۱۲۹۹۱۲۷
۱۷۳۹
۱۷۳۹
پ

کشف دارویی برای درمان آلزایمر

فرآیند تشکیل خاطرات در ناحیه هیپوکامپ مغز، فرآیند پیچیده ای است که بیشتر روی تعاملات دقیق بین نورون ها، انتقال دهنده های عصبی، گیرنده ها و آنزیم ها متکی است.

سیناپرس نوشت: فرآیند تشکیل خاطرات در ناحیه هیپوکامپ مغز، فرآیند پیچیده ای است که بیشتر روی تعاملات دقیق بین نورون ها، انتقال دهنده های عصبی، گیرنده ها و آنزیم ها متکی است. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، به یافته های جدیدی دست یافته اند که به نظر می‌ رسد نقش مهمی در شکل گیری و تثبیت خاطرات در مغز دارند.

کشف دارویی برای درمان آلزایمر

دانشمندان توضیح داده اند: این یافته ها، پرده از مکانیسم شگفت انگیزی برمی دارد و نشان می دهد که آنزیمی مثل فسفودی استراز، نقش کلیدی در کنترل بیان ژن لازم برای تشکیل و ثبت خاطرات دارد.

این مطالعه بیشتر روی دستگاه آدرنرژیک که در کنترل یادگیری و حافظه نقش دارد، متمرکز است. محققان، گیرنده های بتا-۲ آدرنرژیک را بررسی کردند. این گیرنده ها در انواع مختلف سلول ها در سراسر بدن وجود دارند و در سلول های عصبی در ناحیه هیپوکامپ مغز نیز یافت می شوند.

یافته ها نشان داده اند: هنگامی که فعال شدن گیرنده‌ های آدرنرژیک بتا-۲، منجر به آزادسازی آنزیمی به نام فسفودی استراز ۴D۵ می شود که بر اساس نتایج تحقیقات پیشین، نقشی کلیدی در تقویت یادگیری و حافظه دارد.

محققان دریافتند :موش های فاقد گیرنده ‌های آدرنرژیک بتا-۲، در ارتباط با فضا و مکان، حافظه ضعیفی از خود نشان می دهند. این، یکی از مراحل اولیه بیماری آلزایمر است. با این حال، هنگامی که پژوهشگران، دارویی به نام مهارکننده PDE۴ را در اختیار موش ‌ها قرار دادند، توانایی حیوانات برای یادگیری و حفظ خاطرات افزایش یافت.

دانشمندان اظهار داشته اند: درک اینکه چه چیزی باعث اختلالاتی مانند بیماری آلزایمر می ‌شود به ما کمک می کند تا مداخلاتی را پیدا کنیم که به بیماران امکان می ‌دهند تا حافظه خود را بازیابند یا پیشرفت بیماری را کاهش دهند. بر اساس یافته های ما، مهارکننده ‌های PDE ممکن است برای درمان بیماری آلزایمر مفید باشند. یافته های این تحقیق در مجله Science Signaling منتشر شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج