۱۳۰۱۴۲۹
۱۵۰۴۱
۱۵۰۴۱
پ

ارسال تصاویر مستهجن برای زنان جرم شد

در لایحه «پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» که امروز کلیات آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، ارسال تصاویر مبتذل و مستهجن برای زنان جرم‌انگاری شده و شامل جریمه نقدی می شود.

فارس: در لایحه «پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» که امروز کلیات آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، ارسال تصاویر مبتذل و مستهجن برای زنان جرم‌انگاری شده و شامل جریمه نقدی می شود.

امروز کلیات لایحه «پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» توسط نمایندگان مجلس تصویب شد.

ارسال تصاویر مستهجن برای زنان جرم شد

این این لایحه یک فوریتی که صبح امروز از نمایندگان رای مثبت گرفت، با هدف حمایت از زنان در ۵۰ ماده تنظیم شده است که بر اساس آن هر دستگاه و وزارتخانه ای وظایف مشخصی در مورد آن دارد.

یکی از مواردی که در آن مورد توجه قرار گرفته، جرم‌انگاری ارسال تصاویر و پیام های مستهجن برای زنان است. بر اساس ماده 30 این لایحه، هرکس بدون رضایت و برخلاف تمایل زنی، به وسیله سامانه‌های کامپیوتری یا هر وسیله دیگری ،پیام، تصویر یا نماد مستهجن یا مبتذل برای وی ارسال کند، مستوجب مجازات می‌شود. البته به شرط آنکه این اقدام، نوعاً موجب آزار روحی نسبت به افراد متعارف شود.

همچنین تصریح شده است در صورتی که پیام و تصاویر ارسالی مستهجن باشد، فرد خاطی به جزای نقدی درجه شش (بین 2 تا 8 میلیون تومان) و در صورتی که مبتذل باشد، به جزای نقدی درجه هفت (بین یک تا دو میلیون تومان) محکوم می‌شود.

کلیات لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار با 190 رأی موافق، 45 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 246 نماینده حاضر، به تصویب رسید. در مراحل بعدی نمایندگان در مورد متن هر ماده رای گیری می کنند تا در صورت احراز رای مثبت به قانون تبدیل شده و اجرایی شود. بنابراین امکان تغییر اعداد و ارقام تعیین شده برای مجازات ها توسط نمایندگان وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج