۱۳۰۰۵۰۱
۲۷۱۵
۲۷۱۵
پ

نماینده پایدارچی مجلس: کشور، جنگل آمازون نشود!

حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره آخرین وضعیت قانون حجاب در مجلسخبر داد: به زودی قوه قضاییه این لایحه عفاف و حجاب را به دولت می‌دهد، دولت هم به مجلس و ما هم رای می‌دهیم. لایحه تدوین شده هنوز به مجلس نیامده چون باید پشتیانی اجرایی را تقویت کنیم و به همین دلیل به زودی در مجلس آورده می‌شود.»

دیده بان ایران نوشت: حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره آخرین وضعیت قانون حجاب در مجلسخبر داد: به زودی قوه قضاییه این لایحه عفاف و حجاب را به دولت می‌دهد، دولت هم به مجلس و ما هم رای می‌دهیم. لایحه تدوین شده هنوز به مجلس نیامده چون باید پشتیانی اجرایی را تقویت کنیم و به همین دلیل به زودی در مجلس آورده می‌شود.»

نماینده پایدارچی مجلس: کشور، جنگل آمازون نشود!

مرگ مهساامینی در ساختمان خیابان وزرا، نقطه آغازی بود برای انتخاب حجاب توسط زنان ایرانی. حال هرچه جلوتر می‌رویم، سیاستگذاران با برخوردهایی همچون پلمب اماکن، گشت ارشاد لسانی و... سعی در بازگشت حجاب زنان به قبل از شهریور ماه ۱۴۰۱ دارند. همچنین برخی از تندروها هم با برگزاری تجمعاتی در حمایت از حجاب یا ماست پاشیدن بر سر زنان، وارد عمل شده‌اند. در مقابل برخی از فعالان سیاسی و اجتماعی این عقیده را دارند که باتوجه به شرایط روز جامعه، حکومت باید از مسئله حجاب عقب‌نشینی کند.

حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با سایت دیده‌بان ایران درخصوص امکان کاهش برخوردها در حوزه حجاب گفت: «قانون در هر کشوری محترم است. حتی در کشورهای غربی که به تعبیر خودشان مهد آزادی است، اگر کسی به قانون دهن کجی و سرپیچی کند و تخلف داشته باشد، مجازات سختی برایش در نظر گرفته می‌شود. اینکه حضرت آقا فرمودند حجاب تنها محدودیت شرعی نیست بلکه محدودیت قانونی هم است، قانون کشور است. کشورها می‌گویند حاضرند سرشان برود اما قانونشان نرود.»

نماینده جبهه پایداری ادامه داد: «برای قانون‌شکنی در دنیا جرائم مهمی در نظر گرفته شده است چراکه اگر قانون کشوری شکسته شود، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود؛ هرج و مرج ایجاد می‌شود که این بدتر از هرگونه اتفاقی است. به بیانی ساده‌تر عدم اجرای قانون حجاب، به معنای تبدیل کشور به جنگل آمازون و بازگشت به دوران وحشی‌گری و دوران انسان نخستین است به طور کلی عدم اجرای قانون به این معناست که هیچ چیز در کشور حکومت نمی‌کند.»

جلالی با تاکید براینکه اقتدار یک حکومت و کشور به قانون و اجرای آن است، افزود: «کشوری که در آن قانون اجرا نشود، ثبات و امنیت ندارد و بی‌نظمی و هرج و مرج ایجاد می‌شود. بنابراین وقتی حجاب یک قانون شده و سال‌ها این قانون وجود دارد، باید محترم شمرده شود. بله، اگر کسی قانون را قبول ندارد و به قانون اعتراض دارد، بحث دیگری است و باید پیشنهاد خود را بدهد ولی تا وقتی قانون وجود دارد، باید به قدرت و قوت انجام شود.»

عقب‌نشینی از حجاب به منزله عقب‌نشینی از اصل نظام است

جلالی خاطرنشان کرد: «هر کشوری نسبت به قانون عقب‌نشینی کرد، دیگر ثبات، اقتدار و عزت را ندارد. لذا امروز حجاب غیر از اینکه حکم شرعی است، یک قانون حکومتی است. حکومت اصرار دارد قانونش اجرا شود و هیچگونه عقب‌نشینی از قانون وجود ندارد چراکه به منزله عقب نشینی از اصل نظام و حکومت است.»

این نماینده مجلس افزود: «با این تفاصیل آنچه برخی از افراد خارج‌نشین و غرب‌زده مطرح می‌کنند هیچگونه منشا و منبع مستند درستی ندارد. این توهمات خواسته‌ای است که غربی‌ها در خواب دیده‌اند و برای ما طراحی کرده‌اند. دشمن پشت سر بی‌احترامی به قانون است. آن‌ها دلشان می‌خواهد قانون کشور ما ضعیف تلقی شود و یا عقب‌نشینی از آن صورت گیرد اما انشاالله این قانون با قوت و قدرت اجرا خواهد شد و وضعیت حجاب از گذشته هم بهتر خواهد شد چون حکم خداست و از حکم خدا نمی‌توان عقب‌نشینی کرد. در واقع به اختیار ما نیست که بگوییم نسبت به این مسئله کوتاه می‌آییم یا خیر چراکه این حکم خداست و در حکم خدا اغماض و کوتاه آمدن معنا ندارد.»

همان زمانی که به نوع حکومت رای داده‌اید، یعنی ارزش‌ها و قوانینش را پذیرفته‌اید

جلالی در واکنش به برگزاری رفراندوم برای موضوع حجاب، گفت: «رفراندوم یک مرتبه برای اصل حاکمیت و نظام انجام شده و تایید کرده که حکومت، حکومت جمهوری اسلامی است. وقتی حکومت جمهوری اسلامی شد، باید به تمام ضوابط و قوانین اسلامی عمل شود. حتی دموکراسی‌ترین کشورها هیچوقت برای تمام مسائل‌شان هر روز رفراندوم برگزار نمی‌کنند. ما برای ریاست جمهوری، مجلس، شوراها و خبرگان انتخابات برگزار می‌کنیم همچنین راهپیمایی‌های متعددی مثل ۲۲ بهمن و روز قدس برگزار می‌کنیم که همه نشان از یک رفراندوم و پایبندی به این حکومت است. لذا شرکت در یک انتخابات به منزله محترم شمردن و قبول داشتن حکومت و حاکمیت است چراکه اگر اصل را قبول نداشته باشد پای صندوق‌های رای نمی‌آیند. بنابراین همان زمانی که نوع حکومت را انتخاب کردید یعنی به ضوابط، ارزش‌ها و قوانین آن حکومت رای داده‌اید.»

این عضو کمیسیون فرهنگی گفت: «بنابراین بحث دموکراسی که امروز خود غربی‌ها به آن پایبند نیستند، یعنی وقتی شما به نوع حکومت رای داده‌اید به منزله پذیرفتن تمام ارزش‌های آن است. بر این اساس این مسئله که انسان برای تمام پدیده‌ها هرروز باید رفراندوم برگزار کند، یک توهم و شعار بی‌پشتوانه است. همچنین برای حکمی که حکم خداست و همه انبیا، اولیا و ادیان توحیدی از آن گفته و در قرآن آمده است، هیچوقت نمی‌توان آن را به رای گذاشت. شما نمی‌توانید رای‌گیری کنید که نماز بخوانیم یا نخوانیم، رای‌گیری کنید که امامان را قبول داشته باشید یا خیر. اینها معنا ندارد و روی مواردی که حکم خداست و در قرآن آمده است، نباید رای‌گیری کرد.»

جلالی همچنین درخصوص طرح عفاف و حجاب عنوان کرد: «این طرح مورد وفاق مسئولان کشور از نیروی انتظامی، وزارت کشور، شورای انقلاب فرهنگی، شورای امنیت ملی و کمیسیون فرهنگی مجلس است. رهبری هم در سخنرانی اخیر خود، نظرشان را درباره حجاب اعلام کردند. این طرح کارشناسی شده اما زمانی یک طرح پشتیبانی قانونی و ضمانت اجرایی دارد که به رای نمایندگان برسد. حال درخصوص اینکه لایحه یا به صورت طرح از درون مجلس باشد، این توافق صورت گرفت که به صورت لایحه باشد. انشاالله به زودی قوه قضاییه این لایحه عفاف و حجاب را به دولت می‌دهد، دولت هم به مجلس و ما هم رای می‌دهیم. لایحه تدوین شده هنوز به مجلس نیامده چون باید پشتیانی اجرایی را تقویت کنیم و به همین دلیل به زودی در مجلس آورده می‌شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج