۱۳۰۱۰۷۵
۷۶۷۱
۷۶۷۱
پ

شایعات ترسناک درباره قیمت بنزین باز هم داغ شد

چند روزی است که به طور خاص در شبکه‌های اجتماعی، اخباری دست به دست می‌شود که خبر از گرانی بنزین در سال جاری دارد.

برترین‌ها: چند روزی است که به طور خاص در شبکه‌های اجتماعی، اخباری دست به دست می‌شود که خبر از گرانی بنزین در سال جاری دارد. تجربه تلخ افزایش قیمت بنزین در اواخر دهه ۸۰ و ۹۰ نشان از این دارد که بازار و جامعه به شدت نسبت به این موضوع، حساس است.حال پرسش این است که این زمزمه‌ها چقدر جدی است و آیا به مانند گذشته، باز هم شایعات رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت یا خیر؟

شایعات ترسناک درباره قیمت بنزین باز هم داغ شد

در همین رابطه وب سایت رویداد ۲۴ به نقل از شهریار حیدری، نماینده قصرشیرین و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نوشت:

* اگر قرار باشد در این شرایط سخت، سوخت هم گران شود، یک مشکل اساسی دیگر به مشکلات مردم اضافه می‌شود. تجربه در گذشته نشان داده که حتی افزایش هزار تومانی قیمت بنزین یا گازوئیل باعث می‌شود که همه مسائل مربوط به حمل و نقل، چندبرابر افزایش قیمت سوخت، رشد قیمت داشته باشند.

* چرخه اقتصاد کشور عمدتاً با حمل و نقل است، پس افزایش سوخت به صلاح نیست. هزینه‌ای که قرار است دولت بابت این موضوع پرداخت کند به اندازه هزینه‌ای نیست که افزایش قیمت بر مسائل اجتماعی و تنش در فضای اجتماعی ایجاد می‌کند. الان جامعه یک فضای آرام پیدا کرده است و مردم منتظر هستند که تورم کنترل شود و قیمت‌ها کاهش یابد و حداقل ثباتی در زندگی‌شان ایجاد شود.

شایعات ترسناک درباره قیمت بنزین باز هم داغ شد

* (در واکنش به اینکه اگر به سنوات گذشته، به یک‌باره شاهد افزایش قیمت بنزین باشیم، این موضوع می‌تواند جامعه را ملتهب کند؟): باید کشور را آرام، حفظ و مدیریت کرد. از این‌رو، مجلس باید در این زمینه قوی برخورد کند و اجازه ندهد افزایش قیمتی در زمینه سوخت اعمال شود. اعتقاد دارم اگر تیم تصمیم‌گیرنده دولت بخواهد یواشکی تصمیمی بگیرد و مجلس را در برابر عمل انجام شده قرار دهد، قطع به یقین مجلس با یک طرح سه فوریتی و ابزاری که در اختیار دارد می‌تواند هم قیمت را به قبل برگرداند و هم برخوردی قاطع در این زمینه با دولت داشته باشد.

*  تا الان دولت تصمیمی برای افزایش قیمت سوخت نگرفته است و اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد، حتماً دولت، مجلس را در جریان قرار می‌دهد. مجلس هم برای افزایش قیمت سوخت، برنامه‌ای نداشته و ندارد و پیشنهادی هم نداده است و اصلاً موافق این داستان هم نیست.

*  با همه این تفاسیر، نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم، بحث مصرف سوخت است. اعتقاد دارم که دولت به جای افزایش قیمت سوخت، مدیریت سوخت را انجام دهد و از قاچاق سوخت در مناطق مرزی جلوگیری کند. این مورد می‌تواند موثرتر واقع شود تا اینکه قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج