۱۳۰۱۷۰۲
۵۸۷۵
۵۸۷۵
پ

این خودرو با یک باک ۱۳۰۰ کیلومتر راه می‌رود!

چری آریزو ۸ پلاگین هیبریدی یک سدان ۴.۷ متری است که با یک باک بنزین و باتری‌های پر، می‌تواند نزدیک به ۱۳۰۰ کیلومتر مسیر را طی کند. در ادامه با جزئیات Chery Arrizo ۸ PHEV آشنا می‌شویم.

گجت‌نیوز نوشت: چری آریزو ۸ پلاگین هیبریدی یک سدان ۴.۷ متری است که با یک باک بنزین و باتری‌های پر، می‌تواند نزدیک به ۱۳۰۰ کیلومتر مسیر را طی کند. در ادامه با جزئیات Chery Arrizo ۸ PHEV آشنا می‌شویم.

هیوندای سوناتا و تویوتا کمری هیبریدی در سال‌های نه چندان دور، توانستند تا بازار خوبی را برای خود دست و پا کنند. حالا نه خبری از تویوتا و هیوندای هست و نه ماشین‌ هیبریدی به ایران وارد می‌شود. خودرو سدان آریزو ۸ پلاگین هیبریدی مدل ۲۰۲۳ شاید بتواند این خلاء را در حد و اندازه خود پر کند. در همین راستا قصد داریم تا با زیر و بم این خودرو چینی آشنا شویم.

معرفی کوتاه چری آریزو ۸ هیبریدی

خودرو چینی آریزو ۸ پلاگین هیبریدی مدل ۲۰۲۳ از سیستم پلاگین هیبرید نسل سوم چری بهره می‌برد که در هر ۱۰۰ کیلومتر، فقط ۴ لیتر بنزین می‌سوزاند و با یک باک پر می‌تواند بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر مسیر را طی کند. این خودرو به جشنواره‌ای از آپشن‌ها مختلف مجهز شده که در ادامه به آن‌ها می‌رسیم.

مزایا و معایب چری آریزو ۸ پلاگین هیبریدی مدل ۲۰۲۳

مزایا

  • مصرف سوخت پایین (صدی ۴ لیتر)
  • کابین نیمه لاکچری و مدرن با تزئینات طرح چوب
  • قیمت پایین نسبت به رقیبان ژاپنی و کره‌ای

معایب

  • نسخه استاندارد، فوق العاده کم آپشن‌ است

طراحی ظاهری و ابعاد

این خودرو با یک باک ۱۳۰۰ کیلومتر راه می‌رود!

خلاصه می‌گوییم؛ اندازه و چهره‌ی چری آریزو ۸ هیبریدی هیچ فرقی با مدل بنزینی ندارد و ابعاد آن شامل ۴۷۸۰ میلی متر طول، ۱۸۴۳ میلی متر عرض و ۱۴۶۹ میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به ۲۷۹۰ میلی متر می‌رسد.

این خودرو با یک باک ۱۳۰۰ کیلومتر راه می‌رود!

در نمای جلویی، باز هم همان جلو پنجره دو تکه با طراحی چراغ‌های دوگانه و LED را داریم. رینگ‌های ۱۹ اینچی با طرح ۵ پره دوال هم دوباره تکرار شده‌اند و شاید تنها تفاوت این قسمت در مدل هیبریدی و بنزینی، اضافه شدن یک پورت شارژ باشد. چری آریزو ۸ PHEV مدل ۲۰۲۳ به دو پورت شارژ AC شهری و DC سریع مجهز شده است. نمای عقبی هم میزبان چراغ‌ خطرهای به هم پیوسته با لبه‌ی دو شاخه است و سیستم اگزوزهای دوکاناله هم به مانند سابق دیده می‌شوند.

طراحی کابین و داشبورد

این خودرو با یک باک ۱۳۰۰ کیلومتر راه می‌رود!

اتاق و داشبورد چری آریزو ۸ هیبریدی هم تفاوت زیادی با نسخه بنزینی ندارند. در این قسمت باز هم شاهد مولتی مدیای ۱۲.۴ اینچی لمسی و کلاستر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی هستیم و فرمان دی کات اسپرت هم دوباره دیده می‌شود.

این خودرو با یک باک ۱۳۰۰ کیلومتر راه می‌رود!

تصویر لو رفته از نسخه هیبریدی

ظاهر اهرم دنده هرچند که با دنده‌ی مدل بنزینی یکی است اما نوع گیربکس چری آریزو ۸ PHEV مدل ۲۰۲۳ با نسخه بنزینی کاملا فرق دارد. باقی اجزای کابین هم مثل سیستم نورپردازی، دکمه‌های اتوهلد و ترمز پارک برقی یا استارت کی لس یا پد شارژر وایرلس هم دوباره به چشم می‌خورند.

مشخصات فنی و آپشن‌های چری آریزو ۸ هیبریدی

این خودرو با یک باک ۱۳۰۰ کیلومتر راه می‌رود!

تصویر لو رفته از نسخه هیبریدی

چری آریزو ۸ در نسخه تمام بنزینی با دو پیشرانه ۱.۶ و ۲ لیتری توربو شارژ راهی بازار شده بود که این موتورها به ترتیب می‌توانستند ۱۹۵ و ۲۵۰ اسب بخار قدرت را از طریق گیربکس اتوماتیک دوکلاچه، با چرخ‌های جلویی درگیر کنند.

این خودرو با یک باک ۱۳۰۰ کیلومتر راه می‌رود!

تصویر لو رفته از نسخه هیبریدی با پورت شارژر سریع

در زیر کاپوت نسخه پلاگین هیبریدی، هیچ کدام از این دو موتور یاد شده دیده نمی‌شود و چری آریزو ۸ PHEV به سیستم هیبرید نسل ۳ چری مجهز شده است که نمونه آن را قبلا در چری تیگو ۷ پلاس و فونیکس اف ایکس هیبریدی دیده بودیم. چری آریزو ۸ PHEV مدل ۲۰۲۳ از یک پیشرانه ۴ سیلندر توربو شارژ ۱.۵ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که در کنار یکدیگر می‌توانند نزدیک به ۳۲۰ اسب بخار قدرت و تقریبا ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کنند.

این خودرو با یک باک ۱۳۰۰ کیلومتر راه می‌رود!

مصرف سوخت چری آریزو ۸ هیبریدی در حالت اکو و به صورت ترکیبی، تقریبا به ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، می‌تواند باتری‌های خود را در عرض ۳۰ دقیقه (از ۲۰ به ۸۰ درصد ظرفیت) شارژ کند. حجم باک آریزو ۸ پلاگین هیبریدی تقریبا ۵۰ لیتر است و اگر ظرفیت باتری‌ها را بین ۱۲ تا ۱۵ کیلو وات ساعتی بگیریم، می‌توان گفت که این خودرو قادر است تا با باک بنزین پر و باتری‌های فول شارژ، بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر را یک نفس طی کند!

این خودرو با یک باک ۱۳۰۰ کیلومتر راه می‌رود!

تصویر لو رفته از نسخه هیبریدی

همچنین گیربکس آریزو ۸ پلاگین هیبریدی مدل ۲۰۲۳ از نوع DHT است که به طور اختصاصی برای ماشین‌های پلاگین هیبریدی طراحی شده و امکانات این خودرو هم تقریبا شبیه به نسخه بنزینی است که در ادامه به لیست آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کروز کنترل
  • مولتی مدیا لمسی و کلاستر دیجیتالی
  • سه حالت رانندگی مختلف
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • صندلی برقی برای سرنشین‌هایی جلویی و سه مموری (برای راننده)
  • پد شارژر وایرلس
  • استارت کی لس
  • سیستم ورود بدون کلید به کابین
  • فرمان D کات برقی با دکمه‌های کنترل مولتی مدیا و کروز کنترل
  • سانروف برقی
  • سیستم نورپردازی پویا با ۶۴ رنگ
  • تودوزی طرح چرم
  • رادار باقی ماندن بین خطوط
  • سنسور نور و باران
  • دوربین دنده عقب
  • سنسور پارک
  • سنسور فشار باد لاستیک‌ها
  • ۱۰ کیسه هوا
  • سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب و دو جناغی اکتیو در محور جلویی

اما گول این لیست بلند بالا را نخورید چرا که شرکت چری برای پایین نگه داشتن قیمت این خودرو، بسیاری از آپشن‌ها را از نسخه استاندارد حذف کرده است! البته نمره ایمنی و نتایج تست تصادف هر دو نسخه یکی است.

قیمت چری آریزو ۸ هیبریدی و احتمال واردات آن به ایران

این خودرو با یک باک ۱۳۰۰ کیلومتر راه می‌رود!

طبق گزارش‌های رسمی از نماینده شرکت چری در ایران، قرار است سال جاری را به چند ماشین برقی و هیبریدی جدید از این برند جلو ببریم. واردات فونیکس FX و تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی در کنار آریزو ۵ برقی که قطعی شده و این سه خودرو، احتمالا در سال جاری راهی خیابان می‌شوند.

این خودرو با یک باک ۱۳۰۰ کیلومتر راه می‌رود!

قیمت چری آریزو ۸ PHEV مدل ۲۰۲۳ هنوز به صورت رسمی اعلام نشده اما نسخه بنزینی آن جزو ارزان‌ترین سدان‌های تقریبا لوکس چینی است که می‌توانید با قیمت ۱۴ تا ۱۸ هزار دلار، آن را تهیه کنید. نسخه‌های هیبریدی همیشه کمی گران‌تر هستند و احتمالا قیمت چری آریزو ۸ هیبریدی به ۲۰ هزار دلار یا کمی بالاتر هم برسد؛ البته این عدد برای نسخه استاندارد خواهد بود و شاید قیمت نسخه فول آپشن از ۲۵ هزار دلار هم بیشتر شود. با یک ضرب ساده می‌توان گفت که اگر واردات آریزو ۸ پلاگین هیبریدی مدل ۲۰۲۳ (در نسخه استاندارد) به ایران صورت بگیرد، قیمت آن شاید از ۲.۵ و بلکه ۳ میلیارد تومان هم بالاتر برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج