adexo3
۱۳۰۰۳۸۴
۱۱۵ نظر
۴۵۴۸۱۸
۱۱۵ نظر
۴۵۴۸۱۸
پ

عجیب‌ترین جیگرکی تهران را این دو دختر شجاع‌دل می‌چرخانند!

سدری رنگ غالب وسایل مغازه‌شان است. به سبک چیدمان دکان‌های دهه ۶۰ یک یخچال دارند برای خوراکی‌ها و دیگری برای نوشیدنی‌. داخل مغازه یک گچ‌بری آینه‌کاری به سبک قدیم کار شده‌ است. فِرشان زغالی‌ است و آتشش آماده‌. آن‌طرف‌تر چای‌شان به راه است و درون استکان‌های کمرباریک نقاشی‌شده از میهمان پذیرایی می‌کنند. مشتری دو سیخ جگر سفارش داده، بیرون نشسته‌اند و با اشتیاق می‌خورند و هنگام تسویه‌حساب چای هم سفارش می‌دهند.

شرق: سدری رنگ غالب وسایل مغازه‌شان است. به سبک چیدمان دکان‌های دهه ۶۰ یک یخچال دارند برای خوراکی‌ها و دیگری برای نوشیدنی‌. داخل مغازه یک گچ‌بری آینه‌کاری به سبک قدیم کار شده‌ است. فِرشان زغالی‌ است و آتشش آماده‌. آن‌طرف‌تر چای‌شان به راه است و درون استکان‌های کمرباریک نقاشی‌شده از میهمان پذیرایی می‌کنند.

عجیب‌ترین جیگرکی تهران را این دو دختر شجاع‌دل می‌چرخانند!

مشتری دو سیخ جگر سفارش داده، بیرون نشسته‌اند و با اشتیاق می‌خورند و هنگام تسویه‌حساب چای هم سفارش می‌دهند. فضای نوستالژی این مغازه که در خیابان سنگفرش‌شده سی‌تیر قرار دارد، سبب می‌شود خوردن کباب، جگر، دل و قلوه در جگرکی جلال حس کهنه قدیم را تداعی کند. اما این مغازه یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد که باعث می‌شود آن را از بقیه متمایز کند؛ جگرکی جلال توسط ضحا و آیدا قلی‌پور مدیریت می‌شود.

حالا حتما با خودتان می‌گویید پس چرا «جلال»؟ این نام کسی است که پیشنهاد این ایده را به ضحا و آیدا داده است. دو خواهر که یکی‌شان 27 سال دارد و دیگری 29 سال، شش ماه است که جگرکی راه انداخته‌اند و با وجود چالش‌های فراوان، هر روز احساس موفقیت و رضایت بیشتری دارند.

ضحا دو لیسانس حقوق و روان‌شناسی گرفته. کار در بیمارستان اعصاب و روان را دوست داشته اما شرایطش فراهم نشده است. او می‌گوید به شغل‌های عموما پرچالش علاقه دارد و از پسش برمی‌آید. مشتری را ضحا راه می‌اندازد، آیدا رفته نان بگیرد و این تقسیم کار را از همان اول راه برای خودشان تعریف کرده‌اند. ضحا خواهر بزرگ‌تر است، پرستیژ و لباس‌پوشیدنش شبیه به یک سرآشپز واقعی‌ است. می‌گوید: «شاید من اولین‌ زنی باشم که پشت منقل می‌ایستد و جگر و جوجه‌کباب می‌دهد دست مشتری. من به پختن کباب آن هم بر روی آتش و زغال از بچگی علاقه داشتم، برای همین هم فر گازی را برای مغازه انتخاب نکردم».

می‌خندد و ادامه می‌دهد: «مزه جگر روی زغال یک چیز دیگر است. پدرم همواره این علاقه‌ام را تشویق کرده و تا الان او بوده که نگذاشته من و خواهرم در مسیری که انتخاب کرده‌ایم، کم بیاوریم. من همیشه برای انتخاب شغل و مسیرم آشپزی جزء فانتزی‌ها و رؤیاهایم بود. اول به بازکردن رستوران فکر می‌کردیم و اینکه منوی غذاهای مکزیکی، ایتالیایی و‌... را که همیشه درست می‌کنم، ارائه بدهیم؛ اما خیلی اتفاقی یکی از دوستان پیشنهاد جگرکی را داد و ما هم به آن فکر کردیم و بعد راهش انداختیم».

تأسیسات مغازه کار خودمان بود

به گفته ضحا، «از این مغازه حدود 40 سال بود که استفاده‌ای نشده بود. برای همین به بازسازی اساسی نیاز داشت. تعمیر مغازه از کاشی‌کاری گرفته تا لوله‌کشی و کارهای تأسیساتی را با کمک هم انجام دادیم‌. آیدا مهندسی مکانیک خوانده و بسیاری از امور فنی بر عهده‌ او بود. تا اینکه مغازه روبه‌راه شد و ما کارمان را شروع کردیم. ابتدا‌به‌ساکن بزرگ‌ترین چالشی که ما با آن مواجه شدیم، نوسان قیمت‌ها و بالارفتن آنها بود. برای مثال قیمت جگر دو برابر شد. قیمت گوشت هم به همین ترتیب‌ و مردم قدرت خریدشان کم شد. برای همین ما سعی کردیم از سود خودمان کم کنیم؛ یعنی قیمت‌ها را بالا نبریم،‌ طوری که بر روی خیلی از آیتم‌ها سودی نداریم. فقط ادامه دادیم برای اینکه شرایط را حفظ کنیم و در مغازه را نبندیم».

ضحا از دومین چالش هم حرف می‌زند: «همین که ما به‌عنوان یک زن پشت منقل ایستادیم و کباب درست می‌کنیم، باعث نگاه‌های عجیب و پر از علامت‌سؤال برای آقایان است. به هر حال عادت ندارند و تا به حال چنین چیزی ندیدند که خب شاید تقصیری هم نداشته باشند. مثلا مشتری آقا می‌آید داخل و می‌خواهد یادت بدهد، فکر می‌کند نمی‌توانی و از پسش برنمیای. یا مثلا می‌گوید من می‌ایستم شما بروید داخل آشپزخانه! دو، سه هفته اول خیلی ناراحت شده بودم و واقعا ادامه‌دادن برام سخت شده بود، ولی پدرم که همیشه الگوی من است، گفت اصلا به این چیزها فکر نکن. کار خودت را بکن. بقیه هم کم‌کم عادت می‌کنند. واقعا هم هر چقدر زمان می‌گذرد می‌بینم قضیه برای خیلی‌ها حداقل در همین محله جا افتاده و دیگر عجیب نیست. خیلی‌ها الان حتی از شغل ما خوششان آمده و مدام سعی می‌کنند تشویق‌مان کنند. به این نتیجه رسیدم که همه چیز به خودمان مربوط است، اینکه درون جامعه بایستیم و خودمان را از محدودیت‌های فرهنگی جدا کنیم».

آزادی‌های پسران به نسبت دختران

ضحا از ریشه‌های سنتی برخی رفتارهای می‌گوید: «وقتی از قدیم جا افتاده که زن‌ها از جرقه و آتش می‌ترسند، انگار برای همه تبدیل به یک اصل شده و معتقدند اصلا مگر یک زن بلد است آتش روشن کند. ولی وقتی پای شغلت ایستادی و نشان دادی که از پسش برمی‌آیی، کم‌کم طرز فکرها تغییر می‌کند. البته شاید اگر پدر من مردی بود که نمی‌گذاشت من هیچ کاری بکنم، دست به آتش بزنم و آشپزی کنم، طبیعتا من هم ترسو بار می‌‌آمدم. برای همین هم وقتی از تصمیم خود برای راه‌اندازی اینجا با او حرف زدیم، استقبال کرد و گفت حمایتمان می‌کند و تا الان هم همین‌طور بوده».

او بر این باور است که ‌«به پسرهای ما یک‌سری آزادی‌ها از همان اول داده می‌شود. ما نسل جوان باید حواسمان باشد که دختران‌مان را با ترس انجام‌دادن یک‌سری کارها بار نیاوریم؛ چون وقتی بگوییم نمی‌توانی، قاعدتا توانایی‌ هم به دست نمی‌آورد. برای ذهن دختران‌مان نباید محدودیت بتراشیم؛ چون ذهن پر است از ایده و توانایی که با تمرین و تکرار و تجربه به ثمر می‌رسد. وقتی با قدرت جلو می‌روی، می‌بینی خواه‌ناخواه همه نگاه‌های متعجب و قضاوت‌ها حذف می‌شود و تو پله به پله به هدفت نزدیک‌تر می‌شوی. من از این جهت همیشه امیدوارم، امیدوار به آینده و درست‌شدن شرایط. خیلی از دوستان من مهاجرت کردند و رفتند، اما من با وجود اینکه شرایطش را هم برای رفتن داشتم،‌ نرفتم؛ چون اگر قرار باشد همه بگذاریم و بریم، پس کی بماند و مملکت را بسازد؟ ضمن اینکه به باور من هیچ‌کجا مملکت خود آدم نمی‌شود».

پرطرفدارترین غذای منوی شما چه چیزی است؟

دنده‌کبابی‌ ما طرفدار زیادی دارد. قبلا میگوی کبابی‌ ما هم خیلی خوشمزه بود که خب به خاطر بالارفتن قیمت‌ها مثل چنجه فعلا حذفش کردیم. جگر و گوشت و مرغ و‌... سفارش می‌دهیم و برایمان می‌آورند. نان را خودمان می‌گیریم و بقیه کارها را هم با هم انجام می‌دهیم، اما فکر می‌کنم کارمان سنگین‌تر که بشود باید یک نفر را کمکی بیاوریم. اتفاقا یکی، دو خانم در همین محله دیدم که برای همکاری با ما مشتاق هستند. ما فعلا صبر کردیم تا زمانی که بتوانیم از پس تأمین هزینه‌های یک نیروی جدید بربیاییم.

همیشه دلم می‌خواست هر شغلی را که راه می‌اندازم برای همه قابل دسترس باشه، نه فقط برای یک قشر خاص. برای همین هم دلم می‌خواهد تا جایی که راه دارد قیمت‌ها را بالا نبرم که اکثرا قدرت خرید داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      هم خوشحال شدیم و هم متاسف که دو خانم محترم برای گذران امور زندگی با تحصیلات عالیه چکار می کنن وچرا از وجود جوانان ما در رشته های تخصصی آنها استفاده نمی شود

      پاسخ ها

      • زهرا

        خیلی خوبه که شغل دارند ولی زیاد خوب نیست که تو شغلی کار میکنند که اصلا ربطی به تحصیلاتی که سالها براش زحمت کشیدند نداره و خوب کی باید جواب سالهای عمری که اینطور صرف تحصیل میشه و به نتیجه نمیرسه رو بده ؟؟؟
        اگر هر کسی میتونست سر جای خودش باشه خیلی بهتر بود اگر میتونستند از این همه سال تحصیلشون نتیجه بگیرند بهتر بود

      • قراچورلو

        سلام مرد وزن در کار فرق ندارد اکثر زن در تمام کار موفق هستند به این دو نفر دختر خانم تبریک عرض میکنم اتفاقا در غذا خوری خانم ها خیلی خوب جواب میده

    • ناشناس

      سلام آدرس این جیگرکی لطف کنید

      پاسخ ها

      • مرغ حق

        خیابان سی تیر

      • ناشناس

        خیابان سی تیر

    • ناشناس

      آفرین به شیردختران وطنم

    • یاسمن

      شما هم تبلیغ خوبی کردید

    • ناشناس

      درود بر شرفشان

      پاسخ ها

      • جی اس

        ماشاالله

    • ناشناس

      افرین به پدر این دخترها و افرین به خودشان، امیدواریم روزی این فرهنگ غلط کارهای مردانه از بین برود و خانم ها هم وارد کارهای به اصطلاح سخت شوند. در واقع سخت نیستند و ما سوختشان کردیم

      پاسخ ها

      • بیتا

        فقط پدر؟ مادرشون قوی بود که این شدن

    • ناشناس

      عالی.
      باید این تابوی برتری مردان شکسته بشه که خدا رو شکر در حال انجامه

      پاسخ ها

      • فیلسوف الدوله

        استعدادها مبنای برتری یا فضیلت نیست چه اگر اینگونه باشد چون برخی حیوانات شنوایی یا بینایی و یا قدرت بیشتری از انسان دارند پس برتر از انسان هستند. آنچه برتری بین انسانها ایجاد میکند زن و مرد بودن یا استعدادها نیست بلکه فکرها و اندیشه هاست بلکه توهمان اندیشه ات هستی و معیار تو همان است

    • ناشناس

      دمتون گرم واقعا کارتون عالی منم دوست دارم کارتون رو و تشویقتون میکنم افرین انشاالله موفق باشید و پر روزی

    • ناشناس

      خدا قوت ،موفق باشید

    • ناشناس

      ننوشتيد اين مغازه در كدام شهر ومحله قرار دارد

      پاسخ ها

      • ناشناس

        تهران پامنار

    • ناشناس

      به این دو خواهر عزیز دوست داشتنی تبریک میگم واقعاً خسته نباشید.
      یک. الگوی کامل برای جوانان ایرانی هستند.به شما افتخار میکنم و براتون آرزوی سلامتی و موفقیت و سربلندی میکنم .دست مریزاد وخدا قوت
      در پناه حق باشید

    • ناشناس

      تحسینتون میکنم.
      عاالی بودی.
      وبزرگترین حامی پدره برای یک دختر..
      پدر تکیه گاه عششق اول الگوی هردختریه...
      همینطور باموفقیت ادامه بدین.
      شما میتوانین.
      😍💪💪💪👏🥂

      پاسخ ها

      • ناشناس

        البته پدر تا داریم تا پدر، خداوند پدر این دو خواهر را در پناه خود حفظ کند

    • نادر

      با سلام..ضمن آرزوی موفقیت برای این دو خواهر سخت کوش وپدر بزرگوارشان واقعا کار سختی را انتخاب کرده اند انشاالله که پر خیر و برکت باشه
      با سپاس از سایت برترین ها که به موضوع ارزشمندی پرداخته و آنهم عدم انحصار شغل برای جنس خاص هست!

    • میرشجاع

      سلام احسنت انسان باید کار آفرین باشد و دست به زانو بزند دختر و پسر ندارد ادامه بده به امید موفقیت

    • ناشناس

      ایول زنان شجاع ایران ادامه بدید

    • Reza

      خدا قوت تون بده

    • سعید

      آفرین به هردوخواهرانشاالاه روزبه روز کاسبی شما دوخواهرعالی تربشه

    • اتابک

      چرا تصویری ازشون نزاشتین
      دم از حقوق زن میزنید
      ولی زنا این مملکت نه تصویری نه مجسمه ی نه هیچی ندارن

      پاسخ ها

      • زینب

        چرا الکی شلوغش میکنید
        شاید خودشثن نخواستن عکسشون رو بزارن و این نشثن از حیای اون هاست و خود حقثق زن هست
        من نمیدونم چرا شماها زثد قضاوت میکنید؟!

      • سلطان

        چقدر فمنیست زیاده

    • ناشناس

      افزین

    • قوچانی

      انشالله هر جایی که هستید موفق باشید

    • ناشناس

      آفرین
      متاسفانه علت بخشی از بیکاری افراد جامعه عدم تخصص و تنبلی است

    • ناشناس

      ادرسش کجاست

    • ناشناس

      حس.

    • ناشناس

      باسلام به

    • شهرام

      سی تیر من حاظرم به عنوان یه جگرکی بیام براشون کارکنم

    • پرگل

      باسلام به خواهران فزیزومحترم کشورم من به شما افتخار میکنم که بازحمت نون حلال اسایش خودتون فراهم میکنید واویزان وسربار تیسید شماها الگوی همه جوانان مملکتم هستید باید یاد بگیرن انهایی که دم لز بیکاری میزنن خدامهربان یارتان باشد

    • ناشناس

      آفرین به این دوجوان مؤید باشید

    • ناشناس

      مادر جان به وجود شما دختران ایرانی افتخار میکنم من به دخترام گفتن باید دستاشون رو زانو های خودشون باشه کار آبرومندانه هیچ عیب و عار نیست برای همه دختران و خانمها ارزوی مو فقیت دارم

    • امین

      کارو بارتون سکه

    • جبار جبار

      باید به حال این مملکت ویران شده گریست
      که دختران پسران با علم سواد عالیه
      باید به کشور داری بپردازند
      ومملکت را بچرخانند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        میتونی بری از این مملکت خخخخخخ

    • ناشناس

      والا مرد واقعی اینان

      پاسخ ها

      • ناشناس

        درستش اینه که بگیم خیلی زنن دمشون گرم

      • ناشناس

        اشتباه کردی زن واقعی اینان

    • مهرماه

      من یک خانم هستم.اصلا برایم عجیب نیست که خانمها اغذیه فروشی کنند.یا در خیابان دکه غذا خوری باز کنند.یا بسیاری از شغلهای دیگر،اما چون چند روز پیش هم در اینترنت دیدم که یکی از بانوان آشپز سرشناس با کله گوسفند در دستانش طرز تهیه کله پاچه را آموزش می دادند و الان هم این خانمها رادیدم،تعجب می کنم که چرا این بانوان در آشپزی انقدر خشن هستند.منظورم اصلا این نیست که غذا باید فرنگی باشد،ولی جگرکی و کله پزی ...مثل این که یک خانم گوسفند سلاخی کند.البته این فقط نظر من بود...

      پاسخ ها

      • ناشناس

        فکر کنم شما فوبیای گوسفندوکله اش رو دارین

    • ناشناس

      احسنت به این دوبانوی ایرانی
      فقط آدرس این جیگرکی هم لطف کنید بگید

    • ناشناس

      خانم های عزیز که دوستدار تساوی و برابری زن و مرد هستن!!!هر روز زیر بارش تگرگ تو صف تاکسی یه اقا نوبتش رو به شما داد و قبول نکردی و گفتی من و شما فرقی نداریم.برابری شروع میشه.خانم ها خودشون هر کجا شلوغ میشه و شرایط سخت ،،سریع فریاد صف زنونه مردونه میزنن

    • ناشناس

      ممنون که کارآفرینها رو معرفی کردید آدرس یادتون نره تا بریم از نزدیک بهشون تبریک بکیم.

    • جمال موسوی

      باسلام فقط میتونم بگم عیوالله انشاالله سال خوبی پيش رو داشته باشیدو پر روزی باشه حتما خدمتتون ميرسم البته همه باید بياند

    • ... 7

      موفق باشید
      اگر بگم شاید بگوید حسودم من هم خانمم. هم فلافل فروشی هم جگرگی. کار میکنم

    • ناشناس

      افرین به این خانمها اگه محتاج باشیم دست به کار میشیم من هم الان پنجاه و چهار سالمه همه کار فنی تقریبا بلدم لوله کشی بلدم در حال حاضر هم در تراشکاری کار میکنم چه عیبی داره

    • ناشناس

      اینا هم پدر حمایتگر داشتن، مغازه واسشون خریده و گرنه وای به حال دختران بدبختی یه یک خانواده فقیر دارن به هر دری بزنن به‌هیچ جا نمیرسه

    • شیما

      تهران،خیابان سی تیر

    • مریم

      کار عارنیست اما با هزار امید بچه بزرگ کنی هزینه بدی که درس بخونه اما آخرش بشه کبابی خجالت برای مسئولین بی لیاقت مفت خور

    • 🖤🖤🖤

      خسته نباشید عزیزان
      ان شاالله خدا روزیتان را بیشتر کند وموفق باشید

    • صوفیا

      سلام خدا قوت
      آن شاالله خداوند بهترینها رو سر راهتون قراربده
      آمین یا رب العالمین

      پاسخ ها

      • ناشناس

        آفرین به این زنان ایرانی

    • ناشناس

      در این مملکت متاسفانه شغل ها بر عکس
      میچرخد

    • ناشناس

      کار، کار است دختر و پسر هم نمیشناسد
      ولی همت و احترام همیشه و در همجا باید باشد
      آفرین بر دختران امروزی

      پاسخ ها

      • بابک

        افرین به شیر دختران ایران این نوادگان راستین تهمینه ا و اناهیتاباعث افتخارید

    • الهه

      آفرین به شما دوبانوی شجاع.امیدوارم آنقدر درکارتون پیشرفت کنید که حتی خودتونم فکرشو نمی کردید.به امیددیدار

    • سید

      آفرین

    • ع.ک

      احسنت.ازخدابرای شمادوخواهرپرتلاش وسایرجوانان هموطن سلامتی،موفقیت وعاقبت بخیری خواهانم

    • اعظم

      بسیارعالی خدا قوت

    • سجادبهزادی

      اینجا بایس گفت نان پدر وشیرمادرحلالت خواهران پهلوان انشالا همیشه خدا یارویاورتون باشه چون مثل مرد هم خدمت به مردم میکنید وهم پول حلال درمیارید یاحق

    • سجادبهزادی

      باسلام خدمت خواهرهای گل زحمت کش آدم اگه یه تیکه غیرت داشته باشه مثل این دوتا خواهر میتونه راحت پول حلال دربیاره زنده باد سرزمینم ایران باشیرزنان بزرگ وغیرتمندش

    • ناشناس

      خدا قوت

    • ناشناس

      با سلام وخسته نباشید ب این دوخواهر باغیرت.خدا ب کسب وکارتون روزی بده.خدا دمتون گرم خیلی عالی که خانم ها هم مثل آقایان ایجاد شغل کنن.افرین واقعا احسنت

    • مهدی

      چون ۹۰ درصده اقتصادمون دولتیه مشاغل خیلی کمی برای انتخاب باقی میمونه ولی به قول قدیمیها کار تو کار میاد پس ادامه بدین یروز مزد کارتونو میگیرین خصوصا اگر انصافو همونطور که گفتید رعایت کنید

    • ناشناس

      یه خورده ام اونور قضیه رو ببین شاید خودشون دوست نداشتن تصویری ازشون کار بشه

    • تا بلت

      ماشاالله بهشون

    • ایرانی

      دمتون گرم آفرین به زنان ایرانم. انوقت پسرهای الاف وقتی بهشون میگی چرابیکاری میگه کوکار میخواد بشینه به امید دولت ببینه کی یه کار پشت میزنشینی بهش میدن .ازتوحرکت ازخداببرکت

    • میک

      افرررین ....هزاران افرین ...موفق باشید دختران وطن

    • ناشناس

      سلام من الان یه خانم 33 ساله هستم که تو سن 18 سالگی از توابع کرمانشاه جکرگی زدم. و در آمدشم خوب بود. ترم دوم دانشگاه .اما دیگه ادامه ندادم.و رفتم سراغ ادامه تحصیل🥺اما تو فصل تابستون مگس و پشه ها خیلی ا ذیت میکنن مواظب باشید و از همین حالا آمادگی داشته باشید

    • ناشناس

      سلام ، هزاران آفرین به دختران جوان و پرانرژی ، انشالله کارتان هرروزپردرامدترازروزپیش باشه

    • آرین

      آفرین .دقیقا

    • ناشناس

      خداقوت عزیزان.موفق باشید

    • ناشناس

      احسنت خداقوت

    • ناشناس

      باید گفت درود به مادر این خانم ها این گونه دخترانشان را تربیت کردن

    • ایرانی

      درود بر شما
      برای شما تندرستی ،شادی و پیروزی آرزو دارم.

    • ناشناس

      موفق و پیروز باشید کارتون عالی هست ب امید موفقیتهای بیشتر

    • ایرانیم منتقد گر

      درود و هزاران درود فراوان بر چنین بانوان تلاشگر دانا با خرد و توانمند که به همگی فهماندن زنان رکن اساسی هر ملتی و در بیشتز کارها توانی پر توان و کمتر از آقایان نیستند بانوان‌گرامی دلسوز میهن پرور را دریابید همیشه به افق های دورتر بنگرید یا خدای گرامی

    • ناشناس

      آفرین به غیرتتون 😃

    • ناشناس

      باعث تاسفه یکی با لیسانس روانشناسی و حقوق جیگری میزنه و یکی با دیپلم میشه مشاور عالی ایرانخودرو

      پاسخ ها

      • ساحل

        واقعا گل گفتید

    • ناشناس

      بسیارعالی

    • ناشناس

      انشاءالله که موفق باشید

    • امیرحسین

      دمتون گرم به هردوخواهرزندکی‌اونم توتهران ودوخواهرشجاح دمتون گرم بازارهمیشه داشته‌باشید،،💪💪💪💪👌👍

    • ناشناس

      من در شهر رودبار هم دیدم که خانما با آقایان جگر چی میگردن

    • ناشناس

      باعث ناسغه
      مدیران جامعه آیا خجالت می

    • ناشناس

      مهم اینه که هر کاری انجام می دهی به بهترین شکل انجام دهی که الحمدالله شما همین کار را کرده اید. حالا اینکه تحصيلات شما با کارتون سازگار نیست مشکل از مسئولین است که نتوانسته برای شما کار متناسب ایجاد کنند و گرنه شما نشان دادید که دختران با همتی هستید. برای همه دختران سرزمینم آرزوی موفقیت می کنم.

    • ناشناس

      درود و بدرود چه فایده ؟ بدبخت شدیم
      جوانان سیگار و........ می کشن
      پسر معتاد وبی عقلم وبال گردنم شده

    • ناشناس

      آفرین به شرف و غیرتتون با دوتا لیسانس جیگر بفروشی و نان حلال بخوری شرف داره با لیسانس نا مربوط زورکی با رانت پست دولتی بگیری تر بزنی تو زندگی مردم و مملکت

    • اصغر

      افرین هزاران افرین برای آدم کاری همیشه و در همه جا کارهست

    • شهرام

      دولتیان بخوانند

    • محسن نجاتی

      چرا نباید متناسب با نیاز کشور دانشجو جذب کرد تا فوق لیسانس کارگری نکنه بهتر در دانشگاههای پولی بسته بشه و دولت با پول خودش دانشجو جذب کنه

    • ...

      دمشون گرم اونوقت من15ساله شاگردی میکنم عرضه کاسبی راه انداختن ندارم

    • ناشناس

      احسنت ماشاالله دخترای گلم خداحفظتون کنه چ کارقشنگ کردن

    • دانیال

      آفرین دختران باغیرت ایران زمین.
      شمادرحمایت مردم ایران هستین.
      اگه بیام تهران حتمامغازتون برای خریدمیام.

    • آری

      بستگی ب عرف جایی داره ک زندگی می‌کنی تو لرستان زن ها کباب می‌کنن و اصلا مرد ها پای منقل نمیرن تازه نسل جدید دیگه این کار نمیکنه
      چیه حالا کباب کردن صورتت بسوزه

    • ناشناس

      هزاران آفرین. همیشه پرقدرت بدرخشید.

    • ناشناس

      باریکلا وافسوس با این همه درس و تلاش باید دنبال شغل دیگری رفت افسوس ولعنت به دولت

    • ناشناس

      واسه این دولت متاسفم ک این دختران تحصییل کرده باید جگرکی بزنن خدا قوت ب این شیر دختران غیور ایران زمین موفق باشید

    • سارا

      احسنت و هزاران آفرین بر شما دو بانوی قدرتمند و شجاع که با ترستان روبه رو شدید و به آن غلبه کردید ،معتقدم شغل هر انسان باید علاقه و توانایی او باشد که در این صورت به موفقیت فرد میانجامد،با آرزوی موفقیت و خوشحالی شما دو خ اهر نازنین

    • فرهاد شکری

      زحمت‌میکشن وراه درست رفتن مسل بعضیها منتظر نیستن از اسمون برشون پول بباره

    • ناشناس

      افرین به شما دختر های گل خدا قوت موفق وموید باشید

    • ناشناس

      فقط میشه گفت ماشالله

    • ناشناس

      درودبه شرفت باغیرت انشاالله موفق وسربلندباشید

    • ناشناس

      احسنت الله التوفیق

    • جعفر عشقی معروف به نان و پنیر خور

      سلام به دو دختر جگرکی زنان ایرانی باید بیشتر از این کارها را انجام دهند این که چیزی نیست همین خسته نباشید خدا قوت و در پناه حق تعالی

    • ناشناس

      باعث افتخارم هست که هم وطنی همچون شما با قدرت و شجاعی دارم ، شما از بهترین هایید.

    • جواد

      انشا الله موفق و کارتون پر رونق باشد خانمی سراغ دارم اصفهانی ولی در شهر عسلویه قصابی دارد و خودش هم سلاخی و کسب و کارش خدا را شکر پر رونق دم همه خانم های کار آفرین وطنم گرم

    • ناشناس

      برای پیدا کردن شغل باید پارتی داشته باشی .متاسفانه در قطب انرژی ایران می بینیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج