن یک تمساح کوچک‌تر شکار کرده است.

زومیت نوشت: عکاس حیات وحشی در فلوریدا صحنه تکان‌دهنده‌ی تمساح پوزه‌پهن هم‌نوع‌خوار ۲.۵ متری را در حال خوردن یک تمساح کوچک‌تر شکار کرده است.

باربارا دی‌آنجلو (Barbara D’Angelo) عکاسی است تجربه عکاسی از تمساح‌ها در حال خوردن حیوانات دیگر را دارد؛ البته حیواناتی که از آن‌ها حرف می‌زنیم ماهی و اردک بودند. عکس‌های جدیدی که او در پارک تالاب اورلاندو در ۶ مارس شکار کرده است به‌طور کلی با همیشه متفاوت بود.

همنوع‌خواری در حیات وحش

در جانورشناسی به عمل مصرف تمام یا بخشی از بدن فردی از یک گونهٔ جانوری توسط فردی دیگر از همان گونه به عنوان غذا، عمل هم‌نوع‌خواری یا کانیبالیسم (به انگلیسی: Cannibalism) می‌گویند. واژه کانیبالیسم (Cannibalism) برگرفته از نام مردم جزیره‌ای به نام کانیبال (Canibales) است.

به‌طور کلی دو نوع هم‌نوع‌خواری وجود دارد: فعال و غیرفعال. هم‌نوع‌خوار فعال پیش از خوردن هم‌نوعانش، عملاً آن‌ها را صید می‌کند و می‌کشد. هم‌نوع‌خوار غیرفعال ساده‌تر عمل کرده و از لاشه هم‌نوعش که شاید به‌طور اتفاقی با آن برخورد کرده باشد تغذیه می‌کند.

به‌طور کلی هم‌نوع‌خواری می‌تواند به عنوان شکل ویژه‌ای از رفتار تغذیه‌ای به‌شمار رود که گونه شکارگر هم‌نوع خودش را صید می‌کند یا به‌سادگی از آن تغذیه می‌کند. تعداد بسیار کمی از گوشتخواران عالی مثل گرگ‌ها و ببرها هم‌نوع خود را می‌خورند حتی انواعی که این کار را انجام می‌دهند، مثل کفتار خالدار، هم‌نوع‌خواری از نوع غیرفعال دارند. در مقابل، هم‌نوع‌خواری در میان حشرات بسیار رایج است که اغلب نتیجه نبود توانایی جانور در تشخیص میان هم‌نوع خودش و صیدش است.

باربارا می‌گوید: «وقتی این اتفاق افتاد، من هیجان‌زده واکنش نشان دادم. باید اعتراف کنم که وقتی عکس‌هایم را روی صفحه بزرگ‌تری مشاهده می‌کردم، دست‌هایم شروع به لرزیدن کرد.»

تمساح هم‌نوع‌خوار با لذت تمساح دیگری را خورد!

به گفته دی‌آنجلو،‌ او تنها ۳ متر از صحنه خشونت‌آمیز فاصله داشت و در حین انجام عکاسی قلبش با شدت می‌تپید. باربارا می‌گوید: «وقتی این اتفاق افتاد، من هیجان‌زده واکنش نشان دادم. باید اعتراف کنم که وقتی عکس‌هایم را روی صفحه بزرگ‌تری مشاهده می‌کردم، دست‌هایم شروع به لرزیدن کرد.»

تمساح هم‌نوع‌خوار با لذت تمساح دیگری را خورد!

عکاس، ۳۵ عکس از تمساح دو و نیم متری که طعمه خود را در دو دقیقه به‌شکل وحشیانه نابود کرد، انداخت.

تمساح هم‌نوع‌خوار با لذت تمساح دیگری را خورد!

«تمرکزم را روی دهان، صورت و همچنین چشم‌های الیگاتور هم‌نوع‌خوار نگه داشتم. او مدام به من نگاه می‌کرد. من مثل یک درخت ثابت ایستادم تا فکر نکند که تهدیدی برایش به‌حساب می‌آیم.»

تمساح هم‌نوع‌خوار با لذت تمساح دیگری را خورد!

واکنش به عکس‌های شکارشده باربارا بسیار زیاد بوده است، او تصاویر مذکور را یکی از بهترین عکس‌های خود توصیف می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج