۱۲۹۹۸۳۴
۱۵۷۱
۱۵۷۱
پ

رکوردشکنی یک ماهی شگفت‌انگیز در مقابل دوربین

محققان به‌تازگی موفق به ثبت تصویر یک ماهی در عمق ۸۳۳۶ متری اقیانوس در نزدیکی ژاپن شده‌اند و از این حیث رکورد زده‌اند.

دیجیاتو نوشت: محققان به‌تازگی موفق به ثبت تصویر یک ماهی در عمق ۸۳۳۶ متری اقیانوس در نزدیکی ژاپن شده‌اند و از این حیث رکورد زده‌اند.

دانشمندان تصویری از یک ماهی در عمق ۸۳۳۶ متری اقیانوس را ثبت کرده‌اند و می‌گویند رکورد ثبت تصویر از عمیق‌ترین ماهی دریاها شکسته شده است. آن‌ها برای انجام این کار یک دوربین خودکار را به گودال ایزو-اوگاساوارا فرستادند و این موجود را مشاهده کردند. گفته می‌شود که این حلزون‌ماهی در نقطه‌ای دیده شده است که احتمالاً حداکثر عمق برای زیست این گونه از ماهی‌ها محسوب می‌شود.

پروفسور «الن جیمیسون» از دانشگاه وسترن استرالیا می‌گوید: «اگر این رکورد شکسته شود، تفاوت آن احتمالاً افزایش اندکی در حد چند متر خواهد بود.» البته او مدعی است که ماهی حاضر احتمالاً می‌تواند در عمق‌های بیشتر هم دوام بیاورد، چون آب‌های گودال ایزو-اوگاساوارا اندکی گرم‌تر از آب‌های گودال ماریانا است.

این حلزون‌ماهی موجودی کم‌سن‌وسال از گونه Pseudoliparis است، اما دانشمندان آن را به دام نینداختند تا دقیق‌تر بررسی‌اش کنند. درعوض چندین ماهی دیگر را در عمق ۸۰۲۲ متری اقیانوس گردآوری کردند که ظاهراً از گونه Pseudoliparis belyaevi بودند.

رکوردشکنی یک ماهی شگفت‌انگیز در مقابل دوربین

جیمیسون می‌گوید: «پیش‌بینی می‌کردیم که عمیق‌ترین ماهی در گودال ایزو-اوگاساوارا و یک حلزون‌ماهی باشد. کلافه می‌شوم وقتی مردم به من می‌گویند ما هیچ چیزی راجع به اعماق دریا نمی‌دانیم؛ چرا که می‌دانیم. اوضاع به‌سرعت درحال تغییر است.»

رکورد قبلی ثبت تصویر از عمیق‌ترین ماهی دنیا در سال 2018 در عمق 8178 متری در گودال ماریانا به ثبت رسیده بود. دانشمندان آن ماهی را که با نام حلزون‌ماهی ماریانا معرفی می‌شود، از سال 2014 می‌شناختند. گفته می‌شود که حلزون‌ماهی‌ها می‌توانند به عمیق‌ترین نقاط اقیانوس در عمق 6 تا 11 هزار متری برسند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج