جاباما
۱۲۹۹۸۴۸
۴۳۵۳
۴۳۵۳
پ

ارتش اسرائیل:

پهپاد سرنگون شده در اسرائیل، ایرانی بود

جروزالم پست مدعی است که ایران در واکنش به چند حمله اسرائیل به اهداف ایرانی در سوریه این پهپاد را روانه اسرائیل کرد.

عصر ایران: ارتش اسرائیل تایید کرد که پهپاد سرنگون شده در حریم هوایی اش از سوی ایران و از طریق سوریه برای انجام عملیات فرستاده شده بود.

به گزارش یورونیوز، روزنامه جروزالم پست در گزارشی ضمن طرح ادعای یاد شده نوشت که این پهپاد روز یکشنبه با استفاده از ابزارهای الکترونیکی خاص منهدم شده است.

نویسنده گزارش مدعی شد که این پهپاد در پی حملات روزهای اخیر به اهداف ایرانی و نیروهای وابسته به ایران در سوریه که به اسرائیل نسبت داده می‌شود برای ورود به حریم هوایی اسرائیل فرستاده شده بود.

بنا به این گزارش، جزئیات مرتبط با هویت پهپاد و نحوه سرنگون شدن آن در ابتدا تا حدی سانسور شد زیرا به اعتقاد نویسنده، ارتش اسرائیل معمولاً در گذشته چنین بار دست به انهدام پهپادهای متجاوزی از این دست زده بود و در کل تمایل دارد قابلیت‌های مختلف الکترونیکی سامانه‌های دفاعی خود را برای اغفال دشمنان مسکوت نگاه دارد.

پهپاد سرنگون شده در اسرائیل، ایرانی بود

جروزالم پست سپس به این نکته اشاره می‌کند که مشخص نیست چرا ارتش اسرائیل این بار از ابزارهای متفاوتی برای سرنگون کردن پهپاد استفاده کرد و تأخیر موقت در انتشار برخی اطلاعات کلیدی در خصوص این حادثه از چه اهمیتی برخوردار بود؟ حال آنکه مقامات روز دوشنبه تصمیم به افشای اطلاعات بیشتری در این خصوص گرفتند.

بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل شب گذشته حتی اعلام کرده بود که این پهپاد را در طول مسیر پروازی خود از داخل خاک سوریه ردیابی کرده و هرگز تهدیدی از جانب آن مشاهده نکرده است.

ارتش اسرائیل هنوز در حال بررسی جزئیات این حادثه است و دلیل افشای بخشی از اطلاعات مربوط به آن شاید به این موضوع برگردد که بقایای پهپاد سرنگون شده صبح روز دوشنبه در منطقه دره هولا پیدا و برای مطالعه بیشتر جمع آوری شده است.

چرا ایران پهپاد به سوی اسرائیل فرستاد؟

نویسنده گزارش جروزالم پست درپاسخ به سوال طرح شده در بالا مدعی است که ایران در واکنش به گزارش هایی مبنی بر نسبت دادن چندین حمله اسرائیل به اهداف ایرانی و نیروهای وابسته به این کشور در سوریه طی روزهای اخیر این پهپاد را روانه اسرائیل کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: افزایش حملات منتسب به ارتش اسرائیل اندکی پس از آن صورت گرفت که حزب الله عاملی را برای دست زدن به چندین انفجار به اسرائیل فرستاده بود.

به گزارش جروزالم پست، این عامل حزب‌الله ماه مارس یک ماده منفجره را در تل مگیدو منفجر کرد اما قبل از اینکه بتواند دست به انفجارهای دیگری بزند توسط نیروهای امنیتی کشته شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج