۱۳۰۱۴۷۵
۳۲۰۵
۳۲۰۵
پ

راز زندگی تا ۱۰۰ سالگی کشف شد

یک مطالعه جدید نشان می دهد که افراد صد ساله ممکن است تا حدودی به لطف سیستم ایمنی مقاوم تر و سازگارتر، ۱۰۰ سال یا بیشتر زندگی کنند.

مهر به نقل از مدیسن نت: به گفته محققان، آزمایش خون هفت فرد صد ساله- میانگین سنی ۱۰۶ سال- نشان داد که آنها دارای سیستم ایمنی بسیار عملکردی هستند که به راحتی با عفونت‌ها و بیماری‌ها سازگار می‌شود.

«استفانو مونتی»، یکی از محققان از دانشگاه بوستون، گفت: «آنچه که ما اساساً دریافتیم این است که افراد صد ساله سابقه مواجهه با ایمونوژن‌های طبیعی محیطی را نشان می‌دهند که آنها را در برابر عوامل مضر بالقوه انعطاف‌پذیرتر و مقاوم‌تر می‌کند.»

راز زندگی تا ۱۰۰ سالگی کشف شد

برای این مطالعه، محققان آنالیزهای ژنتیکی را روی دسته وسیعی از سلول‌های ایمنی که در جریان خون در گردش هستند، انجام دادند.

آنها سپس سلول‌های این افراد صد ساله را با تجزیه و تحلیل ژنتیکی سلول‌های ایمنی هفت فرد صد ساله دیگر و همچنین ۵۲ فرد دیگر در محدوده سنی ۲۰ تا ۸۹ سال بود، مقایسه کردند.

تکنیک‌های محاسباتی پیشرفته به محققان این امکان را می‌دهد که به دنبال تفاوت‌هایی بین صدساله‌ها و سایر افراد باشند.

مونتی گفت: «این روند تقریباً شبیه یک داستان کارآگاهی است، زیرا از طریق تجزیه و تحلیل سیستم ایمنی بدن می‌توان نتیجه گرفت که آن‌ها در معرض چندین عفونت و منابع متعدد آسیب قرار گرفته‌اند و سیستم ایمنی آن‌ها قادر به پاسخگویی مؤثر بوده است. و در نتیجه، به آن‌ها اجازه می‌دهد طولانی‌تر زندگی کنند، اما همچنین سیستم ایمنی مؤثرتری ایجاد می‌کنند تا انعطاف‌پذیرتر شوند و احتمال بیشتری برای زندگی طولانی‌تر داشته باشند.»

محققان دریافتند که مشخصات سیستم ایمنی صد ساله‌ها مسیر مرتبط با پیری طبیعی را دنبال نمی‌کند.

محققان همچنین نشانه‌های نوعی سلول خاص برای طول عمر استثنایی، از جمله افزایش بیان ژنی که در پاسخ بدن به DNA آسیب‌دیده نقش دارد، شناسایی کردند.

به گفته مونتی، «نمی توان گفت که آیا این تفاوت‌ها ناشی از ژنتیک، سبک زندگی، اتفاق یا ترکیبی از عوامل است. اما این نوع تجزیه و تحلیل برای کشف چگونگی اعطای مزایای طول عمر به افراد بیشتری لازم است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج